Presa internațională a speculat în luna septembrie că Hyundai este interesată să achiziționeze Grupul Fiat-Chrysler pentru a crește vânzările în Europa și a avea un portofoliu mai bogat de SUV-uri. Informațiile nu au fost însă confirmate, iar Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat-Chrysler, a dezvăluit acum că discuțiile se referă de fapt la un simplu parteneriat tehnic.
Întrebat dacă existe premisele unei fuziuni, Marchionne a replicat: "Nu cred. Cumpărăm deja componente de la Hyundai. Să vedem dacă ne înțelegem pe alte subiecte, în special în privința dezvoltării transmisiilor și a hidrogenului", a precizat el.
Oficialii Hyundai nu au confirmat discuțiile și au lăsat să se înțeleagă că nu au fost încă contactați pe marginea acestui subiect. "Ne bucură interesul altor constructori pentru transmisiile noastre avansate și pentru tehnologiile cu propulsie pe hidrogen", spun oficialii producătorului sud-coreean.
Pe de altă parte, Marchionne a confirmat că, cel puțin pentru moment, nu se pune problema separării brandurilor Alfa Romeo și Maserati de Grupul FCA.
În schimb, producătorul de componente Magneti Marelli și cel de cmponente robotizate Comau urmează să fie separată de grup.Via Automotive News
Fara aceste reduceri de costuri foarte mari, FCA nu poate face trecerea la urmatoarele generatii de motoare hibride si electrice !
de aici si disperarea CEO FCA !
Fiat, Jeep nu sunt foarte proaste, si problema nu este a FCA cat mai ales a pietei globale care au generat o fuziune intre multe entitati, ajungand ca sa fie piata dominata de cateva super-grupuri (gen Nissan-Reault-Mitsubishi sau gen VAG, PSA-Opel) si care , aceste super-grupuri, au beneficiat datorita acestor uniuni, aliante, fuzioni, prin a reduce COSTURILE DE DEZVOLTARE dar IN PLUS si a REDUCERII numarul de motoare, numarul de platforme !!!
Adica costurile le-au scazut de 3-4 ori, lucru de care Fiat nu a beneficiat ! Fiat produce un anumit tip de masini (mici) fata de Crysler (mari) si pentru piete diferite (Italia,UE) vs (SUA, Australia) !!
Plus ca Fiat nu sunt prezenti in China !!! si inca o lovitura puternica FCA ! primita de la concurenta !
deci masinile nu sunt chiar rele, nu as denigra niciodata Fiat in mod inutil, dar lipsa de innoire a modelelor, motoarelor, sunt pe fondul lipsei fondurilor datorita lipsei rentabilizarii prin lipsa unei aliante, fuziuni !
Sergio Marchionne o stie si de aceea a incercat cu VAG si acum cu Hyndai-Kia !
Oferta chineza a fost o gluma proasta si bine ca a fost respinsa de Sergio Marchionne.
Sper ca FCA sa isi gaseasca un partener pentru ca in 5-10 ani de zile daca nu o vor face vor avea mari probleme !!! financiare si de dezvoltare !
este o greseala de neiertat !
pana si PSA s-a imprumutat de bani si vinde in China mai mult decat in Franta, fapt ce le mai echilbreaza balanta si au reusit sa cumpere Opel !
PS: parerea mea ca Fiat trebuie sa intre in grupul PSA-Opel !
Grupul PSA are deja 2 marci in segmentul low-cost, unde intra si fiat. Ar fi aglomeratie cam mare pe acolo. Pe de alta parte, intradevar le lipseste zona premium si mare care este bine reprezentata in cadrul FCA. O astfel de alianta PSA-FCA cred ca ar cam sacrifica marca Fiat.
dar poate cine stie, poate ar reusi, cu o oferta larga...
exista o sansa.. . :D