BMW a prezentat astăzi detaliile unei noi strategii care vizează, în principal, accelerarea tranziției către un portofoliu dominat de mașini electrice.
La mijlocul acestei decade (2025), BMW va lansa o nouă generație de modele care să ducă “mobilitatea premium la un nou nivel din punct de vedere tehnologic”.
Începând din 2025, nemții vor ca vânzările de mașini electrice să crească anual cu cel puțin 50%. Până în 2030, vehiculele cu emisii zero ar trebui să reprezinte jumătate din vânzările BMW la nivel global.
Grupul german își propune să ofere modele electrice în cel puțin 90% din segmentele de piață pe care activează, până în 2023. Modele precum BMW iX și BMW i4 (detalii aici) vor stabili “standardul” mașinilor electrice pentru companie, potrivit declarațiilor făcute de CEO-ul Oliver Zipse.
BMW va lansa în anii următori și versiuni electrice pentru Seria 5 și X1, dar și pentru Seria 7 și Mini Countryman.
De altfel, BMW are planuri ambițioase pentru Mini: să transforme constructorul britanic într-un brand 100% electric cel târziu la începutul următorului deceniu.
Ultimul Mini cu motor “tradițional” va fi lansat în 2025.
Până în 2027, vânzările Mini ar urma să fie asigurate de mașinile electrice în proporție de 50%. După 2030, BMW vrea ca Mini să comercializeze doar vehicule 100% electrice.În prezent, singurul Mini electric (Cooper SE) este produs la Oxford. Din 2023, Mini Countryman va primi o versiune electrică, producția urmând să fie realizată la uzina din Leipzig.
Via BMW
Dezgustătoare oricum auto-umilirea slugarnică a șefilor diverselor mărci prin sublinierea slugărniciei lor vs. birocrații UE.
Politruci habarniști, dar cu Agenda 2030 înfiptă-n devle de alții mult mai logic, deși anti-uman axați pe metodele parșive de impunere a eco-marxismului totalitar.
P.S. Aștept pălmuiri roșietice de la fanii-iobagi ai Noului Feudalism Digital. :-)