Salonul Auto de la Geneva 2016

Goodyear a reinventat roata la Salonul de la Geneva: Eagle-360 este un pneu sferic care nu are nevoie de suspensii

Publicat Vineri, 04.03.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 3
Goodyear a reinventat roata la Salonul de la Geneva: Eagle-360 este un pneu sferic care nu are nevoie de suspensii - Poza 1
Goodyear a reinventat roata la Salonul de la Geneva: Eagle-360 este un pneu sferic care nu are nevoie de suspensii - Poza 2
Viitorul anvelopelor va fi cu adevărat hi-tech. Americanii de la Goodyear ne oferă o mostră SF prin pneurile Eagle-360, care au formă sferică și se țin de mașină și pe asfalt folosind levitația magnetică.

Deși un Salon Auto este de obicei concentrat pe premierele mondiale din zona mașinilor, companiile conexe reușesc uneori să ne atragă atenția cu idei care în principiu își propun să modeleze viitorul industriei auto. Acesta este și cazul celui mai nou concept de anvelopă dezvoltat de Goodyear, companie care a adus la Geneva un pneu sferic despre care susține că este imaginat pentru a fi montat pe mașinile full-autonome ale viitorului.

Senzori, levitație magnetică, biomimetism

Numele oficial al anvelopei este Eagle-360 și oferă o serie de idei care apar în premieră în zona companiilor producătoare de pneuri. Pe lângă forma sferică inedită care atrage imediat prin ineditul ei, anvelopa este dezvoltată pentru a se conecta la computerul de bord al mașinii, pentru a ridica la nivel înalt manevrabilitatea și pentru a imita texturile din natură prin capacități biomimetice care au rolul de a îmbunătăți radical siguranța la rulare.

Cel mai interesant aspect al anvelopelor-concept Eagle-360 este legat de faptul că acestea sunt conectate cu mașina prin levitație magnetică, ceea ce înseamnă că suspensiile dispar complet din peisaj, mașina urmând să ofere o rulare ultraconfortabilă (sau ultrasportivă, în funcție de nevoi) și fără zgomot. De asemenea, în interiorul anvelopei există senzori integrați care le comunică instantaneu mașinii și celorlalte vehicule din trafic calitatea suprafeței de rulare în funcție de vreme și reglează unghiul de rulare pentru a preveni uzura.

Suprafața noii anvelope dezvoltate de Goodyear este amprentată cu un model inspirat din lumea coralilor, calitățile biomimetice ale lui Eagle-360 reușind să-i ofere pneului caracteristici inedite. De exemplu, cauciucul se întărește automat în condiții de asfalt uscat și se înmoaie când asfaltul este ud, pentru ca aderența oferită să fie perfectă indiferent de vreme.

IntelliGrip: ceva mai aproape de producția de serie

Eagle-360 nu a fost singura anvelopă prezentată de GoodYear la Geneva.

Un alt concept, de această dată ceva mai apropiat de producția de serie, a ocupat și el o poziție bună la standul mărcii. Numele său este Goodyear IntelliGrip și introduce conceptul de anvelopă inteligentă în lumea auto. IntelliGrip comunică prin senzori cu sistemele autonome care au capacitatea de a pilota o mașină și le oferă acestora informații reale despre calitatea suprafeței de rulare. Este, dacă vreți, o versiune mai "lumească" a anvelopei sferice.


Comentarii (3)

  • hazard
    I, Robot. In filmul asta masinile nu au roti, au sfere. Cam asta va fi viitorul. Suspensia,t ractiunea, franarea si directia se va face electromagnetic. Evident nu va exista contact mecanic intre sfera si caroserie.
    10 0
  • wauu pai daca magnetismul,levitatia,tehnologia or sa ajunga la acest nivel ii asigur eu pe cei la goodyear ca or sa dispara cauciucurile..
    6 3
  • O idee frumoasa, dar filmul are o inadvertentă, in cazul a 4 roti directoare, bracajul roților spate este mult mai mic decât pe fata (de 4,5 ori mai mic, intre 5 si 7°)
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru