Guvernul nu a găsit încă o soluție legală pentru noua taxă auto: "Mizăm pe Programul Rabla pentru înnoirea parcului auto"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 19.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul a anunțat că nu a găsit încă o soluție legală pentru introducerea unei noi taxe auto, motiv pentru care va miza pe Programul Rabla pentru înnoirea parcului auto.

Autoritățile au oferit în această săptămână o serie de informații cu privire la stadiul proiectului pentru o nouă taxă auto, după eliminarea timbrului de mediu cu doi ani în urmă.

Astfel, Ministerul Mediului nu a reușit încă să găsească o soluție legală pentru a introduce o nouă taxa, întrucât toate variantele discutate încalcă legislația Uniunii Europene. Prin urmare, cel puțin pentru moment, nu va fi introdusă nicio taxă auto.

"Grupul de lucru nu a reușit să găsească o formulă matematică astfel încât să nu poată fi atacabilă în justiție, așa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu", a declarat Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

În acest context, Ministerul Mediului a anunțat că va miza pe Programul Rabla pentru a înnoi parcul auto național. Cu alte cuvinte, autoritățile sugerează că, cel puțin pentru moment, au renunțat la introducerea unei noi taxe auto.

De altfel, Ministerul Mediului a anunțat luni că intenționează ca Programul Rabla să înceapă în jurul datei de 5 aprilie cu fonduri totale pentru circa 50.000 de tichete, care vor fi distribuite în mai multe etape.

Anterior, autoritățile au luat în calcul introducerea taxei auto sub forma unei "componente de mediu" care să fie inclusă în taxa plătită la ITP sau în impozitul anual pe mașini.

Noua taxă urma să fie stabilită în funcție de norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon, capacitatea cilindrică a motorului și vechimea mașinii.

Via Profit

Comentarii (14)

  • @Guvern.... INCOMPETENTI
    10 1
  • Clique
    Nici acum nu le-au ieșit calculele cum să fure mai bine. Interesant.
    11 1
  • " Grupul de lucru " nu avea cum să găsească o variantă legală, a fost evident de la început.
    5 0
  • Alex D.
    Solutie simpla: sa se interzica inmatricularea de vehicule pana la euro 3 benzina si euro 4 diesel si sa tot evolueaze cu cate un standard de poluare la o anumita perioada de timp. Asa nu mai trebuie alta taxa, nu vor mai fi introduse masini vechi, iar cele care exista deja se vor strica in cele din urma si posesorii vor fi obligati sa isi cumpere altele. Nimeni nu are de suferit astfel si se vor si repara lucrurile in timp.
    10 2
  • Au formula, insa se vor face ca o vor fi descoperit-o dupa alegeri.
    4 0
  • Clique
    Ușor de zis, în primul rând ei nu au cum să scoată de pe drumuri, mașinile până în E4, fiindcă sunt foarte multe.
    Dacă le-ar interzice, crezi că românii ar fugi imediat să-și cumpere mașini E5 ?
    Ghici ce, nu, nu vor cumpăra, iar statul v-a pierde bani grei.
    Când românul va înțelege oare că la noi nu este vorba de poluare, ci de cum să cotizezi mai mult pentru buzunarele lor.

    Mai folosiți-vă mintea și gândiți logic treburile, fiindcă e gratis ( încă)

    Dacă se gândeau chiar la poluare în orașele mari, fiindcă acolo sunt probleme, ziceau din start " mașinile diesel nu mai au ce căuta în orașele cu probleme " și gata, se rezolva problema.
    Mașinile sunt ultima sursă de muls în țară, de unde vin bani grei.
    9 3
  • Alex D.
    Nu am spus sa se scoata, doar sa nu mai permita inmatricularea altor masini cu standarde scazute de poluare si sa le lase pe cele deja existente sa moara de batranete sau sa incurajeze inlocuirea lor prin programe precum rabla, asa rezolvi problema in timp fara a fi nevoie de taxa si fara sa stanjenesti posesorii de masini care nu isi permit mai mult si chiar au nevoie de ele.
    8 0
  • Octavian
    Si pe "bulgari" o sa-i interzica cineva?
    Oare daca am o fumigena "pe Bulgaria" si ma plimb cu ea prin Danemarca sa zicem... oare aia ma lasa in pace???
    De atatia ani nu doreste nimeni sa rezolva si problema asta.
    5 0
  • Jupanu
    pacat...dupa parerea mea ar trebui interzisa inmatricularea masinilor, macar mai vechi de 10 ani, prea se umple parcul auto de rable nemtesti aduse de afara. Toti saracii care vor sa para bogati isi iau jafuri si fac prapad pe drumuri
    1 1
  • Sunt atat de incompetenti ca se gandesc doar la bani si cum sa mai stoarca buzunarul soferului! De ce nu interzic masinile sub euro 4, pot lua exemple de la alte state care au interzis masinile foarte poluante in orase.
    1 0
  • Edikkk
    Să ia 1-2 eurocenţi din taxa de 7 eurocenţi pentru fondul Programul Rabla !!

    ESTE FOARTE SIMPLU!

    În plus ar trebui eliminată posibiltatea de a lua maşini termice din Programul Rabla. Să fie minim hibride, PHEV şi BEV.
    2 4
  • Bai da ce de frustrati pe aici, o putea baga in pretul carburantului si nu o mai contesta nimeni dar unii se pare ca isi permit masini noi si scumpe, bravo lor dar nu trebuie sa sustina ca prin diferite legi ceilalti mai putin bogati sa dispara de pe sosele cu masinile lor ieftine ca sa aiba ei loc. E normal sa nu puna taxe atat cat ultimile statistici arata ca numarul inmatricularilor masinilor noi este in crestere iar cel al sh-urilor este in scadere! Restul e politica ieftina de las fierbinti!
    3 6
  • Dar de ce sa o bage in pretul carburantului? Unul cu o gioarsa diesel euro 2 o sa plateasca la fel ca altul cu benzina euro 6-d (la un plin facut). Este echitabil?
    4 3
  • @ANV n-ai priceput nimic din comentariul meu, nici tu nici alti 5 !
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru