Cererea pentru mașini electrice în multe piețe din lume a crescut semnificativ în ultimii ani. Asta s-a întâmplat chiar și în ciuda pandemiei de coronavirus și a crizei mondiale de semiconductori, care a afectat grav industria auto.
Directorul de finanțe al Grupului Volkswagen, Arno Arlitz, a dezvăluit că cererea pentru aceste mașini este atât de mare, încât stocurile pentru unele modele sunt deja epuizate până în 2023. În cazul modelelor disponibile în continuare, durata de așteptare este una lungă datorită acestei cereri mari.
„Vedem o scară mai bună, marje mai bune și o cerere mare a clienților”, a declarat acesta. „Inițial, noi credeam că vor dura 2 sau 3 ani până când am fi văzut paritate între mașinile electrice și cele termice”.
Anul trecut, Grupul Volkswagen a reușit să vândă 762.400 de vehicule electrificate, cu 81% mai multe față de 2020. Dintre acestea, 452.900 au fost mașini pur electrice, ceea ce reprezintă o creștere cu 95% față de anul anterior lui 2021.
Odată cu declanșarea unei noi crize, cauzate de războiul din Ucraina, industria auto se confruntă din nou cu probleme mari de producție și de aprovizionare.
Potrivit unui analist independent, producția auto europeană va fi redusă cu 700.000 de vehicule în prima jumătate din 2022.Există, deja, o criză privind aprovizionarea cu cabluri, care proveneau în cantități mari chiar din Ucraina, acolo unde sunt 17 astfel de fabrici. Doar România și Maroc au mai multe uzine pentru fabricarea cablurilor în regiune.
Mai mult, producția auto globală va fi redusă cu 5 milioane de mașini ca urmare a războiului din Ucraina. Recent, șeful Grupului Volkswagen, Herbert Diess, a declarat că războiul va avea consecințe mult mai grave asupra industriei auto decât a avut-o pandemia de COVID-19.
via Inside EVs
sa comande din china ce le trebuie..sa nu mai stea dupa saracii din est ce au voie sa faca doar cabluri si alte nimicuri..
pun pariu ca are legatura cu saracia din copilarie suferita..
Dacă nu ți-au spus părinții tai faza cu barza, hai fie…. nimeni nu alege unde si cum se naște (bogat, sărac, femeie, bărbat), dar poate alege cum sa trăiască, adică putem face ceva dacă vrem indiferent de condiția inițială. E drept nu ne iese la toți si este mai ușor sa te “ridici” dacă familia îți oferă mai mult decât pâine cu untură. Deșii motivarea celui care vine dintr-o asemenea condiție nu poate fi cumpărată cu nici o școala sau cursuri… dar intram in ceva muuult prea complex pentru tine.
Unii din cei care au acuma diesel este pentru ca sunt practici adică aleg ce li se potrivește si le satisface cel mai eficient nevoile, alții pentru ca si-au permis doar un SH care întâmplator este diesel. Dacă Electricele ar acoperi aceleași nevoi la preț acceptabil crezi ca ar avea vreo problema sa folosească o electrică?
De unde si cum ai ajuns tu la concluzia ca cineva “iubește” dieselul? Câți ani îți trebuie sa înțelegi ce un copil de 10 ani poate fără probleme si anume ca avem nevoie astăzi si acum sa ne deplasam (cu si fără rost), sa mutam mărfuri etc. si in mare parte soluția de astăzi este diesel si benzina.
Hai sa vedem cât te tine…
Ce încă “îmi place” la orice articolele cu electrice, cât de repede accelerează pana la 100%, ce sistem pardon tableta sau tablete le-au pus peste tot… si de multe ori prețurile pauza, nici măcar nu-s menționate, iar dacă sunt, sar lejer de 50.000 de euro. Am ajuns toți elvețieni si nu ne-am dat seama…
vrei economie adevarata? treci la bicla. restul sunt manelisme, nu economisiri.
iar omul e format de mediu, daca mediul ii "da in cap" cu electrica, pana la urma pricepe.
daca te plimbi 90% din timp cu 2 tone dupa tine, dar spui ca faci economie ca e diesel..treci la peste!!
Saracii norvegieni se chinuie, olandezii la fel, germanii le cumpara si ei, iar ca idee, europenii au cumparat mai multe electrice si PHEV decat diesel.
Nu stiu care sa se mai lamureasca, dar tu esti limitat tare: Porsche scoate electric, Maserati la fel, tu chiar nu te prinzi ca asta se intampla deja? Nu e bula, e realitatea acum.
Bula cu dieselul s-a sparat cand a aparut DIESELGATE. Atunci au inteles multi cat de economic si sanatos e un diesel softat corespunzator. Ca de altfel sunt cancer pe roti.
Electricul nu acoperă nevoile iar prețul nu este competitiv astăzi!!!
Dacă ar fi, s-ar produce doar electrice si toți le-am cumpara fără probleme.
Sa vedem cât tine bula electrice, ca cea diesel cred ca va reveni, încă sunt multe zone de activitate unde tot ce se produce este diesel sau benzina.
Avem electrice de aproape 5 ani si nimic sub 20.000 de euro, plus ca sunt încă subvenționată (o alta inepție care nu poate fi mult susținută) in China a scăzut la 40% anul asta si de la anul zero subvenție. Nu ți se pare penibil sa subvenționezi masina personală a uni om? mai ales ca vorbim de norvegieni, olandezi etc. poi dacă pentru ei nu este un efort si au înțeles care-i faza?
iar "motolina" a fost si este subventionata. industria fumatoare e cea mai subventionata.
bateriile si energia verde cresc de la an la an ca harap..greta. chiar nu observi? pana in 2030 vor face cerculete in jurul mig-urilor.
la cumparaturi evident ca scuterul e suficient, plus usor de parcat.
ce sa cauti la timisoara?
in vacanta cu masina prin alte tari e pt "saraci"..se inchiriaza daca chiar iti trebuie.
daca n-ai tir pt alimente, arunca-ti dizalul!
si e mai mult la o masina decat ca e electrica sau nu. iar aici tesla mai au de recuperat o groaza, ar fi si imposibil in cativa ani sa prinzi firme cu vechime de zeci de ani. nu te uita doar la cat prind suta. ca nu doar aia conteaza.
Si pana vine electrica sa-mi fac stocuri de benzina si ulei.