În vara anului 2018, SEAT a anunțat un parteneriat cu constructorul chinez JAC pentru a dezvolta în numele Grupului Volkswagen o gamă de mașini electrice de oraș care să coste mai puțin de 20.000 de euro. Primele modele erau așteptate în 2021, însă Seat a decis recent să amâne intrarea pe piața din China.
"(Decizia a fost luată) în contextul revizuirii de către Grupul Volkswaten a strategiei globale în privința brandurilor, a sistemelor de producție și a piețelor", menționează Seat.
În urma acestei decizii, Grupul Volkswagen consideră că nu are sens ca Seat să continue colaborarea cu JAC pentru dezvoltarea mașinilor electrice de oraș.
"Pierderea proiectului este legată de decizia Seat de a nu mai merge în China. Nu ar fi avut sens să continue cooperarea cu JAC", a declarat un purtător de cuvânt al Grupului Volkswagen.
Proiectul urmează să fie atribuit unui alt constructor din cadrul Grupului. Oficialii germani susțin că nu au luat încă nicio decizie, însă o sursă citată de publicația Automotive News menționează că viitoarele mașini electrice de oraș vor fi dezvoltate chiar de brandul Volkswagen.
"Ar fi mai eficient din punct de vedere al sinergiilor", a precizat sursa.Noua gamă de modele electrice de oraș cu prețuri mai mici de 20.000 de euro va fi dezvoltată pe o versiune mai scurtă a platformei MEB și va avea o lungime mai mică de 4 metri.
În prezent, principala provocare a inginerilor este să reducă costurile cu 30% comparativ cu platforma MEB, pentru a putea vinde mașini electrice cu prețuri mai mici de 20.000 de euro. Printre opțiuni se numără integrarea unor motoare mai mici și modificarea configurației pentru modulele de baterii.
Noile modele dezvoltate pe platforma simplificată MEB ar urma să înlocuiască în gamă actualele versiuni electrice ale modelelor Volkswagen Up!, Skoda Citigo și Seat Mii.
Via Automotive News
Asta pentru că pentru germani contează germanii şi restul doar dacă mai rămân firmituri. Vorba aia... Uber alles.
- VW ID.1;
- AUDI Q1 e-tron.