Șeful Executivului a declarat că, în perioada următoare, va adopta un proiect pentru “a-i demotiva” pe cei care aduc în România automobile poluante.
“Vom descuraja oamenii să mai cumpere mașini second hand prin motivație pozitivă. Nu este vorba încă despre taxare, este vorba despre a găsi un mecanism de a-i demotiva pe cei care aduc în România mașini poluante. Încă nu știm cum va arăta acest mecanism, dar este o asumare în acest PNRR de a avea un mecanism de a demotiva pe cei care încearcă să aducă mașini la mâna a doua în România,” a spus premierul.
Florin Cîțu spune că un exemplu de motivație pozitivă este Programul Rabla. Oficialul a mai declarat că se lucrează și la o nouă formă a rovinietei, care să fie calculată pe bază de kilometri parcurși, greutate și alți indicatori.
În februarie, ministrul Mediului a declarat că nu va fi lansată o dezbatere despre introducerea unei taxe auto în România, dar se poate discuta despre o taxă de poluare care este aplicabilă în mai multe țări din Uniunea Europeană.
Via profit.ro
din pacate si in uk se aude de taxa pe nr de km de frica electricelor insa.
În programul politic al eurosocialiştilor “liberali” prevalează variaţiuni pe aceeaşi temă: să restrângem, să eliminăm, să interzicem. Totul în numele “sacrosanct” al bunăstării…naturii (dar nu suverană, deiformă, ci transfigurată prin mijloace transumaniste!). Căci antropocentrismul le provoacă oroare gagiilor.
ala de a marait ceva nationalism e la puscarie. altul e la nato, ca deh, pt romani era rusesc(geoana). iobagii voteaza..
Guvernantii ar face bine sa se gandeasca cum sa creasca veniturile romanilor astfel incat sa isi ia masini noi nu sh obosite. Cu introducerea de mecanisme (taxe de fapt) guvernantii actuali nu dovedesc decat ca ori sunt niste lachei, cum zicea cineva de mai sus, ori sunt niste idioti incompetenti in cel mai bun caz.
Situatia sh in Romania nu e cu nimic diferita fata de cea din Polonia, Croatia sau tarile baltice.
NU trebuie nicio taxă suplimentară, decât hai poate o TAXĂ DE MEDIU direct în combustibil de 1 eurocent !
Dar de fapt acest 1 eurocent să îi ia din cei 7 impuşi de idiotul de Ponta, că face el autostrăzi.
Iar cu aceşti bani făcut staţii încărcare pentru maşini electrice, nu bonusuri de 10.000€ pentru oameni bogaţi !!!
2) îngrădirea vânzarilor maşinilor SH ar duce la creşterea importurilor (parte din maşinile SH sunt totuşi Dacii şi Ford produse în România)
Şi creşterea importurilor este o mare greşeală , şi aşa avem balanţa praf
Şi bonusul de 10.000€ pentru maşini electrice şi 5.000€ pentru maşini PHEV a fost şi este o mare prostie, cât România NU produce maşini EV sau PHEV !!
E cam şi facem cheta pentru politicieni şi alţi bogaţi să facă importuri, să o ducă străinii bine !
Incredibil de greşit.
Mai bine dădeau 5000 pentru staţie încărcare EV/PHEV acasă şi cu condiţia ca aceste staţii să fie fabricate în România !
Impozitele pot fi locale, graduale si se pot aplica in functie de vechime, norma de poluare, CO2, putere si tip de alimentare. A nu se uita, avem cel mai vechi parc auto din Europa cu medie la 15 ani.
Bombardierii care se plang ca nu au bani si nu-si permit taxe, sa mearga cu transportul in comun, motocicleta sau scuterul. In plus daca sunt saraci sa-si aduca aminte ca nu prea au fost la scoala...
Romanii, in incultura lor economica, au sustinut economia gri-neagra cu toata samsareala existenta.
A nu se uita, avem 2 giganti auto in Romania care au investit si investesc in continuare, platesc taxe aici.
Mai nou, nu se pot vinde tichetele rabla: pai daca s-ar vinde, ar cumpara unul 10 tichete la jumatate de pret si gata masina noua. Nevanzandu-se, clar ala cu o troaca in fata blocului nu are ce face cu 1500 eur pentru ca nu are inca 8500 sa cumpere masina noua. Deci, in goana miloaga sa nu cumva sa faca romanul sarac 3000 lei neimpozitabili pe un tichet rabla. Pai ideea nu e sa te scapi de rable si sa apara in loc de 10 rable o masina noua? dar cine sa gandeasca....
o duc în curtea dealer-ului și îi dau foc, fiindcă eu nu fac banii cu ciocanul peste noapte să cumpăr altă mașină că așa li se scoală la producător și guvern.
Aici mă refer la orice brand, nu doar strict la Dacia.
Suntem săraci fiindcă “n-am dat pe la şcoală” ??? A, da, n-am ajuns prin universităţile VESTite, precum progeniturile securiştilor daţi de trei ori peste cap, ca prin magie, şi metamorfozaţi în “democraţi” şi/sau “liberali”.
Mereu şi mereu mă văd nevoit să-l citez pe etern actualul Eminescu (un “tobă de carte”, dar ce să vezi? – mort în sărăkie şi din trădare) : “Ai noştri tineri la Paris învaţă / La gât cravatei cum se leagă nodul / Ş-apoi ni vin de fericesc norodul / Cu chipul lor isteţ de oaie creaţă”.
De fapt, multinaţionalele caută să “fenteze” obligaţiile fiscale către statul român, de obicei cel mai uzat tertip fiind cel al declarării unui profit mic sau chiar inexistent! Cel puţin 50 de miliarde de euro sunt “externalizate” anual datorită acestui şiretlic simplu şi…eficient. Cu alte cuvinte, România rămâne o “vacă de muls” pentru “investitori”, câtă vreme aparatul lor de propagandă se va îngriji să arunce epitete infame asupra sclavilor autohtoni, iar aceştia din urmă, în loc să reacţioneze prompt şi vehement, îşi alină amarul în capcana…consumeristă (şi nici aceea concepută aici, ci tot importată).
As vrea sa aud si eu macar odata sa zica guvernul s-a apucat de treaba, a inceput autostrada x, a reabilitat blocurile y, a marit salariul mediu, a investit in locuri de munca bine platite ca sa nu mai plece un sfert din tara afara, a asfaltat, a facut ceva.
Nu, ei nu fac nimic, doar taxe, taxe, taxe
De ce sa imi iau masina noua? Sa o rup pe gropile astea, nu avem drumuri, nu avem nimic, dar avem pretentii si taxe
Avand in vedere ca pentru orice preferi lucrurile noi (si sa nu minti ca nu e asa) singura concluzie aici e ca sunt o investitite proasta pentru ca nu ai bani sa iti iei.
Oricum platim rovinieta si impozit degeaba.