Google a obţinut patentul pentru vehicule autonome

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 16.12.2011
Google se mândreşte cu patentul pentru modul de funcţionare al automobilului autonom. Vehiculele autonome de la Google au parcurs peste 1.600 de kilometri fără şofer.

Automobilele care se conduc singure sunt cu un pas mai aproape de realitate: Google a obţinut patentul pentru "tranziţia de la un vehicul condus în mod mixt la mod autonom". Mai precis, cei de la Google au patentat modul de funcţionare al vehiculelor autonome. Până în prezent, reprezentanţii corporaţiei americane nu au prezentat nicio informaţie despre filozofia din spatele automobilelor autonome pe care încearcă să le dezvolte, semn că acest proiect este extrem de important pentru Google.

Tehnologia funcţionează în felul următor: vehiculul identifică o zonă, numită "pistă de aterizare", care îi furnizează informaţii privind locul în care opri şi cât să se deplaseze, după care un al doilea set de senzori detectează obiectele înconjurătoare, cum ar fi arborii, lampadarele şi alte elemente des întâlnite la marginea drumului. În baza acestor informaţii, o unitate centrală operează comenzile vehiculului pentru a îndeplini sarcina cerută de utilizator.

Potrivit patentului, "pista de aterizare" poate fi un simplu marcaj pe şosea, deşi sistemul în sine va funcţiona în baza unor parametri mai precişi. Viitorul tehnologiei este nelimitat, din moment ce Google deţine şi diverse soft-uri şi aplicaţii prin care poate programa trasee şi deţine detalii amănunţite în baza programului de StreetView.

În viitor, conducătorii auto ar putea să selecteze o imagine de pe Picasa şi să seteze vehiculul să îi ducă în respectivul loc. Mai mult decât atât, ar fi posibilă programarea vehiculului să abordeze un traseu fără şofer şi să aştepte pasagerul la un punct prestabilit. Deoarece Google a dezvoltat un sistem de operare, partea de programare a traseului ar putea fi implementată şi pe un smartphone. Următoarea problemă a celor de la Google este implementarea unui cadru legislativ pentru noua lor tehnologie, respectiv stabilirea unui responsabil în cazul în care se întâmplă ceva cu un automobil controlat de un computer şi există pagube materiale sau alte consecinţe ale unui accident.

Via | WorldCarFans| USPatentOffice

Comentarii (5)

  • Marian
    Dragut
    Misto ideea sa ii dai SMS masinii sa vina sa te ia de la aeroport, dar cine ii pune benzina :D
    1 0
  • Razvan
    Kilometrul automarket.ro
    160.000mile (in articolul original) au devenit 1.600km. Deci cum e?
    0 0
  • @Răzvan
    ”more than 1,000 miles of these done in autonomous mode”

    1000 de mile = ~1.600 kilometri.

    E vorba de rulare în modul 100% autonom.
    1 0
  • Asta facea un bmw acum ceva ani buni la top gear, are traseul pre programat... nu merge cu adevarat autonom
    0 9
  • Nelutu
    radar
    cine plateste amenda daca intra in radar?:)))
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru