Piața auto traversează în prezent o perioadă de scăderi ușoare ale vânzărilor la nivel global, ca urmare a reducerii puternice a interesului pentru mașini diesel în Europa și a scăderii abrupte a vânzărilor în China.
Cu toate acestea, podiumul celor mai mari constructori auto din lume din prima jumătate a anului este identic cu cel de la finalul anului trecut.
Astfel, Grupul Volkswagen rămâne pe prima poziție în clasament cu 5.37 milioane de unități, însă vânzările germanilor au scăzut cu 2.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
La rândul lor, cei de la Toyota își păstrează locul doi, însă japonezii s-au apropiat amenințător de Grupul Volkswagen: cu 5.31 milioane de unități, Toyota este la numai 60.000 de unitari de prima poziție.
În plus, rezultatele Toyota au venit pe fondul unei creșteri cu 2% a vânzărilor, ceea ce înseamnă că japonezii ar putea deveni lideri la sfârșitul anului dacă tendința se va păstra și în următoarele șase luni.
Între timp, Alianța Renault Nissan Mitsubishi a rămas pe poziția a treia cu 5.1 milioane de unități. Alianța franco-japoneză a înregistrat și cel mai mare declin al vânzărilor, de 5.9%, ca urmare a scăderilor majore înregistrate de Nissan (-7.9%) și Renault (-6.7%).
Evoluția din ultima parte a anului va depinde în mare parte de cum vor evolua vânzările pe piața din China.
Loc | Constructor |
Unități S1 2019 |
Creștere |
1 | Grupul Volkswagen | 5.37 | -2.8% |
2 | Toyota | 5.31 | 2% |
3 | Alianta Renault-Nissan | 5.21 | -5.9% |
Via Japan Times
Merita sa reincepem aceeasi polemica legat de includerea masinilor de mare tonaj in aceasta statistica? Acest clasament include toate vanzarile auto ale unui grup, atat autoturisme cat si autobuze si autocamioane. Inclusiv Toyota are incluse vanzarile diviziei de camioane Hino. Din pacate pentru alianta Renault-Nissan, si-au vandut acum 20 ani divizia Renault Trucks celor de la Volvo si nu mai poate fi inclusa in acest clasament (nu este vina grupurilor VAG si Toyota pentru aceasta situatie).
Nu mai vorbesc ca arata oribil, proiectate inca din anii 1970's .
Gunoaie . Germanii acum sint tiganii Iuropi lu peste . Unu din 4 copii e facut cu un turc. O saminta diluata .
In curand se vor schimba lucrurile, iar TOYOTA va ajunge - de exemplu cu CH-R - sa isi electrifice portofoliul in mod vizibil.
Vor mai dura circa 2-3 ani pana ce variante cu autonomie de peste 500 km WLTP, la preturi rezonabile pentru consumatori (sub 35.000-40.000 Euro) isi vor face aparitia in piata....
Totodata infrastructura va avea timp sa progreseze - dincolo de promisiuni - astfel incat lucrurile cu masinile electrificate (inclusiv PHEV-uri cu autonomie peste 100 km WLTP) sa aiba sanse REALE.
Norvegia va interzice din 2025 inmatricularea masinilor cu combustibil clasic, Marea Britanie se pregateste pentru o tara cu ZERO emisii din 2050, China introduce treptat targeturi pentru electrificarea domeniului auto combinat cu programe de impadurire masive, alaturi de India, Uniunea Europeana ar vrea ea sa fie mai activa dar ....SA VEDEM CE POATE....
P.S. India si China construiesc amandoua de cateva ori mai multe centrale electrice pe carbune (eco ce mai...) decat restul lumii la un loc.
Vedem peste 10 ani.
Renault produce în 3 locaţii în nordul Africii şi mai nou.... în centrul Africii !! Nigeria?? Cu producţie foarte mare de petrol??
Ce contează cu adevărat este, marja operațională. MOP da adevărata dimensiune a firmei, este principalul indicator care arata potențialul de dezvoltare. Un exemplu: 5,21Mil mașini cu un MOP de 10% aduce mult mai mulți bani decât 5,37Mil cu un MOP de 7,5%. De notat habar nu am cat MOP are fiecare brand!
Sigur fiecare brand are in portofoliu mașini cu marja mare si cu marja negativa, noi nu avem de unde sa știm contabilitatea finala.
Mai rău, pentru un constructor mare (peste 1mil vehicule) care se îndreaptă către faliment, soluția finala este, fuzionarea cu altul mai mare. Dispariția brusca ar destabiliza furnizorii de componente si materie prima, acest lucru ar duce la creșterea preturilor pentru alții, factura fiind plătita de noi.
cred ca vw fac masini ergonomice cu finisaje bune dar plicticoase, eu personal le evit din cauza marii mase de neciopliti care o cred masina suprema (din pacate oamenii de isprava cu vw se pierd in peisajul de neamuri proaste care ies in evidenta la tot pasul).
Sa-ti descriu tabloul: BMW seria 5, A4/A6, Passat, majoritatea din 2005-2007, 90% scot fum, farurile sunt regalate/sau folosite numai pe faza lunga, 20% au volan pe dreapta, roti care ies mult înafara aripii, pneuri uzate, geamuri mai mult decât fumurii, alimentează intre 30-50 lei.
Asta este nivelul nostru, de aceea orice discuție despre mașină electrica in Romania este fără sens!
Asta e perceptia ta. Dar oare e adevarata?
Ai de undeva vreo statistica sa vezi cu adevarat in ce procente se incadreaza masinile de diferite categorii de varsta? Mie mi se pare ca masinile mai noi (BMW, ..., etc.) apar mai des in peisaj. Probabil ca eu vad partea plina a paharului si tu pe cea goala. Totusi, abtine-te de la generalizari din astea cu 90%. S-ar putea sa gresesti. Vad ca stii si cat combustibil iau majoritatea soferilor de la benzinarie. Mai sa fie! Esti o adevarata mama omida.
Du-te in benzinăriile care vând cafea mai buna la ora de seara (peste ora 9)!
Nu am nimic personal cu posesorii acestor mașini (cu adevărat periculoși sunt cei care le au noi)