Grupul Volkswagen a devenit cel mai mare constructor auto din lume: germanii au depășit Toyota cu numai 137.000 de unități. UPDATE: Vânzări General Motors

de Daniel Popescu
Miercuri, 08.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În anul în care a plătit zeci de miliarde de euro în contul Dieselgate, Grupul Volkswagen a devenit cel mai mare constructor auto din lume cu vânzări de 10.3 milioane de unități, depășind Toyota cu numai 137.000 de mașini.

Anul 2016 va rămâne în istorie pentru Grupul Volkswagen drept unul al extremelor. Pe de o parte, germanii au achitat deja peste 23 miliarde de dolari, echivalentul a aproape 22 de miliarde de euro, pentru a închide scandalul Dieselgate în Statele Unite și Canada.

Pe de altă parte, aceeași germani au și un motiv de sărbătoare: după o dominație Toyota de 4 ani, Volkswagen a devenit oficial cel mai mare constructor auto din lume.

Grupul anunțase încă din 11 ianuarie că a vândut 10.312.400 de mașini în întreaga lume pe parcursul anului trecut, însă Toyota a publicat rezultatele oficiale abia în această dimineață. Iar japonezii s-au oprit la 10.175.000 de unități și au pierdut prima poziție în topul mondial pentru numai 137.400 unități.

Urmareste Automarket
Vânzările niponilor au crescut cu numai 0.2% comparativ cu 2015, iar rezultatele au fost la rândul lor contradictorii: vânzările de mașini Toyota au crescut cu 6.5% în Japonia, însă cele din străinătate au scăzut cu 0.6%, ca urmare a evoluției mai puțin bune de pe piața americană.
În schimb, japonezii au revendicat o creștere puternică de 5.5% a mărcii Daihatsu pe piețele din afara Japoniei.

Victoria Grupului Volkswagen se datorează însă în mare măsură pieței din China, acolo unde germanii au reușit să comercilieze aproape 4 milioane de unități. Practic, din 10 mașini vândute de Grupul Volkswagen anul trecut, 4 au fost comercializate în China.

La fel ca și în ultimii ani, General Motors rămâne pe locul 3 în topul mondial, după ce a raportat vânzări de 9.9 milioane de unități. Cea mai importantă piață pentru constructorul american este China, acolo unde a vândut 3.8 milioane de mașini sau 39% din total, în timp ce Statele Unite ocupa doar poziția a doua cu 3.6 milioane de unități.

Loc Constructor Vânzări (mil. unități)
2016 2015 2014
1 Volkswagen 10.31 9.93 10.14
2 Toyota 10.17 10.15 10.23
3 General Motors 9.96 9.8 9.92

Via Toyota, Volkswagen

Comentarii (34)

  • @mafia...automobilistu'...

    mai respiri?
    25 16
  • PS: Chiar si asa slabut VAG, adica detin in acest moment : SCANIA, MAN, divizia de utilitare usoare ( Crafter, Caddy, Amarok, etc ) , Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Seat, VW, Skoda,etc. Peste 10 marci , pe cand TMC detine doar : Lexus, Daihatsu si respectiv Toyota, asadar doar 3 marci . Unde mai pun calamitatile naturale care au izbit din nou violent Japonia in 2016 .
    41 36
  • Andrei
    Daca Toyota avea niste modele Diesel cu cutie automata (Corolla, Auris, Avensis, RAV4), poate nu pierdea primul loc.
    Oricum ar fi usturatoare infrangere, nu cred ca VW mai poate fi ajunsa.
    31 18
  • @Andrei
    cutie automata bine spus, nu kkt-u ala de CVT...... da suspensiile alea fac tot, muerescule ne mai explici odata cum e treaba cu sunspensiile, si nu uita sa ne zici si de Cielo :))))))
    25 14
  • @@Andrei

    Ai foarte mare dreptate profesionistule :))) . Toyota nu se poate bucura de reputatia cutiilor de viteze VAG alea care adapostesc si un software magic de trucare :)))

    Cat despre Cielo. Zilnic vad cateva zeci circuland pe Bulevarde in Bucuresti in stare foarte buna , pe cand VW-ne din acelasi an ( 1994-1995 ) nu mai vad decat pe la sate unde servesc drept crescatorii de gaini in curti :)))
    28 30
  • @automobilistul
    la tine pana si cutiile de viteza scot fum :)))))

    taranii care au facut cotete de gaini din rablele VW am mai schimbat cateva masini de atunci spre deosebire de fomistii din bucuresti cu cielo care nu isi permit mai mult de atat si care au impresia ca masina e pe viata....

    pana si taranii au inteles ca traim in era consumului dar tu nu :)))))))
    21 24
  • @automobilistul
    na-i nici o treaba, sunt unii care sunt pe langa dar tu nici pe langa nu esti :)))))))))
    21 9
  • @@automobilistul

    ''Taranii'' schimba si cateva motoare la VW nu doar masinile care le arunca la casat dupa ce cara cartofii :)))

    ''Fomistii'' care au Cielo sunt dispusi oricand sa achite un pret de reparatie destul de mare in cazul ca lovesc masina . Numai doua faruri noi OEM de Cielo costa cat doua jafuri de VW :))) . Ia si priveste preturile :

    Farul este incomplet , fara semnalizare si fara motor electric ajustaj. Cu totul ambele costa vreo 700 euro

    http://www.pieseautoradacini.ro/Part/Far-dr-Cielo-DAEWOO-G41DW96232205/eG41DW96232205
    12 20
  • Aștept clasamentul complet, în funcție de publicarea rezultatelor pentru fiecare grup, sunt curios la GM, dacă au crescut față de 2015, apoi la Renault Nissan, având acum și Mitsubishi.

    În privința VAG, să vedem dacă și la sfârșitul acestui an își menține avansul, în felul acesta se va vedea dacă este o simplă conjunctură, dacă rămâne pe primul loc, atunci Toyota are o problemă, este dureros să te bată un grup care trece prin cel mai mare scandal din istoria sa.
    19 7
  • @Dan Grecu

    Dar mai dureros este sa fii incapabil, si sa nu judeci faptul ca VAG are in portofoliu vreo 11 marci auto, pe cand TMC doar 3 si sa mai fii lovit si de cataclism .
    20 28
  • PS: Daca ar fii sa o luam pe cistite ar fii asa

    Toyota vs VW

    Daihatsu vs Skoda

    Lexus vs Audi

    Scorul ar fii la jumate in cazul VAG :)))
    19 26
  • faptul ca in eu sunt pe primul loc e normal, au fabrici in germania, spania, austria si cehia, deja am acoperit mai mult de jumatate din populatia europei, in rest (exceptie facand romania) distributia este destul de uniforma,
    america latina traditional vw (mexic, brazilia, argentina)
    insa china a acoperit 40% din productia lor, lucru care n-ar trebui sa-i bucure, china este in schimbare masiva si n-ar fi exclus ca in putin timp sa prefere cu totul altceva lucru care ar fi catastrofal pt. vw.
    norocul lor ca chinezii spre deosebire de europeni nu au uitat magariile din razboi, asa ca nu se dau in vant dupa made in japan.
    18 3
  • gabi_o
    Stai sa interzica astia diesel-ul prin orase, atunci sa vezi jale in curtea VW!
    29 12
  • Mie mi se pare incredibil cum au ajuns pe primul loc cu toate că sunt praf pe piața americană. Au doar câteva modele, nu vând noul passat decât o versiune veche reciclata. Dacă ar rezolva problema cu gama acolo (unii zic ca și fiabilitatea e problema pt. ca sunt aduse din Mexic) s-ar distanța enorm.
    17 3
  • PIHOZA ...generala.Si rahat daca vinde cu sigla vw se cumpara pe rupte!
    16 7
  • @Andrei Majoritatea VAG-urilor vandute la nivel mondial sunt benzinare.

    In China, benzina e regina, la fel ca in cazul Americii de Nord (Canada, SUA, Mexic) sau a unei bune parti din Asia. In Europa, benzinarele turbo au ajuns la ~50% din vanzari.

    Ceea ce zici tu era valabil acum mai bine de 5 ani.

    Toyota a vadut mai putin din cauza dezastrelor naturale si a reazultatelor mai slabe din SUA.

    @dan_grc GM va temina tot pe 3, dar diferenta intre ei si Renault-Nissan-Mitsubishi va fi relativ mica, de cateva sute de mii de bucati. Posibil ca in 2017 alianta franco-japoneza sa depaseasca gigantul american (aiurea oarecum cand te gandesti ca peste 80 de ani au fost pe primul loc, iar in curand pot pierde si podiumul...dar asa-i in tenis :-P).

    De vazut si Hyundai-Kia (termina sigur pe 5) pe la ce numar se invart si daca mai au mult pana atinng 9 mil de bucati (in 2015 au livrat 8.2 mil).

    Oricum tigrii sunt clar Renault-Nissan-Mitsubishi si Hyundai-Kia. GM e ca o veche echipa care a dominat sportul aproape tot timpul, insa nu-si mai regaseste formula castigatoare, desi atat in SUA cat si in China au vanzari mari, dar stau slabut in Europa (Opel a ajuns sa vanda anual cu cateva sute de mii de bucati mai putin ca Skoda, in conditiile in care in 1990 era cel mai mare producator auto din Germania). Toyota si VAG sunt ca doua femei anoste: prima e uratica dar de incredere si o poti avea toata viata, te poti baza pe ea si la bine si la rau, a doua e plain Jane in aparenta, insa mare amanta pe dedesubt si te insala la greu. De precizat ca incepand cu 2017 Toyota va incerca insa sa apeleze la estetician si sa devina sexy si rea :D - vezi noua Camry care va da noua linie de design globala.
    21 5
  • Da, VAG are 11 mărci, care de fapt sunt 8, din care doar 3 de volum: VW, Skoda, Seat, unul premium, Audi, care vinde de 3 ori și ceva mai mult ca Lexus, apoi Porsche, care nu face mari volume, dar să zicem că se adună, în rest trebuie să fii prea subiectiv să adaugi Bentley, Lamborghini și Bugatti la cifrele totale și să spui că acolo se înclină balanța.

    Diviziile de camioane nu au treabă cu acest top.
    21 13
  • nu stiu cat e de dureros sa te bata cineva care a trecut prin scandal....

    @mm bifeaza observatia celor 40% din China. Nu stiu cat dintre chinezi au aflat de dieselgate dar SUA si Europa au cam ridicat fanionul galben...

    acum grupul asta de pe primul loc mai are si un portofoliu supradimensionat care ii confera posibilitatea de a satisface gusturile incepand de la vladica si pana la opinca

    in schimb, astia de pe locul 2, isi cam dau singuri cu tesla'n oo printr-o politica extrem de rigida a designului si a tehnicii. Aici, ca o paranteza, japonezii (la modul general cultura ii cam tine in frau) foarte dispusi la nou sunt refractari pana in panzele albe daca nu le demonstrezi negru pe alb ca noutatea aia le va aduce beneficii. Si asta pe termen lung. Iti intorc propunerile si ideile pe toate fetele si te apuca un dor de suicide cand ii vezi cum iti cauta nod in papura...Cred ca mentalitatea asta a pasilor marunti si siguri numai este de actualitate iar exagerata lor prudenta ii face sa fie considerati daca nu retrograzi prea rigizi in fata unor schimbari care s-au cam accelerat si inmultit in ultimii ani.
    18 9
  • Si oricum, daca am compara vanzarile de VW + Seat + Skoda...fara Audi si Porsche si Bentley si din alea, oricum is pe locul 2.

    Iar referitor la Dieselgate, ca tot trambitati ca "uite is pe primu loc cu toate problemele lor" , asteptati va rog TURBO LAG-ul, efectele la ala vin prin inertie, sa vedem ce fac in urmatorii ani. :)))

    @vianu, nu stiu cat de dureros e sa fii la 100 000 masini distanta de un producator care are de 2 ori mai putini angajati, are doar 2-3 marci, si este situat pe o insula f*t*ta de tunami si cutremure permanent. :))))
    18 16
  • @LOL

    aaa....poti sari peste prima propozitie....era o interventie mai lunga apropos de ce spunea @DanG, interventie pe care am sters-o ramanand un rest fara importanta

    dar pentru a lamuri lucrurile...durerea asta tine mai mult de imagine si cum roata e...rotunda, fiecare are posibilitatea sa acceada acolo sus in detrimentul celorlalti...c'est la vie!

    personal ma doare la basca cine-i pe primu' loc. Duminica am testat CHR-ul si m-a convins inca o data ca ar fi OK pentru o achizitie viitoare. Dar...lista de Craciun e deschisa :)
    8 9
  • @vianu

    Nu este dureros pentru japonezi, dar pentru cineva de aici este greu, lucru ce mă amuză teribil. Evident, nu sunt singurul :).
    14 4
  • Dan Grecu.

    Nu ai facut decat sa vii cu un contra-argument ostentativ in favoarea ta . Daca tu zici ca VAG are doar 8 ( care tocmai nu-s deloc putine ). Atunci si eu vin si zic ca Toyota are doar 2 : Toyota si Lexus fiindca Hino si Daihatsu sunt divizii utilitare usoare. Asadar ar fii 8 vs 2 . Nu conteaza ca Audi vinde mai mult ca Lexus, conteaza ca VW si Audi nu ar vinde cat Toyota si Lexus . Ia zii Dan Grecu te mai amuza acum ?
    8 21
  • PS: Sunt curios cand dieselul va fii eliminat definitiv cum va mai putea VAG bate TMC :)))
    9 21
  • @vianu, intra pe net si verifica VW Group sales by brand, si dupa aia scrie ca "poti sari peste prima propozitie" :))

    As I've said.....wait the TurboDieselgate LAG, in order to see the effect.
    6 14
  • vw s-a apucat de făcut cârnați
    Și cu ajutorul samsarilor noștri au ajuns ăștia pe primul loc, fiindcă de, mașinile aromate la interior cu bășini nemțești (de câțiva ani) sunt la mare căutare printre ,,cunoscători,,.
    9 15
  • @DanG

    Passatul de pe piata americana nu poate fii comparat maxim decat cu un Vento' , chiar un american arata cum ii spala interiorul cu furtunul dupa ce a fost patat de mancare de la copii . Atat de mult plastic are in el, ca orice VW ca deobicei. Nu mai zic de noul B8 caruia ii s-a stricat camera de mers cu spatele chiar la un test drive prin Rusia :)))

    De la min: 9:50

    https://www.youtube.com/watch?v=GQll3QtpB90
    8 16
  • madalescu
    da de cand o masina infiintata in 1989 deci istorie de......... cum are lexus.da de cand e lexus ma masina? cu butoane de pornit faruri ?ha? ca eu nu stiam ca e un etalon de lux in lume ,?
    al dracu konichua mother f@@@ ,de unde dracu le scoateti ma sarantocilor ?ia mars la... cu japonezele voastre tabla de ciocolata ,ce cielo ma cu motor de kadet?voi va vedeti ce scrieti ma ?ia sa-i dam lui trump un lexus ma sa vedem ce face ca are inca levier de frana ,si volan de cielo ,ala e lux ma ?pai nici nu pute pe langa bentley sau s- klasse ,7-le ,a8-le ,ce naiba ma ce fumati ?
    8 14
  • anti ESCU
    nu mor caii cand vor cainii, asa ca mergeti bai si va culcati, aia care tot latrati paci aiurea, fiecare cu mama masii,
    pe 2016 VW a iesit mai bine ca toyota, anu asta mai vedea noi,....

    PS: daca produsele VAG erau asa jalnice cum le blamati unii, nu ar fi avut atatia cumparatori, dar am uitat suntem romani, fotbal, politica si masini la asta suntem buni, cu munca e mai greu,,,,,
    17 9
  • kalshnikov
    Muersecule, madalescu are dreptate la faza cu Kadett-u, sasiu, motor, suspensii totu e opel 100% procent, muhahahahaha acuma sa te vad :))))))))))
    9 7
  • Observ ca un procent destul de mare de insi de pe acest site, sustinatori de masini germane sunt analfabeti. Ce-i mai rau e ca si in viata reala se intampla cam la fel.
    Referitor la articol pot spune ca nimic nu e pierdut pentru toyota avand in vedere ca acu cativa ani cazuse chiar pe locul 3 daca nu ma insel ,dupa care a revenit pe prima pozitie. E foarte posibil ca la anu sa fie din nou pe val, nimic nu e batut in cuie
    7 7
  • @kalshnikov

    Iar te-ai imbatat cu apa rece ? Opel = General Motors, nimic ''ghermancy'' , totul e 99% american = motoare, sasiu, cutii, design in afara de sigla ....ia o pauza si stai jos :)) . Opel Kadett = Pontiac LeMans = masina 100% americana :))

    Uite asa arata, poate mai rumegati si voi niste idei bune, fiindca sunteti pe langa fenomenul auto.

    http://images.thetruthaboutcars.com/2010/11/CC-39-001-800.jpg
    4 14
  • Interesant ar fi să anunțe și profitul obținut. Pentru mine contează asta cel mai mult.
    Dacă unul muncește 12 ore pe zi pentru 5000 RON și altul are același salariul pentru 8 ore înseamnă că primul e prost, nu super harnic și inteligent :)
    Câte miliarde de dolari ziceați că au plătit până acum??? :))
    Anul asta sper să vândă 20 milioane ca să mai acopere și ei din gaura în care au intrat cu minciunile lor.
    Au cumva și manageri prin pușcării și alții judecați? Atunci trebuie să fie super mândri de realizările lor.
    Felicitări și vânzări cât mai mari. Pentru mine sunt mincinoși și oameni în care nu poți avea încredere.
    8 9
  • Ca tot veni vorba de Lexus....ultimul LS500 e la un nivel cu W222
    1 2
  • Un lucru este clar . La acest moment VW a depășit Toyota, și acest lucru se petrece într-un moment foarte important din existența celor doi mari constrctori. Important este ce va fi în anul urmator la clasamentul general și mai ales care vor fi opțiunile pe clase auto ale cumpărătorilor și pe tipuri de motorizări, că așa vom vedea cum vor evolua tendințele și care producător și-a făcut temele mai bine.
    La fel de important este și nivelul de vânzări al grupurilor Renault-Nissan și Hyundai-Kia.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru