God Save the Queen: noul Aston Martin Vantage se prezintă oficial cu 510 CP și 3.6 secunde pentru 0-100 km/h

de Mircea Meşter
Marti, 21.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La 66 de ani de la prezentarea primului Vantage, Aston Martin lansează cea mai nouă variantă a coupe-ului său. Noul model primește un V8 twin-turbo și performanțe superioare modelului înlocuit.

După o serie de teasere foto și video care au avut rolul de a pregăti terenul pentru anunțul oficial, britanicii de la Aston Martin au prezentat astăzi primele imagini și informațiile oficiale legate de noul Aston Martin Vantage, unul dintre cele mai apreciate și longevive modele din gama constructorului din Albion. La 66 de ani de la introducerea primul Vantage (prezentat în 1951 ca versiune de performanță a lui Aston DB2), Aston Martin modifică estetic, tehnic și tehnologic coupe-ul său cu motor V8, încercând să atragă cât mai mulți clienți interesați de mașinile exclusiviste produse de marca din Gaydon.

Noul Aston Martin Vantage: date esențiale

 Cele mai importante modificări estetice primite de noul Vantage sunt legate de semnăturile luminoase ale blocurilor optice frontale și posterioare. Modelul păstrează grila tradițională Aston, dar vine cu blocuri optice simplificate și cu un prag frontal cu rol de splitter aerodinamic.

● În zona posterioară, Aston Martin prelungește semnătura stopurilor și a luminilor de frână pe toată lățimea mașinii, linia acestora fiind inspirată din cea a grilei.

În zona inferioară, coupe-ul britanic oferă două evacuări integrate în "insulele" agresive create de designeri în stânga și în dreapta.

● Așa cum era de așteptat interiorul este construit în jurul șoferului, fiind gândit pentru a așeza toate comenzile la îndemâna acestuia. Ergonomia este dublată de simetria planșei de bord pe care ies în evidență display-ul "plutitor" de 8 inch, aeratoarele și butoanele fizice pentru comenzile transmisiei și climatizării, pe care briranicii au ales să nu le digitalizeze.

● Interiorul poate fi personalizat după nevoi și gusturi. Aston pune la dispoziția clienților un pachet Sport Plus Collection (scaune Sports Plus și volan sport), inserții din fibră de carbon, piele de calitate și Alcantara și un sistem audio Premium.

● Portbagajul coupe-ului britanic profită de faptul că Vantage oferă doar două locuri pentru pasageri: 350 de litri.

● Sub capota lui Vantage stă un motor V8 twin-turbo de 4.0 litri care dezvoltă 510 CP/6000 rpm și 685 Nm între 2000 și 5000 rpm. Transmisia automată cu opt trepte este asigurată de ZF.

Masa proprie a modelului britanic este de 1530 de kilograme.

● Conform datelor tehnice anunțate astăzi de Aston Martin, noul Vantage oferă o accelerație 0-100 km/h în 3.6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 314 km/h.

● Cifre de consum: urban 14.4 litri/100 km, extraurban 8.2 litri/100 km, mixt 10.5 litri/100 km.

● Jante și anvelope: 255/40 R20 pe față, 295/35 R20 pe spate. Furnizorul oficial al modelului britanic este Pirelli, iar modelul de anvelope este P Zero.

● O noutate absolută pe Vantage este diferențialul spate electronic (denumit oficial de britanici "E-Diff"). Acesta are un rol vital în menținerea controlului și stabilității mașinii, fiind capabil să treacă de la starea deschisă la cea blocată în câteva milisecunde.

● Distribuția maselor: 50/50.

● Moduri de rulare: Sport, Sport Plus și Track.

● Șasiul utilizat de Aston Martin pentru noul Vantage este împrumutat de pe DB11, însă britanicii susțin că "70% dintre elementele de structură sunt noi pe Vantage". 

Comentarii (6)

  • putin mai ...japonez :)
    15 3
  • Mazda Miata
    12 3
  • Auchhhh!

    Din fata zici ca e o Mazda RX8, sau o Honda NSX, sau Chevy Corvette.. dar toate de alta generatie (nu ultima)...
    Spatele recupereaza oarecum (putin aduce cu Jaguar F-Type), fiind in ton cu noile trenduri de design.
    Interiorul sigur nu mai e de Audi A4 vechi (cum am mai auzit la cineva)

    Sunt cam dezamagit overall, in schimb daca ma intrebau pe mine........, dar ce mai conteaza... sunt prea conservator.
    10 2
  • De ce nu l-au facut sa semene cu DB 11? Parca e Lexus. Pacat!
    8 2
  • Un design care polarizează într-adevăr, dar măcar nu mai reia monotonia tip *Matrionuska* în care căzuse pînă nu demult și Aston.

    Eleganța tipic britanică putea fi totuși remarcată la toate modelele mărcii (inclusiv la interior), iar la noul Vantage cam lipsește.
    S-a schimbat deci macazul pe sportivitate agresivă. Nu-i rău zic eu pentru diferențierea de GT-uri tip DB11, însă unele detalii sînt total neinspirate .
    Spatele-i OK, dar farurile simpliste și grila aia tip tuning ieftinache strică ansamblul (unii susțin ca Aston a folosit plasă pentru cotețe de găini :-) - așa o fi.)

    Concluzie: James Bond cred că trebuie să-și caute altă mașină.
    8 0
  • Unul din cele mai sterse Aston Martin din istoria lor. Nici macar nu conteaza ca-i urat. E absurd si insipid. Ca o masina asiatica.

    Spatele si interiorul mai salveaza aparentele. Restul e un dezastru.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru