Grupul Volkswagen se apropie de o decizie finală cu privire la locul unde va construi o nouă uzina în Estul Europei, ca parte a planurilor de extindere a producției.
Publicația germană Frankfurter Allgemeine Zeitung a relatat că Herbert Diess, CEO-ul Grupului Volkswagen, a efectuat săptămâna trecută o vizită în Turcia pentru negocierile finale cu autoritățile locale.
Constructorul german a identificat deja amplasamentul exact, un teren de circa 40 de hectare situat în apropierea orașului-port Izmir. Sursa citată afirmă că varianta de rezervă pentru Turcia este reprezentată de Bulgaria, astfel că România a ieșit complet din calculele germanilor.
"Cu siguranță, Turcia ar avea un amplasament atractiv pentru noua facilitate de producție a Grupului Volkswagen. Există negocieri concrete la cel mai înalt nivel", a precizat un purtător de cuvânt al Grupului Volkswagen.
Turcia este avantajată inclusiv de performanțele Volkswagen în această țară. Astfel, Volkswagen este marca cu cele mai mari vânzări în Turcia, cu circa 67.000 de unități în 2018, în timp ce Skoda a comercializat de asemenea 21.000 de unități.
În schimb, Volkswagen este singurul constructor din top 6 la vânzări în Turcia care nu deține o uzină în acest stat, în condițiile în care Renault, Fiat, Ford, Toyota și Hyundai au deja facilități de producție. În plus, chiar dacă nu este membră în Uniunea Europeană, Turcia are un acord prin care nu plătește taxe vamale, astfel că are același regim fiscal cu celelalte state europene.
Potrivit unor informații anterioare, Grupul Volkswagen va produce în noua uzina mai multe modele, printre care Skoda Karoq și Seat Ateca.
Via FAZ
Un regim previzibil/stabil fie si autoritar este de preferat unei democratii haotice cu schimbari legislative/fiscale de pe o zi pe alta.
Pe langa stabilitate, conteaza si infrastructura, si dimensiunea pietei interne, si amplasarea geografica.
Nimeni nu o sa construiasca o mare uzina de automobile in Norvegia, spre exemplu, doar pentru ca e stabila, democratica si cu infrastructura buna.
Noi am ratat cateva trenuri in ultimii ani in principal din cauza infrastructurii si a pietei interne prea mici. Slovacia, Cehia, Ungaria, au multi constructori pentru ca sunt excelent plasate geografic, conectate la toate marile coridoare de transport European.
Acum este mai mult decat evident ca totul e pe bani si strict pentru bani, toate discursurile cu statul de drept si democratie sunt doar praf in ochi pentru creduli.
RUŞINE VW !!
Să îţi cumpere turcii maşinile VW, eu nu aş cumpăra în niciun caz.
Ce naiba, s-a rupt demult “catena” C-C, recte capitalism-calitate…Trebuie să fim literalmente tâmpiţi, ca să ne prefacem că nu înţelegem acest adevăr…stabil.
Sintetizând sugestiv: ne-am aruncat CU TOŢII în apă, aşa că ar fi şi ridicol, şi absurd ca, tocmai în plină bălăcire, să ne pretindem perfect uscaţi, fie şi “doar” în oglinda propriei noastre fiinţe…Aşadar, nu avem de ales decât să…înotăm până la malul izbăvitor, dacă îl vom zări cumva, undeva, cândva…
e o intrebare retorica. unii dintre voi parca azi ati picat pe planeta asta si ati descoperit apa calda. ce va mirati asa???? de zeci de ani se aleg tari cu mana de lucru ieftina pt produse, nu stiati sau ce?
si unde ai vrea sa vina edikk? in romania? tara fara autostrazi?
pai tu stii in ce ritm construiesc turcii? asa sub dctatorul ala cum sunt ei, stii cum construiesc? lasa ma, fii tu CEO la un concern din asta si zi-ne de ce ai ales romania :)
Au mers in Turcia, normal, multa forta de munca, poate mai ieftina ca in Europa. Au mai mers acolo pentru ca in Europa nu poti primi ajutoare de stat dar acolo poti.
Au mers acolo bazandu-se pe Merkel, care ii tine pe turci in joc de glezne, intr-un fel de anticamera a UE, ca poate intra, poate nu. Si daca merge bussinesul bine in Turcia, vei vedea cum intra si Turcia in UE cu tot cu Erdogan.