Grupul Volkswagen, cel mai mare constructor auto din lume în prima jumătate a anului: germanii au surclasat Toyota și Alianța Renault-Nissan

de Daniel Popescu
Miercuri, 31.07.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen a fost cel mai mare constructor auto din lume în primele șase luni ale anului, cu vânzări de 5.37 milioane de unități, în timp ce Toyota a ocupat locul doi la numai 60.000 de unități în spate. Alianța Renault-Nissan a încheiat pe poziția a treia cu 5.21 milioane de unități.

Piața auto traversează în prezent o perioadă de scăderi ușoare ale vânzărilor la nivel global, ca urmare a reducerii puternice a interesului pentru mașini diesel în Europa și a scăderii abrupte a vânzărilor în China.

Cu toate acestea, podiumul celor mai mari constructori auto din lume din prima jumătate a anului este identic cu cel de la finalul anului trecut.

Astfel, Grupul Volkswagen rămâne pe prima poziție în clasament cu 5.37 milioane de unități, însă vânzările germanilor au scăzut cu 2.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

La rândul lor, cei de la Toyota își păstrează locul doi, însă japonezii s-au apropiat amenințător de Grupul Volkswagen: cu 5.31 milioane de unități, Toyota este la numai 60.000 de unitari de prima poziție.

În plus, rezultatele Toyota au venit pe fondul unei creșteri cu 2% a vânzărilor, ceea ce înseamnă că japonezii ar putea deveni lideri la sfârșitul anului dacă tendința se va păstra și în următoarele șase luni.

Între timp, Alianța Renault Nissan Mitsubishi a rămas pe poziția a treia cu 5.1 milioane de unități. Alianța franco-japoneză a înregistrat și cel mai mare declin al vânzărilor, de 5.9%, ca urmare a scăderilor majore înregistrate de Nissan (-7.9%) și Renault (-6.7%).

Evoluția din ultima parte a anului va depinde în mare parte de cum vor evolua vânzările pe piața din China.

Loc Constructor Unități
S1 2019
Creștere
1 Grupul Volkswagen 5.37 -2.8%
2 Toyota 5.31 2%
3 Alianta Renault-Nissan 5.21 -5.9%

Via Japan Times

Comentarii (20)

  • Adrian M
    Odata cu aparitia noului Captur (programata in toamna), superb ca estetica, dpmv, dar sper si cu performante imbunatatite (intrucat acutualul 1.3 tce de 130cp ofera cifre similare cu 1.0tsi 115 cp de la Vw), poate Renault obtine un rezultat pozitiv la sf anului.
    8 11
  • andrei
    pai vad ca renault e in scadere de aproape 6%. de unde pana unde sa opreasca scaderea si sa fie si pe plus? doar cu o masina precum captur? imposibil.
    14 5
  • Parere
    Toyota vine cu noua Corolla care arata superb comparativ cu dulapul numit Golf, vine cu CHR facelift, a lansat Camry pe piata europeana...Eu zic ca au sanse sa surclaseze monstrul numit VAG.
    19 14
  • Iar au trimis aia de la VAG si camioanele in statistica? :D
    24 11
  • I-a cam ruinat Dieselgate-ul si la vanzari si la imagine. Se vede clar de la o posta cat de tare s-au dus in cap.
    13 12
  • Claudiu
    @PMC
    Merita sa reincepem aceeasi polemica legat de includerea masinilor de mare tonaj in aceasta statistica? Acest clasament include toate vanzarile auto ale unui grup, atat autoturisme cat si autobuze si autocamioane. Inclusiv Toyota are incluse vanzarile diviziei de camioane Hino. Din pacate pentru alianta Renault-Nissan, si-au vandut acum 20 ani divizia Renault Trucks celor de la Volvo si nu mai poate fi inclusa in acest clasament (nu este vina grupurilor VAG si Toyota pentru aceasta situatie).
    19 3
  • cel mai bine ar fi sa dati clasamentul primelor 5-10 grupuri sa vedem clasamentul complet.
    8 2
  • Renault Nissan nu poate fi pe primul loc nici dupa ce-au adaugat vanzarile Mitsubishi ? Nu ma asteptam, nu se pot invoca scaderile din China, cam toti au scazut acolo, in acest an.
    9 2
  • Mos Craciun
    VW e o rugintura inca de noua . Nu trec probele de fum inca de noi. Au bagat un catalizator sa tina 2-3 ani.
    Nu mai vorbesc ca arata oribil, proiectate inca din anii 1970's .
    Gunoaie . Germanii acum sint tiganii Iuropi lu peste . Unu din 4 copii e facut cu un turc. O saminta diluata .
    9 10
  • ACE - Craiova
    Pacat ca marii producatori mondiali NU au acordat INCA - o mare atentie productiei de vehicule electrificate.
    In curand se vor schimba lucrurile, iar TOYOTA va ajunge - de exemplu cu CH-R - sa isi electrifice portofoliul in mod vizibil.
    Vor mai dura circa 2-3 ani pana ce variante cu autonomie de peste 500 km WLTP, la preturi rezonabile pentru consumatori (sub 35.000-40.000 Euro) isi vor face aparitia in piata....
    Totodata infrastructura va avea timp sa progreseze - dincolo de promisiuni - astfel incat lucrurile cu masinile electrificate (inclusiv PHEV-uri cu autonomie peste 100 km WLTP) sa aiba sanse REALE.
    Norvegia va interzice din 2025 inmatricularea masinilor cu combustibil clasic, Marea Britanie se pregateste pentru o tara cu ZERO emisii din 2050, China introduce treptat targeturi pentru electrificarea domeniului auto combinat cu programe de impadurire masive, alaturi de India, Uniunea Europeana ar vrea ea sa fie mai activa dar ....SA VEDEM CE POATE....
    6 10
  • Adrian
    Uite cum China, niste diavoli comunisti, are programe de electrificare si impadurire. India, niste tampiti muritori de foame, la fel. Si uite cum mareata Uniune Europeana, formata numai din oameni de valoare, iluminati, face un rahat. De ce? Pentru ca toti se cred buricul pamantului, toti se vad mai pretiosi ca ceilalti, si nu vor sa colaboreze din orgoliu. UE e sortita esecului. China si India reusesc pentru ca sunt unitare.
    8 5
  • Rudolf D.
    @Adrian Pai muta-te in China, sau mai bine in India. Au un mare viitor tarile astea. Iar oamenii de acolo, buni ca painea calda, te vor primi cu bratele deschise. Cred ca nu ai fost niciodata pe acolo, ca ai fi realizat ca India e un haos total iar China o dictatura, avand success datorita unei inepuizabile resurse de forta de munca ieftina, forta de munca tratata de cele mai multe ori ca in gulagurile staliniste. Bine, mortalitatea nu e asa de mare, ca ei n-au iarna.

    P.S. India si China construiesc amandoua de cateva ori mai multe centrale electrice pe carbune (eco ce mai...) decat restul lumii la un loc.
    5 6
  • Edikkk
    Dacă VAG după plata amenzilor imense (,şi încă totuşi mici) după procese pierdute, face încă top 1 şi profituri fabuloase înseamnă că maşinile lor sunt foarte... SUPRA EVALUATE :)))

    Vedem peste 10 ani.

    Renault produce în 3 locaţii în nordul Africii şi mai nou.... în centrul Africii !! Nigeria?? Cu producţie foarte mare de petrol??
    4 5
  • Concursul care vinde mai mult, este inutil !
    Ce contează cu adevărat este, marja operațională. MOP da adevărata dimensiune a firmei, este principalul indicator care arata potențialul de dezvoltare. Un exemplu: 5,21Mil mașini cu un MOP de 10% aduce mult mai mulți bani decât 5,37Mil cu un MOP de 7,5%. De notat habar nu am cat MOP are fiecare brand!
    Sigur fiecare brand are in portofoliu mașini cu marja mare si cu marja negativa, noi nu avem de unde sa știm contabilitatea finala.
    Mai rău, pentru un constructor mare (peste 1mil vehicule) care se îndreaptă către faliment, soluția finala este, fuzionarea cu altul mai mare. Dispariția brusca ar destabiliza furnizorii de componente si materie prima, acest lucru ar duce la creșterea preturilor pentru alții, factura fiind plătita de noi.
    3 0
  • @ACE-CRAIOVA este inutil si indecent sa vorbești de electrica la 35000€ in tara unde suntem plini de BMW/AUDI 2005 care se alimentează cu 30 lei (au dat o cheie, mai merg fumegând 2km, se opresc si discuta toata noaptea sprijiniți de mașina la ce își vor lua,...., bine înțeles o alta troaca)
    5 4
  • Mai xxx, nu toti au bani ca tine sa-si ia in fiecare an premium noua, asta in timp ce ai Tesla masina de oras. Esti un model pentru noi toti, nu ca restul de manelisti.
    2 3
  • 40% din vanzarile vw sunt in china, se pare ca au jucat cartea castigatoare, in timp ce piata vestica (inclusiv japonia) este plafonata, au mai ramas pietele emergente ca sursa de crestere, vw a investit in mexic, brazilia si china care se pare ca fac mai mult decat restul lumii.
    cred ca vw fac masini ergonomice cu finisaje bune dar plicticoase, eu personal le evit din cauza marii mase de neciopliti care o cred masina suprema (din pacate oamenii de isprava cu vw se pierd in peisajul de neamuri proaste care ies in evidenta la tot pasul).
    2 0
  • @XXXL, spun ce vad!
    Sa-ti descriu tabloul: BMW seria 5, A4/A6, Passat, majoritatea din 2005-2007, 90% scot fum, farurile sunt regalate/sau folosite numai pe faza lunga, 20% au volan pe dreapta, roti care ies mult înafara aripii, pneuri uzate, geamuri mai mult decât fumurii, alimentează intre 30-50 lei.
    Asta este nivelul nostru, de aceea orice discuție despre mașină electrica in Romania este fără sens!
    1 1
  • @xxx
    Asta e perceptia ta. Dar oare e adevarata?
    Ai de undeva vreo statistica sa vezi cu adevarat in ce procente se incadreaza masinile de diferite categorii de varsta? Mie mi se pare ca masinile mai noi (BMW, ..., etc.) apar mai des in peisaj. Probabil ca eu vad partea plina a paharului si tu pe cea goala. Totusi, abtine-te de la generalizari din astea cu 90%. S-ar putea sa gresesti. Vad ca stii si cat combustibil iau majoritatea soferilor de la benzinarie. Mai sa fie! Esti o adevarata mama omida.
    1 0
  • @XXXL Daca tu crezi ca o mașină premium luata la maxim 4000E (noua era peste 40000) si ca revizia ei este mai ieftina decât la Logan (citește forumurile), atunci înseamnă ca, fudulia am adus-o la rang de virtute in Romania!
    Du-te in benzinăriile care vând cafea mai buna la ora de seara (peste ora 9)!
    Nu am nimic personal cu posesorii acestor mașini (cu adevărat periculoși sunt cei care le au noi)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru