Achiziția completă a conglomeratului american Chrysler, dar și reorganizarea ambelor companii într-o entitate nouă, denumită Fiat-Chrysler Automobile (FCA), a fost destul de costisitoare pentru italieni.
Nevoia de bani l-a determinat pe Marchionne să caute soluții alternative de finanțare și una dintre ele era un joint-venture cu un alt mare gigant auto.
Planurile lui Sergio Marchionne pentru o alianță cu General Motors scârțâie
Zvonurile privind o eventuală colaborare cu General Motors nu s-au concretizat, iar acum Sergio Marchionne își dorește să vândă unul dintre cei mai importanți furnizori auto din lume, parte a grupului FCA: Magneti Marelli.
Potrivit unor surse din interiorul companiei, Marchionne nu va ceda Magneti Marelli pentru mai puțin de trei miliarde de euro. Până acum, cea mai mare ofertă nu a depășit 2.5 miliarde de euro și a venit din Statele Unite.Dacă Marchionne nu primește suma cerută, ar putea vinde doar acțiuni din cadrul Magneti Marelli. Cu acești bani, FCA va achita datoriile și va susține un program de investiții ambițios, de 48 de milioane de euro, orientat către dezvoltarea Fiat și Chrysler.
În prezent, Magneti Marelli are 38.000 de angajați în 19 țări și a obținut încasări de 6.5 miliarde de euro în anul 2014, cu un profit de 204 milioane de euro.
via wcf
Deocamdata toate modelele Fiat si-o iau din toate directiile.