Gordon Murray, geniul din spatele legendarului McLaren F1, a revenit în 2020 cu o nouă creație, considerată a fi succesorul spiritual al lui F1. Numele său este T.50.
Acum, acesuia i se alătură un nou supercar, de această dată unul mai potrivit pentru drumurile lungi. Denumit T.33, acesta este dezvoltat pe aceeași platformă ca T.50, are un șasiu de tip monococă din fibră de carbon, panouri de caroserie din același material și un motor V12 aspirat natural.
Este vorba despre aceeași unitate de 3.9 litri, semnată de Cosworth, pe care o regăsim și sub capota lui T.50. Numai că în cazul lui T.33, aceasta dezvoltă 615 CP (- 38 CP) și 451 Nm (- 16 Nm), iar turația maximă este de 11.100 rpm (- 400 rpm).
Producătorul declară o masă proprie de 1.100 kilograme, iar cifrele de performanță vor fi publicate ulterior. Clientul poate opta fie pentru o transmisie automată, fie pentru una manuală, ambele având 6 rapoarte. Un diferențial cu alunecare limitată completează pachetul.
Noul T.33 mai vine echipat cu frâne Brembo carbon-ceramice, jante cu diametrul de 19 inch pe față și de 20 de inch pe spate, eleron activ și diverse elemente aerodinamice care țin mașina "lipită" de asfalt.
Pasagerii își vor putea depozita bagajele fie în portbagajul din față, fie în celelalte două spații de stocare integrate în panourile spate.
Noul GMA T.33 va fi replicat, așa cum spuneam, în doar 100 de exemplare.
Prețul unuia pornește de la 1.65 milioane de euro, fără taxe, iar livrările vor demara în 2024.via Gordon Murray Automotive
La maşina termică mai multă putere înseamnă mai multă poluare
Accelerăm....... Accelerăm..... şi planeta o.... poluăm....
Sunt cool şi sunt cool să poluez, este bine, faceţi la fel, poluaţi planeta ca să fiţi cool....
Această minciună e problema
Fiti cool si poluati cu EV-urile in continuare. Noi ramanem la ICE