Guvernul României: Automobilele cumpărate din alte state pot circula doar 90 de zile pe drumurile publice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Guvernul României a votat în sedinţa de marţi proiectul de lege înaintat de Poliţia Română ce vizează restricţionarea circulaţiei în ţara noastră a vehiculelor înmatriculate în alte state, informează Mediafax. Mai precis, odată cu intrarea în vigoare a acestei iniţiative legislative, condiţionată şi de votul din Senat şi Camera Deputaţilor, şoferii vehiculelor înmatriculate în alte state au 90 de zile calendaristice în care mai pot circula pe teritoriul României. Cele 90 de zile se calculează începând de la emiterea actului de vânzare-cumpărare a vehiculului în statul străin. În caz contrar, şoferii vor fi sancţionaţi cu amenzi contravenţionale şi cu reţinerea plăcuţelor de înmatriculare.
Guvernanţii au luat această măsură pentru a împiedica evitarea plăţii taxei de înmatriculare prin înregistrarea unui vehicul într-un stat vecin. Adesea, şoferii care circulă cu o maşină înmatriculată în Bulgaria se plâng de taxele extrem de ridicate apărute la înmatricularea unui vehicul în ţara noastră şi de impozitele exagerate pe care trebuie să le plătească în unele cazuri.
Multe vehicule extrem de ieftine sunt considerate modele de lux din prisma cilindreei, sau norma de poluare a acestora nu este recunoscută de RAR, iar proprietarii sunt "obligaţi" din punct de vedere financiar să îşi înmatriculeze maşina la vecinii de peste Dunăre."Unii vor fi tentaţi să îşi reînnoiască acest contract, la sfârşitul termenului de 90 de zile, dar maşinile vor fi luate în evidenţă", a declarat Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere, citat de Mediafax.
Totodată, poliţiştii vor să aibă o evidenţă clară a tuturor proprietarilor de automobile, pentru a putea depista cu uşurinţă vinovaţii în cazul săvârşirii unor infracţiuni. Potrivit conducerii Poliţiei Române, în România circulă aproximativ 19.800 de automobile înmatriculate în Bulgaria, dintr-un total de peste 45.000 de autovehicule înregistrate în alte state, incluzând Italia, Spania şi Marea Britanie. Judeţele în care se află cele mai multe autoturisme înmatriculate în Bulgaria sunt Constanţa, Călăraşi, Giurgiu, Teleorman, Ialomiţa, Olt, Dolj şi Mehedinţi.
Numărul românilor care circulă cu aceste autovehicule este în creştere, iar unele au ajuns chiar şi în Republica Moldova.Portiţa legală pe care au mizat cei care şi-au înmatriculat autovehiculele în Bulgaria a fost faptul că România şi Bulgaria sunt state membre UE, iar un cetăţean al unei ţări poate să circule cu procură de la cetăţeanul altei ţări cât timp vehiculul respectă normele ţării în care circulă şi în care este înmatriculat. Din păcate, nu toate autovehiculele înmatriculate în alte ţări respectă legile ţării noastre, cum a fost cazul a 130 de autovehicule înmatriculate în Bulgaria, ale căror certificate de înmatriculare au fost ridicate în perioada ianuarie-aprilie 2010 pe motiv că aveau defecţiuni tehnice grave şi evidente, folii neomologate RAR, nu aveau o poliţă RCA valabilă sau o rovignietă valabilă.
Via | Mediafax| GuvernulRomaniei
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Era si cazul! Mi-era si frica sa nu ma loveasca vreunul de beharca... ca asigurarea era numai mana cereasca nu era ...
Acum sa vedem peste o juma de an cate or mai fi... ( stau in craiova si stiu ce inseamna sa ai *norocul* sa fi lovit de unul din asta...
deci mai gandeste-te, poate gasesti alta solutie. Dar nu uita sa o postezi aici sa vada si autoritatile si sa ia masuri.
Dupa scoaterea "senzationalului" in afara discutiei, o privire rece asupra prevederilor enumerate mai sus ne poate conduce la concluzia ca s-a schimbat legea dar nu se va schimba situatia. O masina inmatriculata in bulgaria/spania/anglia, aflata in posesia unei persoane fizice sau juridice din acea tara, nu este vizata de aceasta lege. Aceasta lege este similara cu ce avem in toata europa, unde nici un stat nu iti permite sa detii un bun fara a plati impozite in statul respectiv ... aici apare marea "portita" - nu trebuie sa DETII masina din bulgaria, trebuie doar sa ai o hartie de la proprietar cu care sa dovedesti ca nu ai furat masina (si binenteles sa ai toate actele in regula .. si sa nu fie o troaca fumegatoare care pica la RAR din orice unghi privesti problema).
revenind la senzational ... ce draq fac astia frate? ... cata vreme o sa mai dureze pana cand or sa isi dea seama si conducatorii nostri ca nu au cum sa impiedice masinile de bulgaria sa circule in romania FIX CAT VOR proprietarii ??? (in cazul de fata proprietarii bulgari + imputernicitii romani)
@adrian rtz eu personal m-as simti ciudat sa stiu ca masina mea e la un bulgar in proprietate cu chirie, dar ma rog lumea e lume, s-ar putea sa ai dreptate.
@ScorpyonVAG am inteles ca iti luai V8 dar cand te trezeai ce faceai?
Pacat ca nu stau la garsoniera... ce-i aia ? =))
In rromanica avem numai oameni de calitate.....normal ca inferioara si astia culmea se inmultesc si supravietuiesc.
Hai pa!
Nu ai bani, te intinzi cat iti este plapuma!, numai la noi vezi 4x4 parcat la bloc, eventual garsonira sau doua camere! Sau mai rau, locuind cu parintii! Ridicol! Crezi ca are cineva ceva cu tine? Nu frate, sintem pentru crearea unui stat civilizat, educat si modest. Ceea ce ne lipseste deocamdata.
1. Daca cineva are o masina inmatr. in Bg si circula cu procura/imputernicire atunci el poate sa conduca masina tot restul timpului fara sa fie tras la raspundere?
2.Daca vine un cetatean strain in Romania cu masina lui inmatr in tara lui,poate sa conduca masina cat vrea el pe drumurile noastre?Si poate sa ii dea masina unui roman sa circule cu ea mai mult de 90 de zile?
Cred ca articolu este ambiguu.
adica eu, cetatean roman, nu pot sa circul cu masina unui proprietar bulgar de expl decat maxim 90 zile in romania de cand respectivul a cumparat-o chiar dc am procura or smtg?
ma gandesc ca atunci cand va referiti la "şoferii vehiculelor înmatriculate în alte state" nu va referiti la soferii straini! Ce faci dc esti sofer roman si conduci un automobil al unei companii din bulgaria? (esti angajat sau partener) ?
bullshit electoral ... si toata romania fierbe la televizor de focul "pericolului" reprezentat de masinile cu numere straine ... toti se cred pe vremea lui Țepeș cand era suficient un cuvant si o mierleai ... au impresia ca prin "declaratii" se pot incalca normele UE ... cand ei habar n-au cu ce se mananca milioanele de pagini de legi ce vizeaza spatiul civil.
Eu doream sa zic ca mi se pare o masura ineficienta. Ce acte de vinzare-cumparare? Dupa cite stiu eu, masinile cu numere de Bulgaria au proprietari bulgari, iar romanii sint doar utilizatori ai vehicului.
Plus de asta, un contract de inchiriere, imprumut sau procura va rezolva probleme, prin urmare proiectul asta de 2 bani nu este altceva decat un PISTOL CU APA! :))
Singurii care au o astfel de interdictie sunt cei din UK .. dar ei au voie sa faca asta, la ei tre sa ai masina cu volanul in alta parte si esti un pericol pe strazi --- evident masinile cu volan pe dreapta sunt un pericol in restul europei, dar numarul lor este nesemnificativ in comparatie cu numarul de masini cu volan pe stanga care ar fi circulat in UK daca nu era acea lege. Acolo este o problema adevarata .. la noi este o problema falsa, creata de aplicarea de taxe exorbitante intr-o zona saraca a UE. Ceea ce fac romanii cu masinile inmatriculate in bulgaria ar fi facut orice cetatean dintr-un stat vecin cu taxe mai mari - oamenii cauta sa nu plateasca, iar tendinta este cu atat mai accentuata cu cat taxele sunt mai mari raportate la veniturile medii zonale.
Ideea era ca orice persoana si-ar dori o masina cu motor puternic, nu doar parlamentarii, sa isi permita si o persoana normala o masina puternica, ar atrage mult mai multi bani, si sa scada inmatricularea.
Demult plateai 100euro la 4.000cmc3, sau mai mult, acuma platesti de la 1000euro in sus.
- Bulgaria si Romania sunt state membre EU care au votat si aderat pentru Constitutia Europeana. Constitutia Europeana garanteaza dreptul la libera circulatie pe teritoriul EU pt toti cetatenii europeni! Ca guvern al Romaniei, sa pui in aplicare o asemenea tampenie este ca si cum ai interzice unui autovehicul cu numere de CT sa circule mai mult de 3 luni pe teritoriul altui judet!
- Inainte de a da cu pietre in posesorii de "bulgaroaice" ca niste frustrati patetici (se stiu ei care sunt...) ar trebui sa stiti un lucru: atunci cand un hotel din Romania este mai scump si mai putin dotat decat unul din Bulgaria, de ce sa fiu obligat sa imi petrec vacanta in Romania? Asa cum bine a spus si Unckle inaintea mea: o asemenea "menevra" ar fi facut si un neamt sau suedez in locul unui roman. Daca dincolo e mai ieftin si e legal...de ce nu? Daca imi aduc de afara o masina cu motor de 1600 sau 1800 cmc (deci nu motor exagerat de mare!) cat de tampit sa fiu sa platesc triplu pt inmatricularea ei in Ruministan?
- In conditiile actualei taxe de prima inmatriculare, ca sa iesi mai ieftin de 450 euro (pretul mediu al unei inmatriculari in Bg) ai doar varianta unui autoturism fie foarte mic, fie submotorizat: motor de sub 1200cmc si de la euro 3 in sus! Sincer sa fiu, daca taxa de inmatriculare in RO m-ar costa tot 450 euro, as inmatricula-o la noi fara comentarii! Poate si daca ar fi 5-600. Dar, atunci cand te costa peste 1000 euro...sanatate! Asa mi se pare normal si rational! Sa fiti cuminti!
Pentru autoturismele cu motoare de 4000 cmc, mai exact pt cele cu peste 120CP, eu as introduce o alta piedica legislativa: minim 2 ani de experienta la volan! Ca incepator, sa poti conduce doar masini multumitoare. Vrei cai putere, mai invata!
Mai incercam? :))
mersi
Dar sa ne gandim de ce s-a ajuns la atatea auto inscrise in alte tari: este inadmisibil sa ceri taxa de 3000 euro (bani dati degeaba) la o masina care valoreaza 2000 euro, in conditiile in care un salariu mediu este 200 euro.
Deci problema este in gandirea celor care ne conduc, nu la romanul de rand.
Dar cum ii stim cu totii pe conducatorii nostrii.....vezi scandalul cu Casa de pensii
Legea aceasta seamna a japca.
Nu sunt fan SH am luat teapa o data (ghinionul meu), dar nu toti au bani de masini noi, sunt SH in stare buna la preturi rezonabile.
avand in vedere ca masinile cu Euro5 gen Corsa au ajuns deja la preturi rezonabile pe piata SH din vest nu cred ca este cazul sa ne facem probleme atat de grave cu masinile de bulgaria ... in maxim doi ani o sa fie mai rentabil sa aduci masini cu motoare mici euro5 si taxe simbolice.O sa mai existe o minoritate cu joarse de 20 de ani ... dar aia poate le pierd pe la controalele RAR ... poate da Domnul si se mai inmultesc echipajele mobile.
Ia zi acuma cate variante poti sa iti iei in 8500euro sh , care sa consume la fel sau mai putin, sa fie mai performante, sa fie mai confortabile, sa fie mai sigure ?
Prosti nu sunt, poate vor sa para baieti isteti. Merg la 2 capete, vor ceva gen win-win si au sanse de castig. Oricum ar fi se va aduna ceva capital electoral.
@SaabCuantic -- sarind din nou peste cuvintele bine alese .. sa mor daca inteleg care este subiectul comentariului tau :) .. poate nu m-o ajuta haichiuu' . . . dar ...
(in afara de partea cu guvernantii care fac ce vrea muschiul lor de guvernanti ... indiferent de ce cred oamenii ca au votat :) )
Atentie: in Marea Britanie nu trebuie sa fii cetatean britanic ca sa iti cumperi masina. Ai dretul acesta ca orice cetatean britanic. Mai mult, poti folosi masiana in interes de serviciu etc, depinde de la caz la caz.
On topic: la urma urmei, statutele, regulamentele si calendarele UE par a fi nerespectate chiar de catre sursa emitenta: UE...Straniu, nu? Pai nici dupa atata timp de la adoptarea Tratatului de la Maastricht, care a consfiintit practic preluarea puterii politice, juridice, economice si...religioase a batranului continent de catre pre-Fiara apocaliptica, nu s-au definitivat niste reglementari invederate, stricte si functionale in privinta circulatiei masinilor inregistrate in spatiul UE, astfel incat sa existe niste numere UNICE de inmatriculare, dupa modelul pilduitor al standardelor ISO, adica ceva de genul "EU GM ABC" sau "EU GB DEF" sau "EU FR GHI" SAU ""EU IT JKL" sau..."EU BG UVW " sau "EU RO YXZ" s.a.m.d. Ati priceput spilu'? Care ar fi fost impedimentul concret si de ce ordin? Bine ca, in schimb, sunt legiferate la nivel comunitar tot felul de anomalii contra firii, printre care am auzit ca, incepand cu 2013, va figura si...permisiunea incestului ?!? Doamne apara si pazeste, astia s-au sclerozat de-a zdravanalea! Manca-v-ar soparlele cu deviatiile voastre absurde si pagane cu tot, ca numai in belele ne varati! Statele Unite ale Europei...Ce idiotenie! Dar ce fiasco! Adevaratele State Unite sunt tot...acelea traditionale, deoarece SUA par sa-si revina puternic dupa joaca globala cu ciuciuletele in tarana zisa "criza economica", iar primul semn salutar de revitalizare se regaseste in cifrele PIB-ului pe 2011, la care "revolutionara" si in zadar creditoarea China a luat bataie la fundul gol...Sau, pe aria noastra auto, ramanem trazniti de (r)evolutiile de calitate ale concernului Chrysler si chiar ale gm-ului pe care nu-l inghitim noi, Saabistii (de fapt, nu-i toleram pe imbecilii din Renaissance Center, dar cu marcile in sine n-avem nimic de impartit). Care-i problema daca guvernul american, adica contribuabilii, le-a salvat de la pieire? Simbolurile nationale si istorice trebuie ocrotite in orice stat din lume, indiferent de capriciile pietei private! In incheiere, fiindca SAAB inca este foarte dorit peste Ocean, as vrea sa-mi pun pe viitoarea masina urmatorul numar: US RO CUA :)))
este acum, în mod automat, și cetățean al Uniunii Europene. Cetățenia UE nu înlocuiește
cetățenia națională, ci conferă tuturor cetățenilor UE un set suplimentar de drepturi, garantate
de tratatele UE, care se află în centrul existenței lor cotidiene.
Deci atata timp cat suntem in UE nu se poate legaliza o asemenea lege ce propun cei din parlament as pUtea sa le dau un sfat TAXE MAI MICI IAR VOI SA FURATI MAI PUTIN !