Grupul Volkswagen ar putea fi împărțit în patru companii separate

de Sebastian Toma
Marti, 16.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor surse din cadrul companiei, concernul Volkswagen ar putea să-și împartă operațiunile în patru companii diferite. Reprezentanții Grupului Volkswagen nu au comentat zvonurile.

Esential 12 mărci are concernul Volkswagen în portofoliu.
Concenrnul Volkswagen, cel mai mare conglomerat al industriei auto, ar putea fi restructurat în patru companii pentru a gestiona mai bine cele 12 mărci din portofoliu. Veștile vin de la cotidianul german de business Handelsblatt, iar cei de la Reuters și de la Bloomberg au confirmat informația prin sursele proprii din cadrul concernului din Wolfsburg. Schimbările vehiculate de sursele din cadrul companiei ar duce la modificarea structurii centralizate de conducere sub care a operat acest concern sub conducerea lui Ferdinand Piech, nepotul lui Ferdinand Porsche, care a părăsit recent compania germană. Între timp, reprezentanții Volkswagen Group au refuzat să comenteze informațiile prezentate în presă.

Potrivit informațiilor prezentate de sursele din cadrul companiei germane, concernul va fi împărțit în patru divizii, conduse de Herbert Diess, Rupert Stadler, Matthias Mueller și Andreas Renschler.

Nu este încă explicată strategia grupului german pentru departamentul global de producție și pentru divizia din China, separată de operațiunile gloale. În cazul în care lucrurile vor fi derulate precum au anunțat sursele din concern, mărcile Skoda, Volkswagen și SEAT vor rămâne împreună sub conducerea lui Herbert Diess, fost manager la BMW. Mărcile Audi, Lamborghini și Ducati se vor uni într-un alt holding, condus de Rupert Stadler, actualul CEO Audi.

Urmareste Automarket
Matthias Mueller, actualul șef al Porsche, ar urma să conducă un holding format din mărcile Porsche, Bentley și Bugatti, afirmă sursele citate de Reuters. Divizia de vehicule comerciale va fi și ea separată și va conține mărcile Scania și Man, care vor fi conduse de Andreas Renschler, fost șef al diviziei echivalente de la rivalii de la Daimler.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (8)

  • ...sigur una va fi premium...o alta strategie de scos bani mai multi...alt motiv nu vad.
    9 9
  • O miscare logica si normala pt un conglomerat de dimensiunea grupului VW. Chestiunea asta trebuia facuta mai de mult, insa probabil ca FP s-a opus. Separarea va aduce, in mod normal, doar lucruri pozitive atat pentru grup in sine, cat si pt clienti, printr-o individualizarea mai buna a brand-urilor.
    11 1
  • @ C-G-C
    Da ! In holdingul dedicat vehiculelor comerciale se va alatura foarte curand Navistar ( detine International Trucks ) ce activeaza cu precadere in America de Nord acolo unde VW Group nu este prezent . Aceasta achizitie foarte previzibila a fost anticipata recent de Bernd Osterloh ( reprezentantul muncitorilor VW Group ) , o persoana foarte influenta in cadrul VW Group fara de care Martin Winterkorn nu ar fi ramas in functie si care a declarat recent ca divizia comerciala a VW Group trebuie sa faca o achizitie in America de Nord pentru a fi competitiva pe plan global . Existand doar doua optiuni ( Paccar si Navistar ) este evident ca VW Group se va orienta spre Navistar si datorita pretului mult mai mic dar si pentru ca o posibila achizitie Paccar ar fi blocata de Uniunea Europeana datorita diviziei DAF detinuta de Paccar cu care VW Group ar detine aproape 45 % din piata de camioane din Europa . Ramane de vazut si daca VW Group va incheia o alianta cu FCA tinand cont ca principalul obstacol in calea acestei aliante ( Ferdinand Piech ) nu mai este la conducerea VW Group . Sergio Marchionne a declarat mereu ca nu are nicio problema cu Martin Winterkorn , el avand ceva de impartit cu Ferdinand Piech ....
    12 2
  • Nu ar trebui sa fie efectiv impartit, ci doar subdivizat. Recte sa fie acelasi grup VAG, dar sa fie impartit in categorii.
    4 2
  • @ lorinczi.thomas
    Titlul acestei stiri induce in eroare . Din exterior VW Group va ramane un tot unitar ca si pana acum . Impartirea se va face in interiorul grupului, cele 4 holdinguri urmand a fi autonome si putand face individual achizitii viitoare . Cei 4 sefi ai acestor holdinguri vor raspunde CEO-ului VW Group ( in prezent Martin Winterkorn ) iar deasupra CEO-ului se va afla Chaiman-ul VW Group ca reprezentant al actionarilor . Saptamana trecuta Landul Saxonia Inferioara si statul Qatar ( actionarii 2 si 3 ai grupului VW ) au declarat ca nu au pretentii la postul de Chairman,aceasta pozitie urmand a fi ocupata de un reprezentant al familiei Porsche-Piech ( detine 53 % din actiunile VW Group ) . Presa germana da ca variante probabile Wolfgang Porsche ( nepotul lui Ferdinand Porsche si var primar cu fostul Chairman Ferdinand Piech ) ce a fost vazut jubiland in standul Porsche la Le Mans, a doua varianta probabila fiind Hans Michel Piech, fratele lui Ferdinand Piech .
    7 0
  • inexorabil
    Multă vreme s-a spus că GM deţinea prea multe mărci. În privinţa lui VAG, ar fi "corect politic" nu să afirmi la fel, ci să admiţi stringenţa divizării pentru o coordonare maximum eficientă. Nu-ţi trebuie studii înalte sau o minte luminată ca să "postulezi" o asemenea idee.
    4 1
  • Sa faca ceva cu garantiile. Masina imobilizata (golf 7) de 3 saptamani in service pentru lipsa piese...
    Cumparati masini noi de la VW
    2 4
  • Vina nu aparține producătorului.
    Dacă cumpărătorul alege Vw sau mașină germană trebuie să-și asume toate riscurile.
    Se merge pe principiul "prost nu e cel ce vinde, ci ăla care cumpără ".
    De altă dată cumpărătorul trebuie să se orienteze la fiabilitate, nu la formele mașinii, că nu e femeie să te dai șmecher cu ea.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru