Grupul PSA Peugeot-Citroen, din care face parte și constructorul german Opel, a anunțat marți rezultatele financiare pentru primele șase luni ale anului.
În prezentarea oficială a rezultatelor, producătorul francez a inclus și o serie de detalii despre o nouă platformă care va fi dedicată mașinilor electrice. Noua platformă a primit numele eVMP, acronim care provine de la Electric Vehicle Modular Platform.
Potrivit datelor preliminare prezentate de PSA, noua platformă va permite motoare de până la 340 de cai putere, iar modele vor fi disponibile cu tracțiune față sau tracțiune integrală.
De asemenea, bateriile integrate pe noua platformă vor avea capacități cuprinse între 60 kWh și 100 kWh, în timp ce autonomiile promise variază de la 400 de kilometri la 650 de kilometri.
Obiectivul celor de la PSA este ca bateriile să aibă module standard pentru reducerea costurilor și o capacitate de 50 kWh pentru fiecare metru din cadrul ampatamentului.
Nu în ultimul rând, pentru o diversitate mai mare a gamei de modele, Grupul PSA va putea dezvolta și versiuni hibride pe baza platformei eVMP.
Primul model dezvoltat pe noua platformă eVMP va fi un SUV compact electric care va fi lansat în anul 2023, însă PSA nu a confirmat care dintre bradurile sale va inaugura platforma.
Via Grupul PSA
O autonomie de 650 km, in anul 2023 va fi in trend la acea ora (comparata cu cea actuala, MEDIE, de circa 350-400 km WLTP).
Pentru ca o platforma electrica permite asta usor, spre deosebire de motoarele termice.
Daca ai putere mare nu inseamna neaparat ca vei goni ca un nebun si depasi limitele de viteza, insa in anumite circumstante, mai ales depasiri, e nevoie de suficienta putere ca sa finalizezi fara multe emotii
Simpli clevarii de la scoda au urcat pretul de pornire al lui citigoe cu aproape 5000 de euro, iute asa. Pai ba baieti, acum sigur veti avea suficient stoc, ca nu se va mai inghesui lumea. Ei cred ca mai da bulea 15000, cand la 19000 ai zoe cu 50% mai multa baterie si mai spatios.
Mi-a placut inceputul acestui film electric, mai ales dupa ce am si avut contact cu primul ev, am inteles ca au fost bateriile scumpe la inceput, dar acum cand capacitatile bateriilor cresc si pretul lor scade, ma asteptam sa scada si pretul ev-urilor..
Asta e, mergem in continuare cu benzina.
Bravo PSA / OPEL
Întrebare : va fi oare adoptată şi de FCA care deja are în derulare nişte PHEV şi EV?
Da, nu toţi suntem Schumacher vorba aia, a bancului
Banc:
Un tânăr adolescent intră într-un market de cartier, fiind insetat şi întrebă vânzatoarea:
- Bună ziua doamnă, aveţi cumva fanta roz ?
La care vânzatoarea zâmbind, îi răspunde:
- Dragule, toate avem fanta roz
În concluzie, când văd că unii nebuni vor să îi dea în localitate mai mult de 69 km/h în localitate, precum efectiv nişte CRIMINALI, cu flashuri, claxoane, de parcă până şi o Dacia Logan, Sandero sau Renault Clio din 2000 ajung cu uşurinţă la 50-69 km/h în localitate !!!!
Şi înafara localităţii, orice opel benzinar, Ford focus, fiesta prinde 120 km/h sau pe autostradă 140 km/h!
Toate avem fanta roz, toate prind 50-100-140 km/h chiar dacă sunt benzinare din 2000 sau BMW seria 7 din 2020 !!!
Dar ceafa lată din unele BMW, VW în special NU PERMITE EL DOM'LE SĂ STEA ÎN SPATE LA UN RAPANOS că nu suportă orgoliu lui.... cum???
a dat 50.000 - 100.000 € pe maşină şi "stă" în spate la o maşină de 3000-5000€ !!!???!!
Şi ceafa lată da flash-uri, claxoane ca bizonul.
Când şi tu eşti deja peste viteza legală.
Motorul electric de 200 CP mai cantareste si el circa 150-200 kg.
Diferenta, pe ansamblu, fata de masinile clasice, echipate cu motor de 200 CP, nu este foarte mare dpdv al gabaritului (circa 200-250 kg)!
Pe de alta parte, raspunsul unei electrice este unul aproape instant fata de o masina clasica.
Peste 4-5 ani Toyota si-a propus sa lanseze comercial si bateriile solid-state (care vor fi ceva mai scumpe decat cele Li-ion actuale dar vor fi mai stabile si se vor incarca la statiile electrice mult mai rapid).
Atunci se vor schimba radical regulile jocului, in conditiile in care bateriile Li-ion actuale isi vor atinge (teoretic) capacitatea de dezvoltare si vor permite preturi mult mai rezonabile fata de cele actuale.
Toate acestea trebuie vazute avand in vedere ca:
1) randamentul unei masini cu motor clasic este de maxim 30-40%;
2) randamentul unei masini pe hidrogen este de maxim 40-50%;
3) randamentul unei masini electrice este de circa 90%.
Mi-am permis sa surprind in cateva randuri teoriile dereglate ale unor veseli de pe acest forum.
PS Si sa nu uitam ca electricele nu vor schimba nimic in privinta climei pentru ca Universul se incalzeste din toate colturile avand efect si asupra Pamantului. Cu voia Domnului, desigur!