Grupul PSA Peugeot-Citroen tatonează terenul: "Suntem deschiși la o alianță cu Fiat-Chrysler"

de Daniel Popescu
Vineri, 27.07.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavarez a anunțat că Grupul PSA Peugeot-Citroen este deschis cu privire la formarea unei alianțe cu Fiat-Chrysler, în ciuda faptului că producătorul italo-american a refuzat în trecut o astfel de propunere.

Grupul PSA Peugeot-Citroen traversează o perioadă de creștere accelerată după integrarea operațiunilor Opel și caută în continuare soluții pentru creșterea cotei de piață inclusiv prin intermediul unor noi alianțe.

În cadrul unui amplu interviu acordat publicației franceze Les Echos, Carlos Tavarez, CEO-ul PSA, a anunțat că este interesat de oportunitatea unei alianțe cu Fiat-Chrysler sau cu un alt grup auto.

"Nu am nicio fixație cu Fiat-Chrysler sau cu un alt grup. Acționarii FCA au declarat în mod repetat că PSA nu este partenerul potrivit pentru ei. [...] Acesta este punctul în care ne regăsim în prezent. Suntem deschiși la toate propunerile, șapte zile pe săptămână, 24 de ore pe zi. Dar trebuie să existe două părți interesante pentru a ajunge la o înțelegere", a declarat Tavarez.

Interviul cu Tavarez a fost publicat la două zile după ce Fiat-Chrysler a anunțat că Mike Manley este noul CEO al Alianței în locul lui Sergio Marchionne, care a încetat din viața miercuri în urma unor grave probleme de sănătate.

În vara anului 2015, Marchionne a inițiat o serie de discuții cu Grupul PSA Peugeot-Citroen în perspectiva unei alianțe, însă în cele din urmă a ajuns la concluzia că francezii nu reprezintă partenerul potrivit.

Ulterior, Marchionne și-a îndreptat fără succes atenția spre Grupul Volkswagen, iar cel mai recent au existat speculații cu privire la intenția celor de la Hyundai de a cumpăra Fiat-Chrysler.

Pentru moment nu este clar dacă noul CEO al Fiat-Chrysler este interesat de o alianță cu PSA, întrucât Manley s-a limitat să afirme că va respecta actualul plan pe 5 ani trasat de Marchionne, care prevede, printre altele, o amplă restructurare a gamei de modele Fiat.

Via Les Echos, Caradisiac

Comentarii (8)

  • Hopaaa...! Se-mparte coliva !?
    6 5
  • Andy Mtos
    @pipo Probabil mai ales ca Fiat-Chrysler nu o duc tocmai bine,cel mai plauzibil ar fi divizarea grup-ului.
    2 5
  • Toyota, ceva?
    1 1
  • Edikkk
    Fiat Chrysler o duc foarte bine mersi.

    Spre diferenţă de Opel care era în datorii de sute milioane euro, FCA are profit.

    FCA valorează 115 miliarde dolari şi a avut profit 4,2 miliarde dolari în 2017 !!

    Este al 8 lea grup auto din lume.

    Aşa că, staţi liniştiţi FCA nu are probleme.
    3 5
  • Edikkk
    PSA valoreaza 57 miliarde dolari şi au avut profit 2,4 miliarde dolari.

    Aşa că FCA este un grup mai puternic decât PSA.
    1 5
  • Cel mai valoros brand auto, Toyota, valorează aproape 50 miliarde dolari, dar după Edikk, FCA valorează 115 miliarde, PSA 57 miliarde.
    6 0
  • Iar liviu dragnea este captain America!
    6 2
  • Edikkk
    Dle Dan Grec valoarea unui brand este diferită de valoarea unei companii.

    Dacă nu crezi cifrele, că FCA producea mai multe maşini ca PSA înainte de achiziţia Opel, caută datele pe internet, sau măcar pe wikipedia !!!

    Cel mai rău lucru este să scuipi împotriva vântului, decât glume proste mai bine, cei care le fac, să se informeze bine înainte de acesta.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru