Grupul Renault trece prin numeroase schimbări de strategie după sosirea noului CEO Luca de Meo, iar acestea vor afecta inclusiv un brand mai puțin popular: Alpine.
În prezent, Alpine este brandul de performanță al Grupului și produce doar sportiva A110, însă de Meo a început deja planul pentru transformarea Alpine într-un brand mult mai puternic. Primul pas a fost redenumirea echipei de Formula 1 Renault în Alpine începând din sezonul 2021.
"Avem o echipă de Formula 1, o unitate Renault Sport și o uzină la Dieppe care produce A110. Prima tentație este să oprești ceva, dar am văzut oportunitatea de a aduce aceste lucruri împreună pentru a crea un mini-Ferrari cu echipa de Formula 1 în centrul ecosistemului de business și cu un brand cu motorsport, inginerie, producție și distribuție", a declarat de Meo.
În acest context, Alpine A110 are viitorul asigurat, iar modelul va primi o serie de versiuni suplimentare prin care de Meo va încerca să implementeze o strategie asemănătoare cu cea folosită de Porsche pentru 911.
"Vreau să organizez ciclul de viață ca la Porsche 911, așa că vom avea diverse versiuni.
Poate putem transforma modelul într-unul electric", a adăugat el.În plus, de Meo își va folosi experiența acumulată anterior la Seat și Cupra pentru a găsi o metodă prin care brandurile Renault și Alpine să aibă elemente comune în privința gamei de modele.
"Așa cum am făcut și cu Cupra, probabil voi găsi o metodă de contact între Alpine și Renault, dar trebuie să fim credibili. Alpine este o metodă grozavă să ne proiectăm în viitor, iar una dintre misiuni este să facem o mașină electrice emoțională. Aceasta este direcția", a adăugat de Meo.
Via Autocar
Merveilleux!