Volkswagen a electrificat o mulțime de mașini din gamă, încercând să direcționeze o mare parte din clienți și către propulsia alternativă. Se pare că, în ultima vreme, eforturile germanilor se lovesc de o cerere mai scăzută pe piața din Europa.
Această anomalie afectează deja funcționarea fabricii din Zwickau, Germania, vârful producției de mașini electrice pentru VW. Fabrica a fost transformată dintr-o uzină dedicată mașinilor termice, într-una pentru mașini electrice.
Aici se nasc modele precum Volkswagen ID.3, Cupra Born, Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron, Volkswagen ID.5 și Audi Q4 Sportback e-tron. Planurile germanilor presupuneau o producție anuală de 330.000 de mașini pe an, suficientă pentru a menține forța de muncă angajată, care însumează 10.700 de oameni.
Volumul de producție săptămânal era de 7100 de mașini în Noiembrie 2022 și chiar ajunsese la 7300 de unități în martie anul acesta. Însă, se pare că cererea a scăzut, iar Volkswagen se vede nevoit să nu ofere contract de muncă permanent pentru 269 de angajați cu contracte de muncă pe 12 luni.
Mai mult, surse neoficiale vorbesc despre noi măsuri din luna octombrie.
Daca Tesla creste si altii scad la capitolul vanzari electrice, atunci ceva e putred in curtea lor.
Sa speram ca in curand vor da faliment pentru ceea ce au creat cu Dieselgate.
Asa se intampla cand minti: azi esti pe val, maine pici sub apa.
Eu nu va pricep. Tu intelegi ce insemna FALIMENT la un colos cum e VW? Mai usor cu pianu pe scari...
inainte de a incepe gargara pe tema articolului e necesara o "traducere": intr-o fabrica cu 10.700 de angajati, VW nu va prelungi 269 de contracte cu perioada determinata. Chestie intalnita in mod curent in industrie.
E normal sa nu vanda, la ce preturi pretind pe modelele oferite.
Ce nu inteleg nesimtitii astia, este ca ei vindeau masini pe baza mitului "TDI", si nu ca vai, fac masini care merita banii.
Odata sachimbata tehnologia de la TDI, sunt branduri de duzina, fara nimic demn, chiar pe dos, avand probleme, nefiind masini electrice demne.
Sa nu uitam, id3 s-a lansat cu 30.000 euro si fara motiv au crescut preturile pana la 42.000 (nainte de facelift)
Vorbim de un hatchback compact cu 150-200cp.
In mod normal, dupa regulile economiei de piata, cu timpul preturile scad, caci costurile de productie scad, nicidecum nu le umfli cu pompa.
Acum, fix cu aceeasi bani de id3, iti cumperi noul tesla 3, care este un sedan sport din clasa medie cu MULT mai multe beneficii pt cumparator. Tesla fiind liderul tehnologiei electrice, primesti si mai multa masina, si mai multe dotari, si calitate superioara.
De aceea model y este cel mai bine vandut model. si astia se vaita de clienti. Oferta e slaba.
Skoda enyak la 62.000 euro?! Sunt dusi cu capul baietasii astia.
Oare Volvo ce va face, ca ei sunt mai curajoși, din 2030 doar electric pe toate piețele, cum ar veni " știți voi mai bine decât niste specialiști " :) . Din păcate, specialiștii sunt puțini în realitate, au rămas contabilii și marketosii care " stiu ei " .
Îmi este foarte greu să mă opresc din plâns.
Sunt la fel de afectat și de trist pe cât este și Carlos Grosn de fiecare dată când aude câte vreo veste proastă despre Nissan...
Dar poate ca pe aici inca simt ca mai pot face volume mari de vanzari din ice-uri si electricele sunt trase putin pe dreapta, stiu ei mai bine, nu-i invatam noi..
Deci un ID 3 chiar costa acum 34000 Euro, sunt curios daca mai lasa din pret la cerere.
Ceva mai serios si fara sa ma dau destept in cap, fiecare produs are un BOM (bill of materials) care in cazul electricelor construite in EU e cel putin dublu fata de o masina ICE. Apoi mai adaugi costul prelucrarii materialelor, asamblarii, logisticii, energiei, dezvoltarii, servicii postvanzare etc. si ajungi lejer la masini de 40k care cu greu iti aduc vre-un profit.
Asta e trista realitate a productiei in EU cu normele de mediu stricte, energie scumpa, forta de munca scumpa, materii prime in general importate de la mii de km si tot asa. Si nu se intrevad schimbari prea curand. Industrial, Europa se scufunda poate chiar mai repede decat creste China.
https://www.topgear.com/car-news/business/volvo-will-kill-all-its-diesel-cars-2024
Deci nu 2030, ci 2024!
Alte comentarii?
Cu siguranța nu s-a gândit nimeni de la VW. Le place sa dea oameni afara, sa oprească producția, sa ia bătaie la vânzări de la alții… of, of….
Am mai spus (părerea mea), piața este limitată iar prea mulți care vând aceleași produse (adică concurenta excesivă) NU scade prețurile… diversitate costă, dezvoltarea costa, liniile se asamblare costă etc. Sunt mai multe costuri indirecte care se multiplică si care se regăsesc in produsul final.
Dacă Tesla (este doar un exemplu) ar putea produce o masina sub 20.000 ar face-o si când vor putea o vor face… dar încă nu se poate. Electricele se “învârt” in zona premium si nu toți iei permit așa ceva. La ICE încă se găsesc masini care-si fac treaba sub 20.000.
Nu o sa reziste toți asta-i clar, nici de o parte nici de alta… între timp noi “clienții” plătim fiesta!!!
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volvo-cars-sales-up-33-june-2023-07-05/
Daca nu stii engleza, vezi ca exista Google translate, ca sa intelegi si ce fac altii, ca prin Romanica numai experti gasesti, ca tine.
Tu cat ai dat spaga ca sa treci ITP cu troaca?
chiar azi m-am uitat pe site la vw in Canada si ziceau ca nu mai au masini si fac inscrieri pt la anul !!!
pai pe care sa ii mai cred ?
aci la noi e curentul lesne si se cumpara electroasele macar ca sunt scumpe de numa !
Unde mai pui ca acum nu mai sunt fonduri din banii nostri, Rabla, deci pretul e ala intreg de lista minus ceva reduceri de la dealer. Si suntem abia in Septembrie, o sa mai fie fonduri la anu candva. Dac-o mai fi. Deci platesti acum vreo 40.000 de eur pe-un ID3 d'asta. Consider ca tre sa ai majore probleme de racordare la realitate sa iei asa ceva.