Salonul Auto de la Frankfurt 2015

"Granzii" și strategiile diferite: Ferrari refuză să facă SUV-uri și electrice, Rolls-Royce vrea mașini electrice în gamă

Publicat Miercuri, 16.09.2015
de Sebastian Toma
Comenteaza 3
"Granzii" și strategiile diferite: Ferrari refuză să facă SUV-uri și electrice, Rolls-Royce vrea mașini electrice în gamă - Poza 1
Oficialii Ferrari au reafirmat promisiunea de a nu produce vreodată SUV-uri sau mașini electrice. În contrast, cei de la Rolls-Royce au o viziune diferită asupra viitorului.

Un Ferrari îl cumperri și pentru sunetul motorului. Din moment ce mașinile electrice nu au sunete la nivelul motorului, sunt incompatibile cu filozofia noastră. Cât despre SUV-uri, nu vrem să fabricăm niciodată asemenea modele.

Amedeo Felisa
CEO Ferrari
Ferrari a anunțat, în cadrul interviurilor derulate la Salonul Auto de la Frankfurt, că își propune să producă doar modele sport cu motoare cu aprindere internă în viitor, fiind excluse categoric modelele electrice și SUV-urile. CEO-ul Ferrari, Amedeo Felisa, a ținut să precizeze că marca din Maranello nu numai că nu are în plan un SUV în viitorul apropiat, ci nu are în plan să construiască vreodată un model din această clasă. În ceea ce privește vehiculele electrice, cei de la Ferrari spun că modelele lor sunt cumpărate de clienți special pentru sunetul tradițional al motoarelor și că au 60 de ani de istorie în rafinarea modelelor sport cu două uși, la care nu vor renunța niciodată.

Reprezentanții Ferrari consideră că sunetul motorului este unul dintre caracteristicile de bază ale unui model din Maranello și că o mașină electrică ar fi incompatibilă cu gama lor din acest punct de vedere. Producătorul italian de automobile este în prezent împotriva tendințelor din industria auto, dar este în continuare profitabil datorită prețurilor ridicate ale modelelor din ofertă și a marjelor de profit obținute cu acestea, Ferrari având în plus față de alte mărci și un nivel de exclusivitate prin limitarea vânzărilor și restricționarea numărului de unități fabricate din fiecare serie de model în parte. Aceste lucruri fac modelele Ferrari să-și păstreze valoarea în timp și chiar să se aprecieze în valoare în cazul unor modele mai rare decât cele uzuale, cum este cazul vârfului de gamă al fiecărei generații în parte (ex.

F40, F50, Enzo, LaFerrari).

În mod normal, Ferrari alege roșu sau galben pentru modele sale, dar acum albastrul este culoarea de lansare pentru noul 488 Spider.

Posted by Automarket.ro on 15 Septembrie 2015

Presupun că vom avea o tehnologie care să ofere o autonomie acceptabilă pentru clienții noștri. În aceste condiții, pot să-mi imaginez o mașină electrică în gama noastră.

Torsten Müller-Ötvös
CEO Rolls-Royce
Pe celalaltă parte a baricadei stau ceilalți constructori de modele sport și de mașini exclusiviste, care au îmbrățișat ideea SUV-urilor și a mașinilor electrice. Fie că vorbim despre conaționalii de la Lamborghini, care au confirmat lansarea unui SUV în gamă, sau de independenții de la Aston Martin – care iau în considerare un SUV în viitorul apropiat. Ferrari este în antiteză și cu englezii de la Bentley și Rolls-Royce, care au lansat un SUV (în cazul Bentley) și au prezentat un prototip al unui model electric pe care ar putea să-l transforme în realitate, în cazul Rolls-Royce. Trebuie să menționăm faptul că oficialii Rolls-Royce au declarat în trecut că nu vor fabrica o mașină electrică deoarece nu ar fi cumpărată de niciun client, dar conducerea mărcii din Goodwood și-a schimbat părerea după ce normele de mediu europene îi vor constrânge să fabrice și mașini ecologice.
Torsten Müller-Ötvös, șeful Rolls-Royce, consideră că un model electric ar fi adecvat pentru marcă dacă vor folosi o tehnologie care să permită autonomii acceptabile în raport cu așteptările clienților. În ceea ce privește hibrizii, șeful Rolls-Royce a declarat că nu a fost luată încă o decizie finală în această privință.

O vizită în imensa hală deținută de grupul BMW nu poate fi completă fără a vedea pe viu noul Rolls-Royce Dawn.

Posted by Automarket.ro on 16 Septembrie 2015

Via Automotive News (înreg.)


Comentarii (3)

  • La cate masini super lux/ super sport sunt in circulatie, producerea de solutii ecologice e un mare fariseism. Motoarele clasice nu au un impact asupra mediului in cazul lor, dintr-un motiv foarte simplu: sunt putine.

    Solutiile eco trebuie implementate in cazul marcilor de volum si a celor premium (BMW, Audi si Mercedes vand cam un milion fiecare anual).
    12 1
  • Scorpionul_negru
    @Andy
    Sa zicem....dar nu uita ca de la an la an vand tot mai multe si sunt din ce in ce mai multe masini de lux, mari consumatoare de benzina ! Eu zic ca au inceput sa reprezinte ceva la nivel mondial !
    0 6
  • tehnologiile sunt aceleasi, doar figurile sunt altele, macar ferrari au curajul sa recunoasca
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru