Numărul autovehiculelor vândute de grupul Renault la nivel global a crescut cu 18.7% în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada similară a lui 2020 dar este în continuare cu 24.2% sub nivelul din prima jumătate a lui 2019. Proprietarul Dacia a subliniat însă că efectele negative ale crizei semiconductorilor ar putea conduce la o pierdere de producţie de aproximativ 200.000 de vehicule pe an.
Marja operaţională a grupului a fost una pozitivă de 654 milioane de euro în primele şase luni ale anului, adică 2.8% din cifra de afaceri, aceasta din urmă înregistrând o creştere de 26.8% în ritm anual până la 23.4 miliarde de euro. Comparativ, în prima jumătate a lui 2020 marja operaţională a Renault a fost una negativă de 1.2 miliarde de euro.
Oficialii Renault estimează că grupul îşi va atinge, cu un an mai devreme decât se preconiza, obiectivul vizând reducerea costurilor fixe cu două miliarde de euro. Aproximativ 1.8 miliarde de euro din aceste reduceri au fost deja atinse, dintre care 600 milioane de euro numai în primul semestru al acestui an.
Planul de relansare al lui Luca de Meo, botezat “Renaulution”, presupune disponibilizarea mai multor mii de angajaţi, reducerea gamei de modele şi îmbunătăţirea cooperării între cei trei parteneri ai alianţei.
Via economedia.ro
"Planul de relansare al lui Luca de Meo, botezat “Renaulution”, presupune disponibilizarea mai multor mii de angajaţi,"