Astfel, fiecare raliu va beneficia de un coeficient stabilit în funcţie de vechimea etapei în calendar şi de importanta acestuia. Raliul Clujului şi Raliul Brasovului vor avea coeficient 1.2, în timp ce Raliul Deltei şi Raliul Harghita, care au revenit în calendar în acest an, au primit un coeficient de 0.8.
Toate celelalte raliuri au primit coeficient 1, cu excepţia Raliului Sibiului, care cel mai probabil va primi coeficient 1.5 sau 2 datorită includerii în calendarul Campionatului European de Raliuri, o decizie finală în acest sens urmând să fie luată ulterior.
Astfel, un pilot care câştigă 10 puncte într-un raliu cu coeficient 0.8 va primi de fapt doar 8 puncte (10 puncte x 0.8), în timp ce pentru un raliu cu coeficient 1.2 va primi 12 puncte în clasamentul general (10 puncte x 1.2).
O altă modificare de regulament este că vor fi luate în calcul doar cele mai bune şapte rezultate obţinute de piloţi în cele nouă etape ale sezonului: cele mai bune trei rezultate obţinute în primele patru etape şi cele mai bune patru rezultate dintre ultimele cinci etape.
Acest sisitem este practic similar cu cel din Campionatul European de Raliuri.Noul sezon al Campionatului Naţional de Raliuri va începe în 22 martie cu Raliul Brasovului şi se va incheia în Harghita la sfârşitul lunii octombrie.
CAMPIONATUL NAŢIONAL DE RALIURI - CALENDAR 2013
Nr. | Etapă | Data | Suprafaţă | Coeficient |
1 | Raliul Braşovului | 22-23 martie | asfalt | 1.2 |
2 | Raliul Timişoara | 12-13 aprilie | asfalt | 1 |
3 | Raliul Deltei Tulcea | 31 mai-1 iunie | macadam | 0.8 |
4 | Raliul Clujului | 21-22 iunie | asfalt | 1.2 |
5 | Raliul Sibiului ERC | 25-27 iulie | mixt | 1.5 sau 2 |
6 | Raliul Aradului | 23-24 august | macadam | 1 |
7 | Raliul Bacăului | 13-14 septembrie | mixt | 1 |
8 | Raliul Iaşului | 4-5 octombrie | macadam | 1 |
9 | Raliul Harghita | 25-26 octombrie | macadam | 0.8 |
Speram ca aceasta fi noul design al celor de la Mitsubishi si parea a fi un succes... despre Eclipse nici nu mai putem aduce in discutie caci pe langa faptul ca nu i-au actualizat motorizarile ( era disponibil in US cu un 2,4l si 160 cp ) pt a-l baga si-n Eu se pare ca l-au lasat sa < moara > chiar si-n US si Australia ...:(
Sper, sper ca aceste modele ale celor de la Mitsubishi ( excelente pt raliu ) sa nu devina modele de muzeu si sa trezeasca odata directorii imbecili de la Mitsu care par sa-si renege pedigree-ul sportiv