Grupul PSA Peugeot-Citroen a decis să oprească orice investiție în uzina Ellesmere Port din Marea Britanie după ce statul a părăsit Uniunea Europeană la 31 ianuarie.
CEO-ul Carlos Tavares anunță acum că viitorul uzinei depinde în mare măsură de negocierile dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană cu privire la taxele vamale. Impunerea unor taxe vamale ar însemna creșterea prețurilor la mașinile exportate către statele Uniunii Europene.
"Într-o astfel de situație, ar însemna să cerem Guvernului Marii Britanii o compensație. Nu este etic pentru angajații europeni să plătească pentru taxe vamale pentru piața britanică", a declarat el.
Întrucât actuala perioadă de tranziție fără taxe vamale expiră la 31 decembrie, Tavarez anticipează că va lua o decizie finală în privința uzinei din Marea Britanie în prima parte a anului viitor.
"Nu vom avea un răspuns până cel puțin la jumătatea acestui an și cel mai probabil până la sfârșitul lui 2020", a adăugat el.
De asemenea, Tavarez a menționat că nu a fost luată încă o decizie cu privire la numele constructorului care va rezulta în urma fuziunii dintre Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler.
Via Automotive News
UK are aceiaşi direcţie ca Australia, unde salariile foarte mari în valută forte fac absolut falimentară orice producţie auto.
Dar Australia exportă în draci AUR, fier, cărbune în China
Iar UK înafară de produsele (nocive?) ale City financial nu ajunge precum Australia.
UK va rămâne EXTREM DE BOGATĂ dar va fi EXTREM DE SCUMPĂ pentru cetăţenii ei.
Ce au acum ciudă pe străini, dar cu Brexit îşi vor da seama că nu UE era vinovatul, chiar dimpotrivă UE făcea un mare bine UK din multe puncte de vedere.
GM vindea în Australia și Noua Zeelandă automobile Opel sub marca Holden (după rețeta Vauxhall) și i-a fost imposibil să continue în același mod după ce a vândut Opel, dar PSA, noua proprietară a acestei mărci, ar putea reuși (a dovedit că e capabilă).