George Vassilakis, un taximetrist grec, deţine un record mondial neoficial – cei mai mulţi kilometri parcurşi la bordul unui Mercedes-Benz E-Klasse W211. Vorbim de generaţia precedentă a lui E-Klasse, condusă de taximetristul din Grecia pentru mai bine de un milion de kilometri din 2003 până în prezent. Realizarea grecului nu-i o premieră mondială nici pentru Mercedes-Benz şi nici pentru E-Klasse, ci doar pentru această generaţie a lui E-Klasse. Vassilakis este al doilea taximetrist din Grecia care trece de un milion de kilometri cu un Mercedes-Benz, primul reuşind să parcurgă 4.6 milioane de kilometri cu un Mercedes-Benz W115 240d.
Spre deosebire de Sachinidis, Vassilakis nu a schimbat motorul sau transmisia maşinii sale în cei nouă ani de folosinţă. Spre comparaţie, Sachinidis şi-a cumpărat maşina din Germania în 1981, cu 220.000 kilometri la bord, după care a introdus-o în lumea taximetriei din Grecia, program 24 de ore din 24 cu doi şoferi, derulat până în iulie 2004.În această perioadă, Sachinidis a folosit prin rotaţie motorul original şi două motoare de rezervă, care erau schimbate între ele şi reparate, totalizând 11 schimbări ale motorului.
Recordul lui Sachinidis a fost răsplătit cu un Mercedes-Benz C200 CDI în schimbul vechiului său W115 200d. Din păcate pentru Vassilakis, kilometrajull maşinii sale s-a defectat după ce a trecut de 999.999 kilometri, da r acesta estimează că a parcurs deja 1.030.000 kilometri. Cei de la Mercedes-Benz trebuie să-i verifice apoi veridicitatea kilometrajului, în vederea acordării unui premiu pentru reuşita sa. De-a lungul milionului de kilometri parcurs alături de Mercedesul său, Vassilakis a schimbat doar consumabilele, intercoolerul, ambreiajul şi o diuză de la interiorul turbocompresorului.Via Leftlane
In momentul in care sunt intr-o egala masura cu cele germane pe drumurile noastre ne vom da seama cat sunt de fiabile (desi as vrea sa detin o japoneza - doar sa fac diferenta).
In timp ce nemtii exceleaza la motoare diesel, japonezii prefera benzina; oare de ce?
Am vazut si celebra Toyota Hylux cu disc de ambreiaj defect in primii 30000km - deci?
Testati pe site-uri de vanzari auto sa vedeti cam la cati km la bord ajung chiar si cele mai vechi auto, va spun eu nu f. multi... spre deosebire de cele nemtesti.
P.S : Sa fie si TDI daca se poate ca atunci e perfect :)
http://www.torquenews.com/1070/million-mile-joe-honored-2012-honda-accord-and-parade
volvo: http://www.autoblog.com/2007/10/26/man-with-2-6-million-mile-volvo-p1800-aims-for-3-million/
Saabs: http://www.autoblog.com/2006/12/06/saab-900-passes-one-million-mile-mark/
Dodge ram: http://www.autoblog.com/2006/04/03/chrysler-ceo-calls-owner-of-million-mile-dodge-ram/
ford focus: http://news.infocar.ua/ford_focus_vypushchennyy_v_1999_probejal_1_million_kilometrov_52361.html
Mercury Comet: http://carakoom.com/Natusik/blog/1112/
cel mai impresionat am ramas dupa ce am citit despre o ambulanta rusa care a depasit 1 mil de km fara sa schimba motorul, prin sate, paduri si drumuri de tara, nu am mai gasit stirea, si din care tin minte parca printr-un sat de munte in romania era ambulanta aia.
Deci se poate, eu cred ca depinde totul de sorfer si de cum isi ingrijeste masina
Mai tineti cont si de faptul ca Clasa E are foarte multa electronica in ea. Una e sa reusesti asta cu un Logan, cum a zis cineva mai sus (masina construita sa fie simpla si fiabila) si alta cu o masina foarte complexa dpdv tehnologic precum un Clasa E.
ceea ce majoritatea celor care au comentat nu a priceput este ca e doar actiune de marketing :)