La începutul anului trecut, Grupul BMW și Daimler, compania-mamă a Mercedes-Benz, au anunțat detaliile unei colaborări în sectorul tehnologiilor dedicate condusului autonom. În acel moment, cele două companii au afirmat că vor colabora pentru a dezvolta o platformă scalabilă cu tehnologii pentru sisteme de asistare a condusului și cu tehnologii pentru dezvoltarea condusului automatizat pe autostrăzi.
Acum, reprezentanții celor două companii au anunțat că vor pune pauză acestui proiect. Decizia a fost luată "de comun acord" și s-a bazat pe o serie de analize realizate de ambele companii. Cele două părți au ajuns la concluzia că acesta nu este cel mai potrivit moment pentru implementarea cu succes a unei colaborări, având în vedere costurile implicate pentru dezvoltarea platformei și condițiile economice.
Conform rapoartelor interne, cele două companii vor continua proiectele individuale în acest sector și vor putea aborda parteneri noi. De asemenea, oficialii Grupului BMW și cei ai Daimler au dorit să sublinieze în mod explicit că această colaborare ar putea fi reluată ulterior, în condițiile în care cele două organizații au viziuni compatibile în ceea ce privește siguranța și beneficiile clienților.
"Cu parteneri precum Intel, Mobileye, FCA și Assys am continuat să dezvoltăm tehnologia și platfroma scalabilă.
În plus, actuala generație de sisteme are un potențial durabil. Ne află într-o poziție excelentă pentru a oferi clienților noștri tehnologia de care au nevoie în următorii ani mulțumită senzorilor și a puterii generoase de calcul", a declarat Klaus Frohlich, membru în consilul de administrație al BMW."Cercetările noastre completează foarte bine procesele Grupului BMW, așa cum colaborările dintre cele două companii s-au dovedit a fi unele de succes. Alături de planul cu privire la reducerea amprentei de carbon, digitalizarea rămâne un pilon strategic major pentru Mercedes-Benz. Pentru a ne pregăti pentru viitoarele provocări ale unui mediu în schimbare rapidă, în acest moment analizăm noi posibilități pentru a colabora cu parteneri din afara sectorului auto", a declarat Markus Schafer, membru al consiliului de administrație Daimler.
Poate ar trebui sa nu se mai asocieze in grupuri pentru ilegalitati??? Cum ar fi ???
Nu mi se pare chiar corect ca doar CEO Audi sa ajunga la puscarie pentru practici ilegale si minciuni. Sa ia cate un reprezentant si de pe la BMW, de la Mercedes, daca tot au fost cu totii implicati si s-a dovedit !!!
Eu ma asteptam ca Germania sa nu fie ca Romania cand vine vorba de coruptie si ilegalitati!!!!
Sa le dea UE amenzi pana ii baga in faliment!!!
Bugetele cunosc o reducere si asta e tot.
In al doile a rand m-am intrebat "care din cei doi e mai avansat la tehnologia asta, si n-a mai fost interesat de colaborare"?
Intr-un fel are sens sa nu colaboreze, pentru ca masina autonoma inseamna in primul rand software. Hardware exista la foarte multi furnizori, e cel mai usor lucru de gasit. Dar un soft bun, care sa gestioneze totul e foarte foarte greu de pus la punct. Singurul beneficiu ar fi fost impartirea costurilor. Probabil nu s-au inteles la parametri, la conditii, modalitati de solutionare a situatiilor de pe sosea, la viteza de implementare ? O gramada de paranteze deschise.
Nu-mi aduc aminte de articol, dar a fost un interviu cu seful de la Audi care a tras un semnal de alarma grav de tot pentru toata industria auto germana. Se pare ca sunt ramasi foarte mult in urma pe partea de software. Pare o explicatie foarte plauzibila pentru intarzierea masinilor electrice europene. Analogia se repeta, daca in ziua de azi e relativ usor sa produci fizic o masina, partea de soft, e infinit mai importanta la o masina electrica si mult mai greu de programat si implementat.
Aici este avantajul enorm al Americii, nu doar in domeniul auto (adica mai bine zis Tesla, ca restul ...) dar si in orice alt aspect al vietii cotidiene care implica informatica. Adica aproape totul.
https://www.bursa.ro/grupul-bmw-amendat-cu-8-5-milioane-de-euro-in-germania-80974639
Daca la asta nu le-a mers, deci e grele cu software pe la jermani:))
Sa-i lase pe altii care se pricep la chestii din astea si ei sa mai investeasca ceva in motoarele lor diesel care declarau ca mai raman pe piata vreo 20 de ani:))))
https://europe.autonews.com/automakers/bmw-diesels-survive-least-20-more-years-gasoline-engines-30
Hai ca pana in 2025 mai sunt 20 de ani si se vor lamuri :))
Daca nu stiati, se pare ca ANUAL mor multi de cancer la plamani, dar desigur nu are nicio legatura cu faptul ca unii au mintit si in realitate polueaza de vreo 10 ori mai mult.
Vedeti voi baieti...asta inseamna sa fii prost si sa iti faci singur rau.
Dar sustinerea ilegalitatilor se face tot de cei ce comit ilegalitati, deci astia cu manutele rosii refrezinta exact categoria care ar face banutii ILEGAL.
Auzi, sa faca clientul precomanda cu avans de 1000 de euro pentru ceva ce nu exista.. fereasca D.. Zero, asta trebuia sa fie numarul de precomenzi. Vino vere cu masina in showroom, da sa merg cu ea, imi place iti dau banul si am plecat acasa. O fi si grupul vag vreun incepator si trebuie sustinut pentru dezvoltare.. huaaaaaaa
NU vreti voi, lasati ca avem de unde alege, numai ca nenorocitu de neamt face el cumva ca sa nu patrunda chinezu cu oferte in europa. Huaaaaaa ciumelor!
https://www.dw.com/en/germany-fines-bmw-daimler-vw-over-steel-cartel/a-51356153
Citam: "The companies accepted the fine, the watchdog said. Volkswagen is expected to pay €48.7 million. BMW said it would pay €28 million, while Daimler will pay €23.5 million"
Mafiuta descoperita si amenda acceptata. :)
Bine, in realitate avantajele financiare obtinute au fost mult mai mari, deci amenda nu a produs prea mare paguba...
Pentru BMW doar 28 milioane din asta si vreo 9 milioane din softuri mincinoase e nimica toata avand in vedere ce profituri au dupa cate una bucata tigaie vanduta la cate una bucata cap sec. Si cand meseriasii fac accidente, majoritatea daune totale, BMW isi freaca manutele si le inlocuiesc epavele cu alte tigai, deci afacerea merge struna :) Si daca nu fac accidente, banii ies din service, timp pierdut de ciumpalac, ca sa isi repare BMW greselile (ca de asta sunt pe ultimele locuri la fiabilitate prin Germania, Anglia,...)
Primele 5 locuri:
BMW 5 Series: £585
Mercedes-Benz C-Class: £557
Volkswagen Passat: £543
BMW 1 Series: £518
BMW 3 Series: £486
Felicitari germanilor in asocierea facuta pentru cele mai scumpe masini de intretinut :)
Dar cum romanii sunt PLINI de bani, chiar si aia de fac rate pentru o coaja germana veche de 10 ani, este destul de bine: face reparatia mai mult decat rata+ dobanda, dar cine mai are in fata blocului parcat BMW???? Sarakilor cu Toyota,Kia,Mazda,Honda, Lexus, luati exemplu.
Coclelile japoneze, dupa ce ca arata ca dracu de ti-e si rusine sa iesi cu ele pe strada mai au si niste performante de secolul trecut.
Cu ce femeie ai vrea sa umbli? Cu fotomodela capricioasa, fitoasa si scumpa sau cu fata mai boccie imbracata cenusiu, care stie sa gateasca si care aduce si bani acasa? Dar care de fapt pe dinauntru e la fel de stricata ca si rapandula din centru. Raspunsul e evident, numai ca tu n-ai bani de aia faina. Ceea ce iti produce rabufniri de frustrare ca acum. Get a car man. And a life. Don't be a threadbare hater.