Cota de piață a mașinilor diesel noi vândute pe piața europeană anul trecut a fost de numai 35.2%, în scădere puternică de la 46.1%, procentul înregistrat în anul 2017.
Aproape toți clienții care au renunțat la achiziționarea unei mașini diesel s-au îndreptat spre modele echipate cu motoare pe benzină, în condițiile în care cota de piață a acestora a crescut de la 51.8% în 2017 la 61.9% în 2018.
În condițiile în care mașinile cu motoare pe benzină emit mai mult dioxid de carbon decât cele diesel, Carlos Tavares, CEO-ul Grupului PSA Peugeot-Citroen, avertizează că emisiile medii vor continua să crească pe piața europeană.
"De fiecare dată când scăderea de vânzări de mașini diesel se transferă la mașinile cu motoare pe benzină, emisiile de dioxid de carbon cresc automat. De fiecare dată când impunem restricții pentru diesel, clienții cumpără mașini cu motoare pe benzină. Nu cumpără mașini electrice, cumpără mașini cu motoare pe benzină", a declarat el.
Cota de piață a vehiculelor electrificate a ajuns anul trecut la 2.9%, comparativ cu nivelul de 2.1% înregistrat la finalul lui 2017.
Chiar și așa, creșterea este una mică raportată la nivelul întregii piețe.În opinia lui Tavares, clienții se vor îndrepta spre mașinile electrice doar atunci când infrastructura de stații de încărcare va fi una generoasă, când autonomia va fi una ridicată și când prețurile finale ale mașinilor electrice vor fi accesibile "Dacă nu avem toți acești factori, vom alege întotdeauna benzina în loc de diesel, nu mașini electrice", a adăugat el.
Via Caradisiac
Să forțezi populația să treacă la trendul electric, nu este o opțiune.
Mulți nu au bani, pentru o electrică nouă, pe lângă asta sunt foarte limitate electricele.
Deci, degeaba dau din gură, lumea cumpără după buget.
Se simte de câțiva ani buni că industria auto e pe ducă, de asta și atâta agitație cu electricele astea.
Ei consideră trendul ăsta nou, singura șansă a producătorilor auto să mai câștige ceva.
PHEV pentru 50 km în oraş şi gaz metan pentru extra urban
La 50 km îţi ajunge dacă stai la casă în range de 25 km de downtown şi încarci zilnic la casă, vilă,
iar dacă stai în oraş încarci odată la săptămână, dacă nu chiar la 10 zile PHEV la "benzinărie"
şi nu există tehnic şi profitabil niciun sistem de transport în comun care să acopere aceste largi zone.
Şi ajungi la autoturisme personale de nevoie !
Şi este o nevoie esenţială.