Grupul Fiat inaugureaza o cutie cu dublu ambreiaj pe Alfa Mi.To
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fiat se va alatura in acest an grupului select de producatori auto care si-au dotat modelele cu transmisii cu dublu ambreiaj, primul model al Grupului Fiat care va dispune de o astfel de cutie de viteze urmand sa fie mezinul gamei Alfa Romeo, modelul Mi.To. Versiunea Fiat a tehnologiei a fost dezvoltat de Fiat Powertrain Technologies in colaborare cu BorgWarner, fiind vorba de o cutie cu ambreiaj dublu si frictiune uscata.
Transmisia de pe modelele Fiat, Alfa Romeo si Lancia va purta numele oficial DDC (Dual Dry Clutch), urmand sa fie una secventiala si sa aiba sase trepte.
Ulterior debutului sau pe Alfa Romeo Mi.To, transmisia DDC va face parte din lista de dotari ale modelelor Alfa Romeo Milano si Giulia, viitoarele denumiri ale evolutiilor lui 159 si 147. Pana la sfarsitul anului 2010, toate modelele din gama Grupului Fiat vor dispune de aportul acestei transmisii, care a fost gandita si dezvoltata pentru fiecare motor din gama Fiat in parte.
Alte companii care utilizeaza cu succes cutiile cu dublu ambreiaj sunt Porsche (PDK) - primul constructor din lume care a utilizat o astfel de tehnologie, Mercedes (sapte trepte, SL63 AMG), Volkswagen (toata gama de modele VW, Audi si Seat si Bugatti), BMW (M3), Chrysler (pe modelele Dodge existente in Europa), Mitsubishi (Lancer Evo 10), Nissan (GT-R), Ferrari (California) si Ford (denumita Powershift si regasita pe Focus).
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Porsche a pregătit o actualizare over-the-air pentru sistemele multimedia ale mașinilor sale. Odată cu noua actualizare, aplicația YouTube este acum instalată și poate fi accesată doar de pasagerii din față. (12.12)
-
BMW a lansat o nouă tehnologie de conducere autonomă, care permite mașinilor proaspăt construite să se conducă autonom în interiorul uzinelor. De această tehnologie beneficiază și Mini. (27.11)
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Oricum FIAT in maxim 15 ani o sa devina cel mai mare si mai tare producator de motoare si cutii de viteze. Tehnologiile lor pentru masini standard se bat direct cu tehnologiile Super_Mega-Giga ale producatorilor consacrati in domeniul Sport.
Deasemenea motoarele Fiat sunt cele mai fiabile si economice din lume.
Succes FIAT !
Daca nu vor mai avea intarzierile uriase la schimbare pe care le avea la Fiat Selespeed pana acum si nu vor smuci la fel de tare ca pana acum ar fi un mare castig pentru Alfa si Fiat .Cutiile manuale sunt destul de lungi si "agatatoare" cu timonerie aiurea acum.
Asteptam un test facut de voi cu aceasta cutie ca dintre noi probabil putini vor avea ocazia.
Daca mai citesti evaluarea facut de nu mai stiu ce revista auto de la noi anul trecut si Lancia Ypsilon ( care e la fel cu Fiat Punto ca mecanica si avea aceeasi cutie automata) cu aceeasi cutie era nereceomandata adica dezastruoasa.
Am cautat pe mobile.de acum si vad ca si Panda a avut cutie automata.
Oricum ar fi le doresc din suflet sa le reuseasca aceasta cutie noua mai ales ca nu o fac ei ci un producator specialist in cutii si exista reperul in experienta DSG deci premise pentru o cutie buna sunt.
Nu in ultimul rand, mi-as dori si mie sa conduc o Alfa cu cutie automata dar nu e pentru buzunarul meu, asa ca astept una la drivetest la dealer.