Guvernul nu susţine grila de impozitare auto propusă de Senat
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacă iniţiativa Senatului va fi votată în Camera Deputaţilor, românii vor plăti impozitul auto în funcţie de valoarea unei maşini, norma de poluare şi cilindree. Proiectul a fost lansat de deputatul PSD Robert Negoiţă, care consideră că nu este corect ca proprietarii de Bentley să plătească un impozit anual cu o valoare similară cu cel plătit de proprietarii de Aro, în timp ce proprietarii de Dacia Logan să plătească un impozit similar cu cei care deţin un Mercedes-Benz C-Klasse (n.r. cu motorizarea entry-level). Guvernul României s-a opus deja acestei iniţiative, avizul negativ fiind întins pe trei pagini, în care premierul Emil Boc a explicat de ce nu este de acord cu această măsură.
Printre obiecţiile Guvernului se numără faptul că Ministerul Finanţelor nu are "capacitatea tehnică" de a întocmi un catalog cu valorile maşinilor, iar cataloagele similare eleborate de alte state membre UE sunt incomplete şi particularizate pentru alte pieţe naţionale. Aşadar, valoarea unui automobil ar fi dificil de evaluat în mod obiectiv şi egal. În proiect era luată în considerare şi posibilitatea creşterii valorii unui automobil în funcţie de dotări, dar Executivul nu a prezentat niciun comentariu referitor la această idee. O altă problemă vizează faptul că norma de poluare nu este specificată nici în talon şi nici în cartea de identitate a vehiculului, unele modele nefiind catalogate în acest sens, în timp ce altele prezintă aceste înscrisuri (n.r.
cele înscrise începând cu anul 2008). De asemenea, funcţionarii ar trebui să identifice un vehicul între alte câteva zeci de mii, după care ar trebui să stabilească unele criterii pe baza unor date pe care nu le pot obţine.Cetăţenii care au plătit taxa de mediu sau taxa auto sau taxa de primă înmatriculare – după caz, se vor trezi cu încă o taxă care vizează norma de poluare, vechimea şi cilindreea, ceea ce ar însemna plătirea aceleiaşi taxe de două ori, dar în două forme diferite. Proiectul vizează încurajarea producţiei autohtone de automobile, dar acest lucru ar însemna discriminare – interzisă de legislaţia europeană. Partea bună este că sunt şanse slabe ca această lege să se materializeze în această formă, deoarece acesta trebuie să treacă şi de Camera Deputaţilor, care a mai respins proiecte similare.
Valoarea impozitului se calculează două doi indici, X şi Y, care formează o cotă finală "Z" după cum urmează:
x - valoarea maşinii ( calculată în funcţie de marcă, model, an de fabricaţie, motorizare şi chiar dotări)
y - indice care variază în funcţie de cilindree
z - cota finală a impozitului, obţinută prin înmulţirea lui "y" cu un coeficient
Cilindree | Valoare indice "Y" |
până la 1.650 | 0.75% din valoarea maşinii x 1 |
între 1.651 şi 2.000 | 0.75% din valoarea maşinii x 2 |
între 2.001 şi 2.600 | 0.75% din valoarea maşinii x 4 |
între 2.601 şi 3.000 | 0.75% din valoarea maşinii x 6 |
între 3.001 şi 5.000 | 0.75% din valoarea maşinii x 8 |
de la 5.001 în sus |
0.75% din valoarea maşinii x 10 |
Normă de poluare | Indice "Z", sau cota finală a impozitului |
Non euro | Y x 3 |
Euro 1 | Y x 2 |
Euro 2 | Y x 1.75 |
Euro 3 | Y x 1.5 |
Euro 4 | Y x 1.25 |
Euro 5 | Y x 1 |
Observăm că acest proiect de lege ignoră hibrizii, vehiculele electrice şi modelele Euro 6, în timp ce metoda de calcul a impozitului, alături de cea a indicelui Y sunt frapant de simple, de parcă ar fi fost create în câteva minute. Singura problemă rămâne calcularea valorii de bază a automobilului şi determinarea corectă a normei de poluare - problemă pe care Ministerul Finanţelor trebuie să o discute cu mai multe autorităţi înainte de a forma respectivul catalog de calcul.
Via | Gandul.info
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
8700E pret masina x 0.75 x 1 x 1 = 65E ~ 270RON (fata de 48 RON actalul inpozit). Mi se pare exagerat de mult pentru o masina care nu poluaza mult. Intradevar ar trebui facuta o diferenta la impozit intre o masina " normala" si una de lux dar fara sa creasca pretul cele dintai. Practic aceasta taxa o sa incurajeze masinile vechi cu pret mic si valoare de depreciere mare (o masina euro 2 pana in 1600cm cu pret de catalog 3000 E va avea o taxa de 160RON)
pentru o masina noua, in schimb, evaluata pe la 12000, taxa se duce in 90 euro, aproximaitv 400, cam de 6 ori mai mare.
Devalorizarea masinilor se calculeaza in fiecare an?
Hmm, interesanta lege dar idioata ca de obicei.
Este o idee cretina. Si asa ca cel care isi ia Mercedes plateste de se indoaie la achizitie din care 24% TVA, mai plateste rate pe luna pentru impozit pe langa cele de la Banca pentru ratele pt achizitie....
Argumentele sunt multe, dar nu mai vreau sa pierd timpul cu ideea asta tampita!
Tocmai am platit banii pe masina, TVA, taxa de prima inmatriculare. In fiecare saptamana fac plinul si din ce platesc vreo 50% merge la stat (accize, TVA, etc). La piesele de schimb si consumabile platesc iar TVA. Taxa de drum platesc. Deja platesc un impozit consistent. Daca creste si mai mult, nu-mi ramane decat sa inmatriculaz masina in Bulgaria sau in alta tara in toate mintile. Nu e nimeni batut in cap sa plateasca aberatiile astora.
Povestea asta ar putea fi ultima picatura care umple paharul. Cei ce o voteaza n-au instinct de conservare. Ar face bine sa se preocupe de crearea de locuri de munca, incurajarea investitiilor, scaderea fiscalitatii si a birocratiei. Nu mai zic de: invatamant (batalia pe locul in gradinite tocmai a inceput), sanatate, infrastructura ...
In primul rand un Mercedes nou cu motor Euro 6 nu trebuie sa aiba acelasi impozit cu o Dacie 1410 din 1981 non euro,Dacia trebuie taxata mai mult decat Mercedesul.
Impzoitarea trebuie calculata in functie de cilindree,norma de poloare si vechime,odata cu trecerea timpului valoarea taxarii ESTE OBLIGATORIU SA CREASCA!!!!!!!!!!!Nu este in regula sa tolerezi tot felul de VW din 95,ursuleti de 88 sau Dacii din 92,masini care fumega ca toti dracii,devin pericole pt trafic si incurajeaza consumul de carburant intr-un mod ineficient,in schimb o Dacie cu motor Euro 5 sau orice alta masina cu motor eficient trebuie incurajata in schimbul masinilor vechi.
Ce treaba are impozitul cu emisiile, cu dotarile, cu marca? Impozitul trebuie sa fie strict pe cilindree... aberant, au gasit o noua metoda sa mai stoarca niste bani...
nu cei care au votat sunt de vina, nici cei care nu au votat... paradoxal. Nu avem cu cine sa votam, nu exista nici unul care merita ceva, toti sunt o adunatura de hoti, de la primul la ultimul.
@lol Victor are dreptate. Fa diferenta intre pret ci cost. Achizitia unei masini nu este ca si alegerea culorii la draperii. In spatele cumpararii se presupun interese economice dar si socio-politice, ecologice, o cercetare in domeniul auto pe care o incurajezi cumparand un produs tehnologic evoluat. O masina proasta (fie din fabrica, fie din invechire) va polua mai mult decat una cu motor mai eficient la acelasi litrii de combustibil consumati. Deci nu prin cresterea pretului combustibilului poti taxa poluarea in mod egal. Daca forta politica va dori vanzarea masinilor electrice cat mai rapid vor creste preturile (impozitele) celor pe combustibil incat sa nu-ti mai permiti decat electrice. In functie de puterea economica a tarilor la inceput vor subventiona electricele pana vor mai scadea pretul de productie datorita cererii.
P.S. Nu va plac guvernantii? hai data viitoare la vot si sa votam pe unul cu scoala si nu unu cu pile, care se plimba cu punga de orez si ulei prin sate dupa voturi. Nu avem pe cine vota ? Impicati-va, faceti diferenta, dar nu cu papagalul, ci prin munca...ca altfel le faceti cartile analfabetilor pilosi.
Tu ai ramas blocat pe ecologie? Ce are una cu alta? Ce au emisiile cu impozitul? Faci o miscare sociala din achizitia unei amarate de masini. Nu e o filozofie, e doar o masina.
Nu exista cu scoala si cinstiti. Nu ai cu cine vota. Toti sunt la fel.
tot citesc postul tau si nu imi vine sa cred. Tu ori lucrezi in politica ori aspiri la asta.
Ne-am saturat sa ne spuneti ce sa facem pentru interesele voastre financiare si ne-am saturat sa va platim taxele desi nu dati nimic inapoi.
Tu confunzi orice taxa auto cu o taxa pe ecologie, se platesc deja taxe, la inmatriculare, prin TVA, prin combustibil, prin impozit, prin rovigneta, ce mai vrei? Cate taxe sa va mai dam pentru o amarata de masina, chiar nu va mai ajunge?
Ziceam doar ca la inmatriculare si la achizitie nu intra o taxa pt o revanzare ulterioara, iar cel care isi ia SH-ul nu plateste prima inmatriculare si nici benzina in cat de mult va polua rabla lui. Lucru care ar trebui reglementat. (evident in ceea ce-i priveste pe guvernantii nostrii aceasta este doar o alta mana care sa bage in buzunarul cetatenilor, dar vedeti si peste aparente si interesele de avutie ai dragilor nostri alesi)
Informeaza-te cat costa scoala de soferi, impozitele, asigurarile, masinile si benzina si intretinerile (si tot ce mai presupune utilizarea unei masini) in strainata-te. Dar te rog mult nu cauta din vorbe ca ai auzit de la un var. Totul e pe net.
Acestia sunt modesti si se multumesc cu putine chestii materiale, au ei alte satisfactii...nu masina rosie si decapotabila, nu au multe rate la banca si le ajunge salariul.
Nu-l vei gasi gardian al scarii blocului si nici sprijinit de noua masina cu nr de bulgaria.
Exista si fraieri care sa fie cinstiti si sa evolueze in viata nu prin valoarea contului, oameni cu care poti purta mai mult decat un dialog si de la care poti invata mereu cate ceva.
Ei nu au dat/luat spaga si nici nu au furat de la stat/ de la altul.
Intr-adevar in politica nu cred ca sunt (nici nu am de unde sa stiu) caci e mai greu sa fi cinstit intr-un mediu corupt care te obliga sa fii ca ei sau sa pleci.
in ziua de azi daca ai masina ai multe de plata.....taxe impozite si asa mai departe.....
daca nu ai masina esti un lache......
oameni buni masina nui pt. oricine daca iti permiti sa platesti pt ea e bine daca nu ai de unde vinde-o.....
cel mai bine e sa ai o masina mica si un scooter(cazu meu).....si te folosesti de fiecare cand e nevoie.......
Saptamana trecuta am avut placerea sa circul intr-un Bucuresti destul de "aerisit" - motivul, mai putine masini....explicatia - nu mai sunt atatea masini de firma si nici multi dintre noi nu-si mai permit....
Concluzia....o trageti singuri
lumea lor, cu: afaceri, relatii, vile, masini, bani multi si tot ce-si
doresc. Ei nu-si dau seama si nu-i intereseaza cum traieste marea majoritate cu tot felul de lipsuri, cu bani imprumutati de pe o luna pe alta etc. Nu stiu ce taxe sa mai inventeze pentru a jupui populatia pe care tot ei au transformat-o in una dintre cele mai sarace tari din Europa. Pentru cine nu stie: nu ai cum sa patrunzi in cloaca lor mafiota, nu ati observat ca sunt aceeasi oameni care ne conduc de cca. 20 de ani? Cunosc persoane f. capabile care au incercat sa faca ceva pentru tara asta dar nu au fost lasati de cloaca politica. Dar eu, un simplu economist, cum sa ma implic daca altii mult mai tari decat mine nu au reusit? Hai sa fim seriosi! Eu cred ca nu mai e nicio sansa de a se imbunatatii lucrurile in tara asta! Aproape toate tarile din Europa si-au revenit si sunt pe crestere economica numai la noi se adanceste mereu criza, mereu cresc preturile, apar tot felul de taxe...Cat sa mai suportam? Mamaliga romaneasca nu mai explodeaza? Poate ar fi cazul...
Taxele ar trebui sa actioneze ca si stimulent prin implementarea unora suficient de mari care sa permita reducerea lor considerabila acolo unde este nevoie sa se actioneze, nu ca un bir colectat de-a valma si redistribuit D-zeu stie pe unde. Pana nu vor intelege c.retinii nostri de politiceni asta, nu se va rezolva nimic in tara asta.
A, si in cazul masinilor de Bulgaria conduse de cetateni romani, treaba ar fi foarte simpla: un gen de talon, permis de poluare sa-i zicem, platit la aceeasi valoare cu impozitul de poluare, in fiecare an, plus trebuie avut grija sa nu existe nici un fel de portita de scapare cu suveici de firme inlantuite sau vizite regulate la vama prin care sa se fofileze de obligatii prorpietarii acestor harburi.
Si mai vreau sa te asigur ca am fost de fiecare data la vot. Am votat cu speranta la mai bine. Nu oricine este facut sa fie politician. Politicienii sunt niste marionete a caror dirijor sunt interesele, de cele mai multe ori obscure, a multinationalelor, intereselor mogulilor, personale, etc.
Asa ca daca ti-ai propus sa comentezi tot ce spun ceilalti, adliteram, atunci incearca sa te mai gandesti odata.
O seara buna.
Tot ne compari cu alte tari, e o gresala. Nu ne comparam cu alte tari la nimic, nici la venituri, nici la altele, de asta nu ne putem compara nici la taxe, desi spre asta tindem.