Grupul PSA închide uzina Aulnay din Franţa

de Dragoș Băltățeanu
Joi, 12.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul francez PSA Peugeot-Citroen a anunţat oficial închiderea uzinei de la Aulnay din Franţa. Este prima uzină auto închisă în ultimii 30 de ani, iar 3.600 angajaţi vor deveni şomeri.

Grupul PSA a anunţat astăzi că va închide una dintre uzinele sale auto din Franţa. Este vorba de fabrica de la Aulnay, una dintre cele mai vechi uzine PSA. Închiderea acestei fabrici face parte dintr-un plan de restructurări de personal şi reorganzare a grupului ce include eliminarea a 14.000 joburi. Închiderea uzinei PSA Aulnay va lasa pe drumuri 3.600 de angajaţi. 

Renault şi Fiat au raportat cele mai mari scăderi ale vânzărilor în acest an în Europa, iar Peugeot a anunţat că se aşteaptă ca piaţa europeană să se contracteze cu 8%. Uzina din regiunea pariziană de la Aulnay avea 39 de ani de când produce modele pentru marca Peugeot şi Citroen. Uzina va fi închisă treptat până în anul 2014. Ultima uzină auto închisă pe teritorului Franţei a fost o fabrică Renault ale cărei porţi au fost sigilate în 1982. Producţia de la Aulnay va fi comasată cu cea a uzinei PSA Poissy. Concret, uzina de la Aulnay îşi va opri producţia în 2014, iar activităţile de aici vor fi relocate la uzina PSA de la Poissy.

Începând cu 2014, uzina PSA de la Poissy va produce modele Citroen C3, Citroen DS3 şi Peugeot 208.O altă măsură importantă a planului de restructurarea PSA este reorganizarea operaţiunilor de la uzina PSA de la Rennes  În ceea ce priveşte uzina PSA Rennes aceasta va fi reorganizată şi vor fi eliminate 1.400 de joburi dintr-un total de 5.600 de angajaţi. La Rennes sunt produse modelele Citroen C5 şi C6 precum şi Peugeot 508. 

PSA nu este singurul constructor european lovit de recenta criză a vânzărilor de automobile de pe bătrânul continent. Luna trecută General Motors a anunţa închiderea primei sale uzine din Germania de la al Doilea Război Mondial, iar preşedintele Grupului Fiat, Sergio Marchionne a anunţat că este posibil să închidă o a doua uzină în Italia după ce a închis deja una în Sicilia. 

Via Bloomberg

Comentarii (5)

  • imi pare rau pentru oamenii aceia. vanzarile masinilor frantuzesti a scazut mult in ultima perioada si asta datorita calitatii lor. se stie ca o masina frantuzeasca trebuie sa o vinzi dupa 5 ani ca sa nu bagi bani in ea.
    11 32
  • @sandman
    Nu baga Renault in afacerea asta! Renault vinde foarte bine si planuieste sa-si extina aria de influenta mult in afara Europei. Nu va comite aceeasi greseala ca PSA.
    22 16
  • @sandman
    Da te rog nu baga si Renault in ciorba deoarece fiabilitatea este 0.
    Si francezii spun asta ...mai gasesti cate un muncitor de la renault care sa ii ridice in slavi dar lumea cunoaste deja strategia lor ieftina se vede in vanzari.Nu ma crezi? exista APIA.ro de exemplu
    9 23
  • AndreiRN
    Pai renault sa salvat economic cu Dacia unde costul de productie este redus.
    Muncitori europeni sunt platiti prea mult.
    2 11
  • anti-prostie
    Mda, de aia francezii prefera Renault in fata unui Peugeot sau Citroen.
    Cativa romani prosti ii considera masochisti de cumpara intr-o veselie Renault cand ei nu se pot deplasa nici pana la piata si inapoi... deh fiabilitate 0, nu?
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru