Martin Winterkorn, şeful Volkswagen Group, a declarat: "Volkswagen abordează următoarele luni cu realismul necesar şi cu vigilenţă sporită.
Volkswagen simte turbulenţele de pe piaţa din Europa, dar rămânem încrezători.". Grupul Volkswagen a reuşit să înregistreze creşteri în 2012 pe aproape toate regiunile cheie pe care activează, livrările crescând cu 12.2 procente, iar cota de piaţă stabilită de divizia auto a grupului german a fost de 12.8 procente la nivel global.La nivel de mărci, 2012 a fost un an pozitiv pentru Volkswagen, Audi, Skoda, Bentley şi Porsche. Aceste mărci ale concernului german au realizat atât creşteri ale livrărilor, cât şi creşteri ale veniturilor. Livările SEAT în anul fiscal 2012 au scăzut cu 8.3 procente, totalizând 321.000 de unităţi, iar pierderile operaţionale au ajuns la 156 milioane de euro. Divizia de vehicule comerciale Volkswagen a remarcat o creştere a livrărilor, de 4.1 procente, dar profitul operaţional a scăzut cu 6.1 procente. Scania a avut o scădere de 15.9 procente a livrărilor şi o scădere a profitului operaţional, de la 1.4 miliarde de euro la 930 milioane de euro.
Între timp, MAN a livrat 134.000 de unităţi şi a avut un profit operaţional de 808 milioane de euro.Via Volkswagen
Pana in 2020, nu se intrevad sanse consistente de redresare economica in Europa, iar liderii UE nu se arata prea optimisti. Cred ca se vor produce ceva evenimente spectaculoase, inclusiv in plan auto. Iar daca toate privirile se indreapta spre promitatoarea piata chineza, nici acolo nu exista exclusivism, deoarece si chinezii sunt definiti de gusturi foarte variate. Bineinteles ca ma pot insela, dar sunt sigur ca, peste 10-15 ani, nimic nu va mai semana cu ceea ce observam, cunoastem si analizam acum si mai ales nimic nu poate fi anticipat cu precizie sau aproximativ, judecand dupa transformarile foarte rapide, febrile si deseori bulversante, imprevizibile, ale prezentului (boom tehnologic continuu, tendinte, aparitii, disparitii, colaborari, compromisuri, hibridizari etc.). O zi buna!
Uitati-va la China, unde exista zeci de producatori, care, odata cu maturizarea (incipienta) a pietei fuzioneaza intre ei, se reorganizeaza sau dispar natural. Piata deci se consolideaza si la ei si se cristalizeaza oferta.
La fel a stat treaba in USA, dar ei fiind mai pragmatici de fel, au stiut sa actioneze chiar in toiul crizei si au facut curatenie. Nu completa, dar au facut. In Europa, ne place sa ne legam de sentimentalisme, de prostii precum segmentari, nise si alte vrajeli inutile si mentinem pe piata marci care traiesc in scaunul cu rotile, precum Seat, Opel, Lancia, Citroen. Apreciez constructorii care detin aceste marci, dar niciuna din cele 4 marci enumerate nu ofera nimic atragator sau special si nu le-as alege, din moment ce in portofoliul acelorasi constuctori exista alte marci care stralucesc cu adevarat.
primul "-" ti l-am dat eu ... fara suparare ... te rog ! de ce ?
in europa e supra-productie ! toti constructorii au construit facilitati de productie care pot suplimenta la nevoie o cerere crescuta de masini. dar cum economia merge greu ... nu au cumparatori. ca sa produca au nevoie de un minim de cerere altfel nu-s rentabili ...
chiar daca s-ar lua dupa chinezi sau americani ... n-ar rezolva nimic ... piata e aceeasi si capacitatea de productie la fel ... deci, asociati ori ba ... vor produce peste puterea de cumparare a pietei ... din fuzionare vor rezulta beneficii legate de dezvoltarea de noi modele/platforme ... e o economie suficient de importanta pt orice grup, dar - iti dau tot exemplul americanilor - si ei aveau modele gemene pe marci diferite .... rezultatul? tu l-ai spus mai sus: au renuntat la o parte din marcile respective !!! deci chiar si cu economia respectiva, tot nu au putut acoperi cheltuielile din capacitatile existente de productie ... asa e si in europa ...
sa iti mai spun ceva ... au inceput sa intre pe piata europeana marcile asiatice ... nu vind mult, e drept, dar daca o luam asa ... toti la un loc sa vinda numai 1.000.000 de masini/an .... vezi, milionul ala de masini, in loc sa vie din europa, vine dinafara ... atunci capacitatea opel, peugeot, seat, etc .... desi la debut era bine determinata ... a devenit prea mare ! unde mai pui si contractarea pietei europene !
d.p.m.d.v. ... asiaticii sa se retraga .... complet ... eu nu aveam incredere in ei, ii respect, dar mi-ar fi total indiferent daca pe piata X nu exista ! ... or fi buni ei ... dar trebuie si putin "pragmatism si patriotism regional" ... ia mergeti la ei si vedeti cit la suta din pietele lor (china, japonia, coreea) e constituita din masini europene !? sint convins ca nu e proportia mai mare decit e cea a produselor asiatice din europa ...
drumuri bune tuturor !
tu, ai un punct de vedere ... asa mai "poetic" de-mi permiti ... de parca "ficioru' ala" te-ar primi de cum ii dai un telefon ! oricum fain "eseul" tau ... ai lasat putin gindurile s-o ia brambura, ca-n filmele .... americane ! sic ! macar de alea nu se vaita nimeni !!!
eu ... vad diferit chestia cu "scapatul" lui gm de opel (si am mai sustinut-o aci si cu alte ocazii) si va spun si acum acelasi lucru: OPEL PT GM E O VACA BUNA-BUNA DE MULS !!! ei pierd cu opel cit ar cheltui de si-ar creea propriile platforme de masini ! ... pai acum pe buick ca marca vei vedea doar "clone" de la opel cu vreo 2 exceptii (lacrosse si enclave) ... motorizarile la fel ... pina nu demult pe modelul "regal" era anticul si indestructibilul V6 de 3800 cmc .... acum ... a intrat si "regalu' " si motoru' la apa ! priveste pe site la americani si apoi uita-te pe la opel ... inclusiv pe cadillac au ajuns sa puna motor in 4 cilindrii turbo ! ei erau specialisti in V6 si V8, aspirate sau supra-alimentate .... crezi ca poti face peste noapte motoare bune in 4 cilindrii ? sint mii si mii de doctorate si lucrari cu studii si experiente de proiectare .... in spatele acestor "banale" motoare ... un volum de munca extraordinar! noi vorbim aci si criticam ... de-ar sti toata lumea ce greu e sa produci un produs, chiar si cu defecte ! daramite sa fie perfect !
americanii fac multe greseli ... nu le stiu eu pe toate ... dar de una va scriu aci ...
de dragul actionarilor ce vor tot mai multe beneficii au tot redus numarul serviciilor si al personalului asa ca acum nu au pe cine sa puna sa faca asa cum trebuie masinile ... si ... cumpara de la altii ... in loc sa investeasca in cercetare precum au facut europenii si asiaticii ... au considerat acest domeniu ca un "balast" financiar si rezultatul se vede .... sint in urma cu multe fata de cei mentionati mai sus (ginditi-va de ex. doar la cutiile de viteza: gm avea tot cu 4 viteze, pe cind concurenta era pe la 6-7 !; chrysler ... la fel, acum chrysler ia motoare 4 cilindrii de la fiat si cutii de vit. de la zf ... ca ale lor erau tot timpul cu probleme, acum la vreo 5-7 ani de cind s-a trecut pe nr mai mare de vit. au si gm cu 6 pe cind nemtii vin cu 7,8 sau chiar 9 !!!) ... ba mi-a mai zis un amic ca e un soi de idee preconceputa pe la americani, cum ca un inginer trecut de 40 de ani ... trebuie sa "zboare" afara ca nu mai e in ton cu tehnologia !!! culmea ! gati facultatea, pe la 25 de ani ... mai lucrezi vreo 10-15 cit apuci sa faci o experienta serioasa si apoi ... in loc sa te foloseasca cum trebuie, ca ar avea de cistigat de pe urma experientei tale, ei iti arata usha (ca sa nu intrati la confuzii!) ! ba te mai si "insotesc amabil" pina la iesire ca sa fie siguri ca nu te intorci ori vrei sa scoti ceva ilegal .... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
apoi asa prietene @inexorabil .... cum vor reusi ei sa se tina "in frunce" ? pai simplu: tot pe "spatele" europenilor ....
personal nu stiu spre ce se indreapta omenirea asta ... dar acum, cu mondializarea asta ... "toate trenurile au sarit de pe sine" ... nimic nu mai e normal si logic si de bun simt ! si ... toate vor exploda intr-o buna zi ... pt ca si stiinta asta are o limita si nu cred ca sintem prea departe de ea ... pamintul asta geme bietul de el si omul il distruge ... zi-de-zi si ceas-de-ceas, fara-ncetare ... si chiar nu e nevoie ... nevoile materiale ale omului sint infim mai mici decit e incetatenit acum !!!
in fine ... nu putem schimba noi lumea asta ... din pacate !
drumuri bune tuturor !
In rest sunt de acord cu tine.
@LauCalin: am fost foarte tentat sa pun si Alfa pe lista de mai sus, deoarece cu doar cele 2 modele din gama actuala acolo s-ar ajunge, la disparitia marcii. Doar ca Alfa are un potential de dezvoltare urias, care vad ca incepe sa se dezmorteasca odata cu prezentarea unor modele precum 4C, conceptul Disco Volante, conceptul pininfarina...
Iar legat de Opel sau Citroen, pot spune ca sunt 2 marci care sunt in cautarea disperata a unei identitati: eu nu-mi dau seama ce reprezinta Opel in prezent, ce vrea el sa fie dupa 2000 incoace. Viseaza sa fie o alternativa la Mini (prin Adam) la Audi :)) (prin Cascada), la modele sportive (prin OPC-uri) dar uita ce inseamna Opel pt majoritatea: masini corecte, simple si in primul si in primul rand accesibile. Chevrolet pentru mine - asta ca sa raman in cadrul GM - inseamna ceea ce ar fi trebuit sa fie Opel. Altfel, la oricare propunere a lui Opel din oricare clasa, gasesc in aceeasi bani o alternativa mai interesanta la concurenta.