Volkswagen a început în luna ianuarie un recall în Europa pentru modelele afectate de scandalul Dieselgate, însă ritmul de rezolvare a problemelor este unul foarte lent.
În primele 5 luni ale acestui an, constructorul german a reuşit să remedieze emisiile pentru numai 50.000 de unităţi dintre cele 8.5 milioane de unităţi afectate.
Numărul scăzut este justificat însă şi de faptul că Autoritatea de Transport din Germania (KBA) a aprobat recall-urile doar pentru modelele Volkswagen Golf, Audi A4 şi Audi A5. "Suntem în discuţii avansate cu KBA. Suntem foarte optimişti că vom obţine aprobările necesare şi pentru alte modele în următoarele săptămâni", explică Fred Kappler, directorul de vânzări al Volkswagen.
O altă cauză pentru întârzierea celor de la Volkswagen este legată de anularea recall-ului pentru 160.000 de unităţi Volkswagen Passat, ca urmare a unor temeri potrivit cărora consumul de carburant ar putea creşte după efectuarea reparaţiilor.Cel puţin la nivel declarativ, mai mult de jumătate dintre cele 8.5 milioane de unităţi pot fi reparate pe parcursul acestui an, în timp ce restul vor fi rezolvate în 2017. Pentru moment, recall-urile au loc în Germania, însă ulterior vor fi extinse şi în celelalte ţări europene.
Via Automotive News
Sunt total de acord cu tine. Dar putini sunt cei cu ''coloana'' care vad aceste minciuni si inteleg bine sensul manipularii pe care finantistii nemti il constituie prin intermediul afacerii auto. Pana la urma industria auto este o AFACERE ca oricare alta sursa producatoare de profit. Doar ca fata de un patron imobiliar, aici se invart miliarde de euro, si asta fiindca MARKETINGUL este la putere fata de o afacere imobiliara unde construiesti blocuri si vinzi apartamente cu scop de profit. Intr-o alta ordine de idei, in aceasta AFACERE ( auto) CRIZA este inexistenta sau infima . DC ? Se poate trai fara probleme nu doar din vanzarea de automobile dar si din piese/consumabile. Problema manipularii germane este ca pe langa profitul obtinut din vanzarea masinilor non-dezvoltate tehnologic ( doar reesapate de ochii lumii prin diverse stratageme ), programeaza in asa fel incat partea tehnica sa cedeze la un numar de km sau la o anumita varsta inainte de termenul ''normal'' pt a mai stoarce POATE POATE de la clientii care cred cu toata inversunarea in CALITATEA germana. Asta-i adevarul. Sa rezolvi abea 50.000 de masini la un numar total de zeci de milioane ( punand in ecuatie si cele de dupa 99' ) este dezamagitor pt un constructor a carui ''reputatie'' era prea-slavita de cei cu ochelari de cal.
Partea cu veniturile VAG nu este o problema asa mare pentru ca daca nu ai fost atent automobilele lor s-au vandut in continuare.
Apoi urmeaza partea de finete, 4 piete importante: SUA unde Toyota este peste VAG (dar daca privesti cifrele pe ultimii trei ani de pana Diselgate o sa vezi cat de fragil este avantajul lor), China VAG peste Toyota, Rusia dominata de japoneze in general dar in cadere libera dpdv al pietii si *aplauze* Europa unde vezi si tu ce omor va luati.
Multumesc pentru ocazia de a mai folosii limba romana in scris.
PS. vezi ca e "foame" mare de hybride si alte tehnologii moderne domeniu unde a-ti avut monopol 10 ani si v-ati batut joc de ocazie.