Reprezentanţii Guvernului au publicat un proiect care prevede creşterea impozitelor pentru vehiculele cu motorizări de până la doi litri, reducerea acestuia pentru motorizările de peste doi litri şi majorarea semnificativă a taxelor pentru motocicluri.
Esential
20
lei pe 200 cmc este cota de impozitare propusă pentru motoarele de până la 1.6 litri (faţă de 8 lei în prezent).
30
de lei pe 200 cmc este cota de impozitare propusă pentru motoarele cu cilindreea cuprinsă între 1.601 şi 2.000 cmc (faţă de 18 lei în prezent).
Impozitele anului 2015 ar putea fi majorate semnificativ dacă proiectul de modificare a Codului Fiscal, propus de actuala guvernare, va fi aprobat. Publicat vineri pe portalul Ministerului Finanţelor şi apoi declarat retras în vederea unei analize mai atente, proiectul arată ideile guvernanţilor privind viitoarele cote de impozitare destinate vehiculelor.
În cazul autoturismelor cu motoare de până la 1.600 cmc, este propusă o creştere de 150% a impozitului, pe când motoarele cu cilindreea între 1.601 şi 2.000 cmc vor avea un impozit mărit cu 62.5%. Măsura anti-populistă propusă de guvernanţi favorizează motorizările de peste 2.001 cmc, acestea urmând să beneficieze de scăderi ale impozitului. Guvernanţii care au propus acest proiect nu îi au la suflet nici pe posesorii de vehicule utilitare, motociclete, bărci cu motor şi skijet-uri, orice vehicul cu motor cu ardere internă urmând să aibă impozitul majorat.
Acciza suplimentară introdusă în preţul carburanţilor a redus consumul intern cu 16% în prima lună de aplicare
Cea mai mare schimbare o găsim în cazul motociclurilor înmatriculate sau înregistrate, unde este propusă o taxă de 10 lei pe 25 de centimetri cubi sau fracţiune din aceasta. Până de curând, această categorie de vehicule era încadrată în clasa vehiculelor cu motor de până la 1.600 cmc, şi era taxată cu 8 lei pentru fiecare diviziune de 200 centimetri cubi, dar guvernanţii au decis să împartă motorizările categoriei respective în clase a câte 25 cmc fiecare.
Aşadar, pentru o motocicletă cu motor de 600 cmc, se prevede un impozit de 240 de lei, semnificativ mai mare decât cel propus pentru un autoturism cu motorul de până la 1.600 cmc – 160 de lei. Între timp, pentru o motorizare de peste 3.000 de centimetri cubi, impozitul propus scade de la 3.750 lei la 2.250 lei.
Amenzile de circulaţie vor fi majorate de la 1 iulie
După scumpirea benzinei, creşterea amenzilor şi majorarea tarifelor RCA, şoferii vor primi o nouă lovitură din pixul autorităţilor: creşterea impozitului anual.
La scurtă vreme de la apariţia acestei propuneri, reprezentanţii Guvernului au anunţat că au retras de pe site-ul Ministerului Finanţelor proiectul de mărire a impozitelor.
Guvernanţii au declarat că vor analiza propunerile în cadrul Guvernului înainte de începerea dezbaterii publice privind aceste măsuri. Pe lângă creşterile de impozite prevăzute în această propunere de proiect, era prevăzută şi modificarea Codului Fiscal şi a Codului de Procedură Fiscală, alături de indexarea la trei ani a impozitelor şi taxelor locale în funcţie de inflaţie, dar această măsură urma să fie făcută direct de primării, nu de Guvern ca în prezent. Propunerea le-ar fi permis edililor să mărească impozitele şi taxele locale cu până la 50% faţă de valorile precedente.
DOSAR: Amenzi de circulaţie în Europa
Via Mediafax | Gândul | Hotnews | Mfinante
Jurnalismul de 2 bani strikes again.
Si la intrarea in lumea de dincolo sa stati la coada sa platiti taxa de intrare.
Ai dreptate, logica de doi bani este întotdeauna superioară. Doar fiindcă este an electoral nu înseamnă că nu se pot vota taxe şi impozite noi, pentru anii următori.
După cum am scris şi în material, proiectul a fost retras temporar pentru analiză şi apoi va fi dezbătut public.
Asta înseamnă că nu se aplică valorile menţionate mai sus din 2015, dar cineva a gândit creşterea impozitelor.
Urmează să fie reevaluate şi să fie dezbătută o nouă propunere, dar asta nu înseamnă că nu se doreşte mărirea impozitelor pentru vehicule.
Daca ai un Matiz sau tri-cvadri sau pentacicicleta - STOOOP - amenda sa se invete minte chiaburii astia cu vederi liberale sau mai rau posibil basisti sa circule liber pe drumurile patriei. Doar e bine stiut ca fauna PSD si majoritatea bugetarilor nu gusta nimic sub 2500 cc.E sub demnitatea lor !!!. Sau ma insel eu...?
@Snow, taxarea la sange a cilindreelor mari s-a intemeiat pe doua motive eminamente schizofrenice: cica ar fi poluante (dar oceanul de harburi SH din 1900 toamna, chiar si cu motoare mici, ce-or fi???) si cica s-ar incadra la categoria lux?! (haida de, enormitatea asta fara seaman te lasa fara aer).
Ce sa mai discutam; asta este (pi)Romania: ne parjolim in propria noastra absurditate...
Acum serios vorbind. Era o chestiune de timp pana cand se intampla asta deoarece majoritatea motoarelor noi au performante mai bune la capacitate mai mica, si media, nu exceptiile, au cam stricat calculele la buget.
Si ca fapt divers chiar imi doresc sa-l cunosc pe ala care a avut aceasta idee mareata (daca un Logan a putut sa rastoarne un autocar sigur un New Beetle poate sa rastoane un Q7 sau un Tuareg, nu?) si culmea, e posibil sa aiba si sustinatori. Eu zic sa "votam" PSD-ul la toamna ca "merita", nu?
Si cu toate astea orasele sunt pline de masini si la benzinarii nu exista pompa la care sa nu se alimenteze cel putin o data sau de doua ori in 10 minute.
Deci degeaba fac toti gura si spun ca e scumpa benzina, impozitul, asigurarea ca de masini tot nu se lasa nimeni.
Eu am mai spus si cred in continuare ca cea mai simpla solutie cred ca ar fi sa renuntam macar 30-40% din noi la masini timp de 2 sapt ca sa piarda "baietii" destepti cateva milioane de euro. Si atunci cred ca se va intampla ceva. Ah, nu se va face nimic? Mai stam fara masini inca doua saptamani.
Ce drumuri blocate, ce mitinguri? Ok, blochezi un drum, ii injuri de mama doua ore... si te urci in masina si pleci acasa. Eventual mai bagi si niste benzina.
Este ca la un restaurant scump. Nu-ti permiti sau ti se pare prea scumpa mancarea, nu mananci acolo. Simplu, nu?
Dar vedeti voi, cum sa mergi cu trenul pana la mare sau la munte? Cum sa mergi cu metroul din Militari la Dristor?
Impozitul auto intra in bugetul local al primariei unde este inmatriculata masina si nu al CNADNR, (deci nu poti aduce in discutie ,,pretentii de drumuri bune"), dar ai dreptate 50% cand spui ca nu poti plati putin si sa ai pretentii de parcari in orase (fiind amenajate prin grija primariei locale).
Dar eu te intreb - unde s-au dus banii colectati de administratiile locale din impozitul pe masini si impozitul pe cladiri DE 25 DE ANI INCOACE?
La cati bani au rulat din 1989 ne puteau amenaja cate un loc de parcare la fiecare proprietar de masina.
Acum in 2014 sunt resemnat si nu mai am nicio pretentie de la niciun politician atata timp cat nici el nu mai are nicio pretentie la banii mei (prin marirea de taxe / impozite / accize / amenzi / dijme / zeciueli ) !
Sa nu ma calce pe coada ca fac ce-a facut frati-miu !!
(adica emigrez de nu se vede)
Pe de alta parte bucurati-va: ne vom permite mai usor MAZDA 3 sau 6 cu motoarele 2.2 :-)))