Esential
3700 | de euro este subvenţia oferită de stat celor care vor să achiziţioneze un automobil electric. |
3700 | de euro este subvenţia oferită de stat celor care vor să achiziţioneze un automobil electric. |
Guvernul s-a ţinut de promisiune. Cel puţin pe jumătate. Autorităţile au decis să acorde subvenţii pentru românii care vor să-şi achiziţioneze maşini electrice, însă sumele vehiculate iniţial sunt de fapt mult mai mici.
Ajutorul va putea fi oferit atât persoanelor fizice, cât şi celor juridice, guvernul garantând o subvenţie de 20% din valoarea unui automobil electric, însă nu mai mult de 3700 de euro. Nici cei care vor să achiziţioneze modele hibrid nu au fost uitaţi. Autorităţile le promit o subvenţie de 10% din preţul maşinii, însă nu mai mult de 1800 de euro.
Pentru cei care vor alege să caseze un vehicul vechi în schimbul unui automobil electric, statul le va oferi patru tichete valorice. Pentru cei care doresc o maşină hibrid, casarea unui automobil mai vechi este echivalentă cu doar două tichete valorice.
Ministrul Mediului a declarat astăzi că Guvernul va subvenţiona, din Fondul de Mediu, şi devoltarea unei infrastructuri necesară încărcării automobilelor electrice şi hibride.
via | mediafax
si asa manca rahar (turcesc) cu acea reducere de 5000 euro care aducea valoarea la una comparabila pe benzina ( ROFLMAO ). acum s-a redus substantial.
hai sa analizam declaratia lui:
statul ofera subventie de 20% pt un full electric, dar nu mai mult de 3700 euro. asta inseamna ca ar plafona subventia la un nivel decent de achizitie pt o masina full electrica. presupunand ca exista o oferta bogata cu modele eftine si modele scumpe de lux, acei 3700 de euro s-ar incadra pt un produs mainstream (cum s-ar situa opel la momentul actual)
dar daca 3700 euro reprezinta 20% atunci inseamna ca putem sa cumparam masini full electrice cu 18000euro. unde originea lui exista pe piata asa ceva? e la jumate cat e un leaf sau c-zero.
de fapt ministrul mediului este un mincinos notoriu. ar fi trebuit sa zica ca ofera 10%, dar nu mai mult de 3700 de euro, si gata.
aceleasi manarii nenoricite practicate si la acizitia dacia de catre reno.
hyundai venise cu oferte concrete din anii precedenti, dar NU dadea spagi. deci - raspuns negativ. uite cu creste hyundai, atat ca design cat si ca mentalitate. angajatii romani de la fabrica dacia ar fi fost:
- facuti cinstiti fortat - caci sistemul intern nu le-ar fi permis)
- platiti conform performantelor, si nu considerati bananieri
- nu ar fi existat riscul ca la reno, sa fie inchisa fabrica
desi am deviat putin, ideea de baza este ca legile se dau in romania doar pt concerne si grupuri de interese