Grupul Volkswagen a oferit în această săptămână o serie de informații cu privire la planurile de viitor, iar acestea vizează inclusiv construcția unei noi uzine în Estul Europei.
Germanii anunțaseră anterior că intenționează să construiască o nouă uzină care va avea în principal rolul de a crește producția celor de la Skoda. Totuși, construcția propriu-zisă a fost în dubiu ca urmare a protestelor manifestate de angajații Grupului Volkswagen, care au făcut presiuni pentru creșterea capacității de producție la uzinele actuale.
În cele din urmă, Grupul Volkswagen a anunțat acum că a decis să înceapă negocierile concrete cu cele câteva amplasamente pe care le ia în calcul. "S-a decis începerea negocierilor concrete cu potențialele locuri care au rămas pe listă pentru noua uzină multi-brand planificată pentru Europa", menționează Volkswagen într-un comunicat de presă.
Volkswagen nu a oferit până acum niciun indiciu oficial cu privire la țară va găzdui noua uzină, însă presa internațională a relatat în mai multe rânduri că lista inițială include patru țări: România, Bulgaria, Serbia și Turcia.
Nu este clar dacă România se afla pe listă scurtă de opțiuni pe care le mai ia în calcul Grupul Volkswagen.Anterior, Volkswagen a confirmat că noua uzină va produce în special SUV-urile Skoda Karoq și SEAT Ateca.
Via Volkswagen
De ce nu Turcia ? Pentru ca aia deja au industrie auto suficienta, ca pozitie geografica nu stiu daca e un avantaj fata de Serbia de exemplu, iar climatul politic de la turci e cam....muci.
De ce nu Romania si Bulgaria ? Pt ca sunt 2 tari corupte, unde toate merg pe dos, mediul politic e varza, economia e haotica, fiscalitatea se schimba de pe o zi pe alta, nu poti avea siguranta pe termen mediu si lung ca poate aparea stabilitate.
Ma minunez uneori cum unii investitori nu isi iau catrafusele si se cara odata de la noi si sa ne lase cu ochii in soare. Cu parere de rau, cu oamenii care mai sunt in tara asta, care tac, inghit si nu fac nimic, voteaza ca oile sau nu voteaza deloc, cu cei care ajung la conducere si nu sunt dati jos de marea masa a populatiei in secunda doi pentru ca nu sunt competenti, tara asta nu merita sa fie in Uniune, nu merita investitii si investitori, nu merita nimic. Ar trebui sa fim lasati sa ne autodistrugem singuri si pe urma, daca ar mai fi cineva capabil, sa recladeasca totul....chiar si alta natie daca ar fi sa vina dar sa faca totul de la zero, ceva mai bine.
Stati linistiti, Vanzarile auto in China si in Europa vor scadea, daca n-au scazut deja si multe investitii in industria auto, oem sunt deja puse pe stand by. Nu m-ar mira sa se evaporeze si asta. Deja se aude ca fabrica bmw de la Debrecen nu s-ar mai face.
Iar despre coruptie, Romania nu e mai corupta la nivel inalt decat alte tari la care romanii se uita ca la icoane. Problema aici e mai mult incompetenta celor care incearca sa fenteze legea, + lipsa lor de imaginatie. Astea combinate cu mahalagismul romanesc de a-si spala rufele in public, fac ca Romania sa para mult mai rau decat este in realitate.
Din nefericire cei 70% din populația care lucrează in agricultura si fac 5% din PIB, nu vor sa se recalifice, este mai comod sa privești ploșnița in zare!
Nu cred ca pe o linie de montaj autovehicule îți trebuie o mare calificare! Dar trebuie sa fi serios si sa respecți un flux tehnologic.
Îmi aduc aminte ce am văzut într-o fabrica de cusut cămăși ale brandurilor de lux in județul Botoșani! Femeile de acolo pot sa facă fata foarte ușor pe o banda de montaj, producând lucruri cu plus valoare!
Cine crede ca o companie (oricare, orice domeniu) se uita la altceva decat la analiza cost/beneficiu si la strategia de viitor cand face o investitie, nu stie pe ce lume traieste.
Dupa situatia politica, Rusia si Iran n-ar trebui sa aiba nici o fabrica auto. In realitate, au destul de multe pentru ca sunt rentabile intr-un fel sau altul.