Ministerul Mediului a anunțat în repetate rânduri în ultima perioadă că va introduce o nouă taxa auto cu începere de la 1 ianuarie.
Până în prezent, reprezentanții ministerului nu au oferit însă explicații concrete despre modul în care va fi plătită taxa sau care va fi valoarea acesteia, singurele certitudini fiind că se vor lua în calcul inclusiv capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2.
Cu toate acestea, cu numai câteva zile înainte de finalul anului, Ministerul Mediului a anunțat oficial că amână introducerea taxei pe termen nelimitat.
"Noi am crezut că putem finaliza o variantă până la finalul anului, dar nu am putut. Nu vă mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, vă spun sincer. O să mai dureze", a declarat Graţiela Gavrilescu, ministrul mediului.
Interesant este însă că introducerea noii taxe este amânată din cauza faptului că autoritățile nu au reușit să identifice o formă de calcul care să respecte legislația europeană.
De altfel, toate formele de taxe auto introduse începând cu 1 ianuarie 2007 au fost declarate ilegale de către Curtea de Justiție a Uniunii Europeane, iar statul este obligat să returneze banii tuturor persoanelor care au plătit taxa auto.
"Trebuie să facem noi calcule în aşa fel încât să nu plângem după [...] zeci de milioane de euro.
Nu s-a găsit o formă care să fie agreată, care să nu aibă repercusiuni mari asupra noastră. Nu am găsit varianta optimă [...] prin care să nu avem nicio problemă din punct de vedere juridic", a mai declarat Gavrilescu.Via InCont
probabil ca aura de inteligenta pura a prim-ministrului s-a intins peste toate ministerele si departamentele si i-a coplesit pe toti contopistii de acolo.
a 20-a oara a fost aici: http://www.automarket.ro/stiri/ministrul-mediului-sustine-in-continuare-ca-taxa-de-poluare-nu-va-fi-o-88371.html
Sa fie primesc 5 bani pe litru, dar sa nu se vada si sa nu se simta - exact ca noxele.
PS: Marii poluatori -industria uneori si agricultura
- armata uneori
-avioanele
- vasele comerciale
cateodata si politicienii.
Asa cu tot felul de taxe, romanul strange din dinti si le plateste si apoi face abuz de masina daca tot a platit-o.
Şi aşa juma de bani se duce din start pe SALARII ŞI PRIME BABANE ale numiţilor politici şi mai puţin de jumate cred se duc pe programul Rabla, ca să aibă şi ei ce "munci" ca să câştige "o pâine " saracii !!!
Altă istorie de bugetari care se lăfăie pe taxa pe proşti pe diferite motive !
On topic: nu este nevoie de nicio taxă…Ȋn primul rând fiindcă draga de UE (prin intermediul structurilor ei judiciare, desigur) a declarat-o ilegală! Și nu pentru că UE ar fi nesocotit considerentele/imperativele ecologice din statutul ei, ci pentru că statul român aplica o discriminare, ȋn sensul că nu considera oficialmente drept poluante mașinile vechi deja ȋnmatriculate ȋn țară.
Oricum, se cuvine ca toată lumea – și guvernanți, și guvernați – să respecte personal mediul, astfel ȋncât salubritatea să aibă cât mai puțin de lucru (pe aceleași salarii); poluarea implică și factorul estetic, adică maldărele de gunoaie din spațiul public (acolo unde s-au acumulat nebăgate ȋn seamă) dăunează ochiului exigent. Masacrul forestier să ȋnceteze de bună voie, ȋn caz contrar autorii (chiar și firmă “europeană”…mai ales!) trebuind să fie penalizați cât mai drastic cu putință…Dobitocii “amorezați” să nu mai scrijelească bieții copaci. Etc. etc. etc.
Ȋn regulă; sunt de acord: să fie retras Diesel-ul de pe piață (cu excepția celui destinat vehiculelor grele), dar să fie menținute și chiar prețuite benzinarele “pure”. Limitând poluarea generată de NOx, lupta cu CO2 ar fi mai lesne de purtat.
Actualul impozit pe cilindree reprezintă o uriașă nedreptate; proiectul de lege pregătit ȋn urmă cu un an era excepțional sub aspect moral: până la 2000 cmc se ȋnmulțea nr. exact de cmc cu constanta 0,06, iar ce depășea 2000 cmc cu 0,12. Cretinii care se ȋnchipuie autoritate de stat (nu mă interesează din care parte a “eșichierului politic” – Stânga sau Dreapta – provin ei) nici nu realizează că bugetul public ar avea sensibil mai mult de câștigat prin aplicarea unei asemenea măsuri rezonabile, iar de eventualul exces de CO2 emis ȋn atmosferă să nu ne ȋngrijorăm, fiindcă de sănătatea “perfectă” a mediului nici măcar ȋngerilor din Ceruri nu le pasă…Logică à la inexorabil, știu, dar iubirea de V8 și V6 e un zid…Iar afinii mei români (dominați de aceeași pasiune) sunt mai mulți decât ați putea admite.
Așadar, motoarele mari pe benzină sunt soluția…nu ideală, dar, totuși, cea mai bună. Formula “scăderea consumului prin reducerea cilindreei și creșterea performanței prin supraalimentarea motoarelor mici” nu promite neapărat fiabilitate (apropo, ȋnainte de a lăuda faimosul 1.9 TDI cum că “ține foarte mult”, să ne amintim că Diesel-ul aspirat 2.0 de la MB era conceput să doboare bariera milionului de km, bașca s-a ȋncadrat fără probleme ȋn normele de poluare…americane), dar, ȋn definitiv, afectează mediul…Dacă nu mă credeți pe mine, atunci ȋntrebați-i pe cei responsabili de Dieselgate.
Orice varianta ar fi trebuit sa tina cont de poluarea efectiva, adica g Co2/km. Sunt microbuze care merg non stop pe diferite rute, zilnic. Sunt foarte multi care au instalatie GPL, ei sunt in afara oricaror calcule, desi polueaza mai putin decat pe benzina, samd.
Niste incapabili guvernantii astia, pardon analfabeti functionali. Din nefericire, ne cam conduc.
Cat despre poluare, sa se uita la corporatii, parcurile industriale, padurile decimate, plasticul care formeaza insule pe lacuri, etc.
sa introduca cat de repede aceasta taxa plus sa rezolve cat de repede cu samsari de masini.
Marii ecologiști ce sunteți, de atâta poluare ce există în România, nici măcar nu se află în top cele mai poluante țări și vă aflați în treabă.
Mă, nu vă convine de poluarea din oraș, nu vă oprește nimeni să vă mutați la țară.
Înainte să înceapă scandalul DieselGate, nu erați ecologiști, după ce a început scandalul, a-ți și apărut în peisaj, acum sunteți ecologiști, mai bine a-ți sta în banca voastră.
Mașinile noi nu poluează ?! Astea noi merg pe apă... mentalitate de toată jena.
"saracia" scoasa la mezat...
((mesaj scris initial (si din greseala) la articolul cu mazda))
On topic: puneti ma taxa asta in costul carburantului si gata.