Consiliul de Administrație al grupului Volkswagen pregătește o nouă strategie prin care valoarea companiei să ajungă la 200 de miliarde de euro, dublu față de nivelul actual. O listă de proiecte și măsuri se află în lucru și va fi discutată într-o ședință ce va avea loc în luna noiembrie.
Doi membri din conducerea VW au declarat pentru Reuters, sub anonimat, că brandurile Lamborghini, Bugatti și Ducati ar putea să fie vândute astfel încât grupul să-și concentreze resursele în direcția dezvoltării de mașini electrice pentru celelalte companii din portofoliu.
Alte opțiuni analizate de VW în cazul celor trei branduri sunt parteneriatele tehnologice, restructurările sau listările la bursă.
Șeful Herbert Diess a spus recent că Volkswagen trebuie să se reinventeze pentru “era mașinilor electrice și autonome”, însă a refuzat să comenteze ce se va întâmpla cu fiecare brand din grup.
În urmă cu câteva săptămâni, au apărut zvonuri potrivit cărora Volkswagen vrea să vândă brandul Bugatti către croații de la Rimac. Conform informațiilor neoficiale, tranzacția ar fi fost aprobată deja de șefii VW și ar avea nevoie și de acordul Consiliului de Administrație al grupului german.
Via Reuters
dilema e alta...va gasi oare VAG pe cineva dispus sa isi lege de gat aceste pietre de moara?
2. Bugatti a fost doar de imagine, la fiecare model produs se pierd bani, oricum un mizilic pt nemti, nu inteleg de ce nu pastreaza brandul in continuare.
3. Lamborghini e pe vel de crestere, aduce profit bunicel iar costurile nu pot fi foarte mari avand in vedere ca tehnologiile sunt transferate direct din curtea Audi, care a fost cel mai bun proprietar al Lamborghini din istorie, aici nu vad logica vanzarii. Fara Audi nu vad cine ar putea cumpara Lambo avand si tehnologiile necesare. Dintre producatorii premium nu se va arunca nimeni probabil iar Lamborghini va incapea pe mana unor seminepriceputi (cam ca JLR pe mana Tata)
- Bugatti aduce beneficii de imagine enorme.
- Lamborghini pare sa fie pe profit (https://europe.autonews.com/automakers/sales-set-top-8000-lamborghini-sets-speed-limit-growth)
- Ducati - nu am cunostinte dar la nivel de perceptie nu cred ca sunt nici fiabile, nici in vreun fel speciale. Doar scumpe. Sa o vanda marca unor indieni ca sa mai scada greata pe macaronari.
https://news.sky.com/story/dieselgate-scandal-ex-audi-boss-goes-on-trial-in-germany-12085968
Se pare ca a avea cele mari vanzari ca grup nu e destul:))
Ce sa faci, nu poti pacali la nesfarsit.
Partea nasoala e ca banii nu ajung la cei ce inspira de 40 de ori mai multa putoare, ajung tot la autoritati. Faceti si voi un calcul simplu: peste 11 milioane de masini care emit mult mai mult decat au declarat... Vai de plamanii nostri si ai copiilor nostri.
N-ar fi rau daca Lamborghini ar fi cumparat de BMW. Audi a demonstrat clar ca poate face din masini extrem de nefiabile unele foarte robuste, performante si extrem de emotionale. Lamborghini au progresat fantastic sub Audi si ca si perceptie au ajuns cel putin pe picior de egalitate cu Ferrari.
BMW la ora actuala duce lipsa de un varf de performanta capabil sa se bata de la egal la egal cu Mercedes (AMG) si / sau Porsche. Daca la limuzine sportive BMW au fost nr 1 incontestabil, in ultimii ani, Mercedes i-au scuturat bine de tot prin AMG. Deci ar avea de castigat foarte mult la capitolul imagine si de ce nu, performante prin cumpararea lui Lamborghini. Subliniez, performante la nivel de varf, nu la masini de strada pentru clasa medie sociala.
Intrebarea este daca au finante disponibile, mai ales ca acum cursa electrificarii este tot mai acerba si tot mai scumpa.
Oricum, ar fi pacat sa intre oricare din firmele astea pe mana chinezilor, indienilor, sau altor tilicari din asia sau tari din lumea a treia.
PS Si Mercedes ar fi putut cupara Aston Martin, dar iata ca si ei, aidoma BMW, prefera sa se concentreze pe marca proprie.
Când o maşină de rând electrică - Tesla Model 3 - îţi bate la 0-100km maşina ta cică sport enorm de scumpă dar termică AI MARI PROBLEME !
Valul de clipuri youtube când a apărut Ludicrous mode la Tesla model S în care au bătut orice maşina termică sport - a dat startul morţii maşinilor sport.
Va rezista doar luxul gen Porsce electric sau noul Rimac electric, restul termice - egal falimentul.