Grupul BMW se îndreaptă către un nou an record, în ciuda situaţiei economice precare din Europa. Potrivit estimărilor din primele 10 luni ale anului, mărcile BMW, MINI şi Rolls Royce au adunat 1.493.153 de unităţi vândute la nivel global, marcând astfel o creştere de 8 procente pentru grupul bavarez.
Din totalul celor aproape 1.5 milioane de unităţi, 1.242.817 au fost exemplare BMW, 247.698 de maşini au fost Mini, iar restul Rolls Royce şi motociclete BMW.
Evoluţia bună se datorează în mare parte pieţelor din America şi Asia. Mai exact, Statele Unite au reprezentat cea mai mare piaţă pentru constructorul german, un total de 267.267 de unităţi fiind vândute aici. China se clasează pe locul doi, cu 264.884 de maşini vândute şi o creştere de 35.2 procente.
Nici în Europa vânzările nu au fost în scădere, în ciuda situaţiei economice instabile. BMW a vândut 711.197 unităţi, în creştere cu 0.7% faţă de cifrele înregistrate anul trecut, 706.600.În aceste condiţii, BMW se pregăteşte pentru o nouă încoronare ca lider al segmentului premium şi în 2012. Audi îşi va păstra cel mai probabil poziţia a doua, urmat de Mercedes, care mizează însă pe o revenire spectaculoasă cu ajutorul maşinilor mici pe care le va lansa în următoarea perioadă.
via motorauthority
Nota personala. O singura miscare temerara mai trebuia sa faca BMW, am asteptat de multi ani sa se incumete la acest risc interesant, care insa l-ar fi propulsat atat de sus pe scara tehnologica si comerciala, incat nici macar VAG nu l-ar mai fi prins din urma vreodata: sa incerce sa preia un mamut care ii statea chiar sub nas - MAN ! Acum insa este tarziu, dar, in principiu, putea impusca doi iepuri dintr-un foc: cea mai buna sursa de Diesel si turbocompresoare, plus o pozitie excelenta pe piata aceasta extrem de pretioasa a vehiculelor grele. VAG nu mizeaza numai pe anumite categorii, de aceea se afla unde se afla......