Grupul Renault a anunţat un profit operaţional peste aşteptări în 2012, anunţă Automotive News. Concernul francez a avut venituri impozabile de 729 milioane de euro, o scădere faţă de 1.09 miliarde de euro obţinute în anul precedent, dar aceste venituri au depăşit aşteptările de 698 milioane de euro anunţate de echipa de 15 analişti compilată de Bloomberg pentru a studia industria auto. Divizia auto a concernului Renault a avut pierderi de 25 de milioane de euro în 2012, o diferenţă majoră faţă de profitul de 330 milioane de euro realizat în 2011.
"Piaţa din Europa este un mediu dificil, în special piaţa din Franţa, dar grupul a derulat o politică riguroasă de vânzări. Grupul Renault îşi urmează strategia de creştere globală în timp ce îşi întăreşte situaţia financiară", a declarat Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan.
Graţie noii generaţii a lui Clio şi a vânzărilor din gama Dacia, Grupul Renault estimează că livrările vor creşte în 2013. Mai mult decât atât, francezii se aşteaptă la profit în 2013. Constructorul a anunţat că nu intenţionează să închidă nicio fabrică, dar plănuieşte să renunţe la aproape 7.500 posturi în Franţa până în 2016. Renault caută strategii de a-şi mări profitabilitatea în viitor, purtând discuţii cu sindicatele în acest sens şi urmând să introducă o marcă premium numită Initiale Paris, alături de renaşterea mărcii Alpine.Via AutomotiveNews (înreg.)
Ai perfecta dreptate. Daca Renault mizeaza doar pe o masina produsa sub prorpriul brand si pe unul low-cost, chiar are o problema.