Esential
50.000 | de unitati vindea Nissan in Japonia in 1996. |
Constructorii americani sufera de pe urma crizei dar mai ales de pe urma scaderii drastice a vanzarilor pe pietele asiatice. In Japonia, General Motors s-a vazut redus la tacere de produsele locale sau europene care au acaparat treptat intreaga piata.
Daca in 1996 grupul vindea 50.000 de unitati pe piata japoneza, in 2008 americanii abia daca mai vand 2000 de exemplare pe an. In aceasta situatie, decizia GM de a se retrage din cadrul Salonului de la Tokyo este perfect scuzabila, investitia necesara nefiind justificata.
Se pare insa ca grupul din Detroit incearca sa revitalizeze vanzarile sale in Japonia si sa revina in atentia publicului asiatic. Rick Brown, presedinte al GM Japonia, a declarat ca anul aceasta va largi reteaua de dealeri si isi va imbogati oferta de produse. GM planuieste sa introduca in Tara Soarelui Rasare noul Chevrolet Aveo, Camaro si o serie de modele premium cum ar fi Cadillac CTS Sport Wagon, Saab 9-3X, 9-4X si 9-5.
Ramane de vazut daca noile modele vor dubla vanzarile GM, asa cum si-propus americanii, in conditiile in care imaginea celor trei constructori din Detroit va avea de suferit de pe urma unui faliment care "bate la usa".
adica vor sa vanda 4000 pe an ?