În vara lui 2015, doi jurnaliști ai publicației americane Wired au demonstrat că pot prelua controlul unei mașini conectate la internet. A fost prima confirmare oficială a vulnerabilității mașinilor actuale. De atunci și până acum, poliția din Houston, SUA, a mai avut alte 100 de confirmări oficiale.
Culmea, toate confirmările au în prim plan modele produse de Grupul Fiat-Chrysler. Dacă ne aducem bine aminte, modelul vizat de experimentul celor doi jurnaliști era tot un produs al Grupului FCA, adică actualul Jeep Cherokee.
Poliția din Houston a arestat doi suspecți responsabili de furtul celor 100 de mașini, urmând să aducă probe pentru condamnarea lor. Contactați de forțele de ordine, oficialii Fiat-Chrysler au declarat că cei doi au obținut un software care este deținut exclusiv de dealeri, ateliere de reparații autorizate și experți în deblocarea mașinilor.
Acest soft permite utilizatorului să reprogrameze computerul mașinii și să accepte altă cheie doar prin introducerea numărului VIN. Cei doi hoți au țintit mai multe exemplare Jeep Wrangler, Cherokee și câteva pick-up-uri produse de Dodge. După ce reușeau să le descuie și să le pornească, hoții traversau granița cu Mexicul pentru a li se pierde urma.Grupul Fiat-Chrysler a anunțat că va coopera cu poliția din Houston pentru a dovedi vinovăția celor doi suspecți.
Nu este pentru prima dată când grupul italo-american este implicat într-un scandal de acest gen. Anul trecut, FCA a fost nevoit să recheme în service 1.4 milioane de mașini din cauza unor probleme de vulnerabilitate ale sistemului multimedia Uconnect.
Comentarii (0)