Grupul Renault pregătește schimbări ample în gama de modele Dacia, iar noutățile nu vor ocoli nici utilitara Dokker, produsă în prezent la uzina din Tanger (Maroc).
Publicația franceză L'Argus susține că noua generație Dokker va fi prezentată în toamna acestui an și că pe anumite piețe europene va fi comercializată sub numele Kangoo Express.
Decizia va fi implementată în special pe piața franceză, acolo unde brandul Kangoo are potențialul de a genera vânzări mai mari decât Dokker. Cel mai probabil, decizia nu va fi aplicată și pe piața din România.
Noul Dacia Dokker sau Renault Kangoo Express va fi practic o versiune low-cost a noii generații Renault Kangoo, care va fi de asemenea prezentată în această toamnă, posibil simultan cu Dokker / Kangoo Express.
Noua generație Kangoo va fi dezvoltată pe o platformă nouă și va fi produsă atât în versiune cu motoare termice, cât și în varianta electrică, la uzina Maubeuge din nordul Franței.
De altfel, versiunea electrică a utilitarei Kangoo a fost prefața de conceptul Kangoo ZE din 2019, care oferă și o serie de indicii cu privire la noutățile de design ale modelului.
Toamna acestui an se anunță una bogată pentru Dacia, care va prezenta și noua generație Sandero, dar și noua generație Logan.
În plus, Dacia urmează să lanseze primul său model electric în 2021, an în care va prezenta și un nou model care va înlocui în gama actualul Lodgy.Via L'Argus
Pe de altă parte dacă mă uit pe rezultatele din vânzări, văd că Dokker a avut creșteri în Europa de la an la an după cum urmează:
2012 - 1.026
2013 - 19.867
2014 - 20.264
2015 - 24.366
2016 - 27.395
2017 - 36.342
2018 - 38.861
2019 - 42.785
Total: 210.906
Sursa: https://carsalesbase.com/europe-dacia-dokker/
Aceeași sursă ne arată că în perioada 2013 -2019 (excludem cele 1000 de Dokker vândute în 2012), Kangoo a vândut în Europa aproape 145.000 exemplare. Deci sub Dokker. Fratele Mercedes Citan a vândut doar 32.000 exemplare în aceeași perioadă.
Alt model din aceeași clasă, Ford Tourneo Connect, a vândut aproape 80.000 de exemplare în aceeași perioadă.
Singurul care pare să îl depășească pe Dokker pare să fie Caddy, dar nu am găsit date decât pentru Caddy Life (versiunea de pasageri) - la celelalte nu se menționează dacă sunt de pasageri sau van (la Dokker zice ”panel van” deci probabil sunt incluse ambele versiuni).
Din ce pare, în perioada 2013-2019, Caddy Life s-a vândut în aproximativ 364.000 exemplare.
Așadar, nu doar că Dokker e printre cele mai vândute din clasa sa, dar vânzările au crescut de la an la an, nu au scăzut.