Vă doriţi un SUV mega-performant, dar nu vă plac maşinile germane? Jeep are soluţia pentru voi: Grand Cherokee SRT-8, cel mai puternic Jeep din istorie, se lansează în Europa la Salonul de la Frankfurt.
Principala noutate pe care cei de la Jeep o vor aduce la Frankfurt va fi noul Grand Cherokee SRT-8. Este vorba despre versiunea de performanţă a modelului Grand Cherokee, aceasta fiind cel mai performant Jeep produs vreodată de constructorul american.
Odată cu noul Grand Cherokee SRT-8, fanii SUV-urilor foarte rapide se vor putea bucura de o nouă alternativă la clasicul Porsche Cayenne Turbo sau la noul BMW X5M, modelul american urmând să "facă" 0-100 km/h în doar 4.8 secunde, cu 0.1 secunde mai lent decât cele două SUV-uri germane amintite anterior. Motorul este un HEMI V8 de 6.4 litri, 470 de cai putere şi 630 Nm care este oferit standard împreună cu o cutie automată şi cu un sistem de tracţiune integrală dezvoltat de celebrul constructor de peste Ocean. Atenţia la detalii şi evoluţia tehnologică fac însă ca cel mai puternic Jeep de serie din istorie să afişeze un consum cu 13% mai mic decât cel al versiunii SRT8 a generaţiei precedente Grand Cherokee. Mai precis, rezervorul de 77 de litri îi oferă modelului american o autonomie maximă foarte ridicată, de 720 de kilometri cu un singur plin de carburant.
La fel ca versiunea "normală" a lui Grand Cherokee, SRT8 beneficiază de selctorul botezat de americani Selec-Track, prin care cel de la volan poate opta pentru modurile Normal şi Sport, dar şi pentru alte trei setări destinate rulării în off-road.
Alături de Cherokee SRT-8, Jeep - constructor care acum face parte din alianţa Fiat-Chrysler - va expune la Frankfurt Grand Cherokee Interior Concept, un exerciţiu de design care îşi propune să afişeze potenţialul imens estetic şi calitativ al producătorului american specializat în modele off-road.
Tot la capitolul noutăţi absolute în Europa vine şi
motorul Pentastar V6 de 3.6 litri care va fi montat sub capota modelului Wrangler începând cu 2012. Acesta dezvoltă 284 de
cai putere şi 347 Nm şi se apropie la 2.8 litri de consumul celei mai puternice versiuni
diesel disponibile pe Wrangler.
via | Jeep
Asta ar fi alternativa pt. ML 63 AMG.
Cayenne Turbo, 4.800cm3, 500cp, 700Nm. Deci din nou alt concurent mult mai puternic. Va ganditi ce ar putea face Porsche si BMW dintr-o motorizare de 6.400cm3 ?
ps: informatiile nu le-am scos eu de la mine...
ScorpyonVAG a pus punctul pe i.
Cand vine vorba de performante, si capacitatea cilindrica depaseste pragul psihologic de 3.0, deja nu cred ca mai conteaza pentru multi dintre noi daca e vorba de 4.0 , 5.0 sau 6.0.
Noi romanii, si in general europenii, ne place sa credem ca americanii is prosti cu motoarele lor de 3.0 , 3.5 pe masinile lor de clasa medie. dar uitam ca acele masini de cele mai multe ori consuma mai putin decat un 2.8 nemtesc spre exemplu.