Goodyear, unul din cei mai mari producători de anvelope din lume, a anunțat oficial că a vândut marca de anvelope Dunlop. Vânzarea producătorului britanic de anvelope face parte dintr-un nou plan de revizuire a mărcii Goodyear, potrivit companiei americane.
Astfel, marca Dunlop a fost vândută pentru suma de 701 milioane de dolari către conglomeratul japonez Sumitomo Rubber Industries.
„Aceasta este o altă etapă importantă pe măsură ce continuăm să executăm planul nostru de transformare Goodyear Forward”, a declarat Mark Stewart, președintele și CEO-ul Goodyear. „Ne optimizăm portofoliul și reducem gradul de îndatorare pentru a stimula crearea de valoare durabilă și substanțială pentru acționari”, a mai declarat acesta.
Chiar dacă Dunlop este acum în mâinile celor de la Sumitomo Rubber Industries, Goodyear va continua să comercializeze anvelope Dunlop în Europa cel puțin până la finalul anului. De asemenea, compania americană va plăti și o redevență către firma japoneză prin care Goodyear va putea furniza anumite anvelope Dunlop către Sumitomo în Europa timp de 5 ani.
În 2023, valoarea totală a vânzărilor mărcii Dunlop la nivel mondial a fost de 523 de milioane de dolari.
via Lifenews
Doar fabricile valoreaza sute de milioane.
apoi pe flota noua (22 masini) am utilizat doar michelin, conti si pirelli, incomparabil mai bune sub toate aspectele, iar pt iarna, regele ramane nokian. alte compromisuri si caliceli nu merita facute la gume, sunt poate cea mai importanta veriga din tot lantul de transmitere a puterii la asfalt.