Autoritățile au oferit în această săptămână o serie de informații cu privire la stadiul proiectului pentru o nouă taxă auto, după eliminarea timbrului de mediu cu doi ani în urmă.
Astfel, Ministerul Mediului nu a reușit încă să găsească o soluție legală pentru a introduce o nouă taxa, întrucât toate variantele discutate încalcă legislația Uniunii Europene. Prin urmare, cel puțin pentru moment, nu va fi introdusă nicio taxă auto.
"Grupul de lucru nu a reușit să găsească o formulă matematică astfel încât să nu poată fi atacabilă în justiție, așa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu", a declarat Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului.
În acest context, Ministerul Mediului a anunțat că va miza pe Programul Rabla pentru a înnoi parcul auto național. Cu alte cuvinte, autoritățile sugerează că, cel puțin pentru moment, au renunțat la introducerea unei noi taxe auto.
De altfel, Ministerul Mediului a anunțat luni că intenționează ca Programul Rabla să înceapă în jurul datei de 5 aprilie cu fonduri totale pentru circa 50.000 de tichete, care vor fi distribuite în mai multe etape.
Anterior, autoritățile au luat în calcul introducerea taxei auto sub forma unei "componente de mediu" care să fie inclusă în taxa plătită la ITP sau în impozitul anual pe mașini.
Noua taxă urma să fie stabilită în funcție de norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon, capacitatea cilindrică a motorului și vechimea mașinii.Via Profit
Dacă le-ar interzice, crezi că românii ar fugi imediat să-și cumpere mașini E5 ?
Ghici ce, nu, nu vor cumpăra, iar statul v-a pierde bani grei.
Când românul va înțelege oare că la noi nu este vorba de poluare, ci de cum să cotizezi mai mult pentru buzunarele lor.
Mai folosiți-vă mintea și gândiți logic treburile, fiindcă e gratis ( încă)
Dacă se gândeau chiar la poluare în orașele mari, fiindcă acolo sunt probleme, ziceau din start " mașinile diesel nu mai au ce căuta în orașele cu probleme " și gata, se rezolva problema.
Mașinile sunt ultima sursă de muls în țară, de unde vin bani grei.
Oare daca am o fumigena "pe Bulgaria" si ma plimb cu ea prin Danemarca sa zicem... oare aia ma lasa in pace???
De atatia ani nu doreste nimeni sa rezolva si problema asta.
ESTE FOARTE SIMPLU!
În plus ar trebui eliminată posibiltatea de a lua maşini termice din Programul Rabla. Să fie minim hibride, PHEV şi BEV.