În urmă cu un an, General Motors şi PSA Peugeot-Citroen cochetau cu fundamentarea unei alianţe puternice pentru recâştigarea pieţei din Europa.
Pentru a valida înţelegerea, dar şi pentru a inspira încredere în viitorul alianţei, GM a decis să achiziţioneze şi un pachet de acţiuni în cadrul PSA Peugeot-Citroen. Acţiuni care au fost văzute ca o gură de aer extrem de necesară pentru constructorul francez, a cărui evoluţie la bursă era în picaj liber. Pentru cele 24.839.429 de acţiuni, reprezentând 7% din pachetul PSA Peugeot-Citroen, GM a plătit atunci 320 de milioane de euro.
Colaborarea nu a dat însă roadele aşteptate, ba mai mult o a treia parte şi-a făcut apariţia în ecuaţie. Chinezii de la Dongfeng Motors s-au arătat interesaţi de achiziţionarea unui pachet de 20% în cadrul PSA.
Pentru a nu intra în conflict cu partenerii săi din ţara Marelui Zid, SAIC Motors, dar şi pentru că acţiunile PSA continuau să scadă, GM a decis să scape de cei 7% achiziţionaţi în 2012. Şi se pare că a reuşit, chiar dacă asta a implicat pierderi importante.Potrivit comunicatului oficial emis de americani, cele 7 procente au fost vândute cu 250 de milioane de euro printr-un plasament privat făcut unor investitori instituţionali. Tranzacţia a afectat şi mai tare evoluţia PSA pe bursă, acţiunile lor manifestând o depreciere cu 12%.
Chiar dacă şi-a vândut participaţia în cadrul PSA, General Motors va continua parteneriatul cu francezii, dar într-o formă mai restrânsă.
Vorbind cu mintea ,,setata" la nivelul meu si a oamenilor de rand as zice ca 70milioane pentru GM nu-i cine stie ce.
Vorbind cu mintea ,,setata" la un nivel mai superior care isi permite sa evadeze putin si sa presupuna, consider ca GM nu au pierdut 70milioane degeaba. Cred ca aceasta era pierderea minima pe care o puteau suferi. S-ar putea ca actiunile PSA sa scada dramatic in urmatorii ani si astfel puteau sa piarda mult mai mult. S-ar putea ca ei sa fi pus ochii pe o noua achizitie si sa aibe nevoie de bani. Ceea ce e sigur, nu orice om batut in cap ajunge la GM si nu orice om de pe strada ia decizii asa de importante. Cred ca au fost facute cu cap.
Una peste alta, oare n-ar fi fost si mai simplu, si mai sanatos, ca gagiii sa nu se fi hazardat sa achizitioneze nici Saab, nici pachetul acela minuscul de actiuni de la PSA? Te intreb pe sleau: ce studii de fezabilitate au intreprins in prealabil, ca sa ajunga la concluzia presupus rezonabila ca acele operatiuni trebuiau lansate si finalizate? Te asigur eu ca multi "oameni de pe strada" s-ar fi abtinut de la asemenea erori invederate, imposibil de confundat cu miscarile geniale...Daca, de exemplu, eu le-as cere acum sa investeasca acele 70 de milioane --- aruncate efectiv pe apa sambetei --- in Buick, mai precis in cercetari asupra reinfiintarii si dezvoltarii unor motoare proprii, superioare in performante Ecotec-urilor, m-ar crede dilimache, nu? Si nu numai dansii...
Peugeot board approves deal with Dongfeng
It looks more certain by the day that a Chinese state owned automaker will buy a major stake in a major active European automaker for the first time. The giant Dongfeng Motor conglomerate wants the ailing French car company PSA Peugeot Citroen, and all signs say they will get it soon.
PSA Peugeot Citroen’s board has approved a plan for an alliance with Dongfeng in which the Chinese carmaker and the French state would buy large minority stakes at a 40 percent discount to Peugeot’s current share price, a source familiar with the matter said.
The board agreed to enter final negotiations on a 3.5 billion euro ($4.8 billion) share issue that would see France and Dongfeng Motor Group take matching 20 percent holdings, the source said on Wednesday, speaking on condition of anonymity.
The capital increase would be priced at below 7 euros per share, and perhaps as low as a 6.85 euro indicative offer from Dongfeng, the source said. Peugeot’s shares closed at 11.50 euros on Wednesday.
A spokesman for Peugeot declined to comment on the alliance talks. Dongfeng officials could not be reached after hours in Wuhan, China. The French government also declined to comment.
Peugeot, one of the carmakers worst hit by the European market slump, is cutting jobs and plant capacity to try to halt losses within two years.
The two companies have been in talks for months to extend cooperation to other Asian countries after a multibillion-euro share issue in which Dongfeng and the French government would acquire significant stakes, sources have said.
The Financial Times reported they plan to transfer some Peugeot technologies to Dongfeng while targeting new markets in southeast Asia.
The hefty discount on the proposed deal, approved by Peugeot’s board on Tuesday, reflects worsening conditions and currency headwinds since the company pledged to halve its cash burn to 1.5 billion euros this year, the source said.
Under its outline terms, Dongfeng and the French state would each hold about 20 percent of Peugeot after a reserved share sale to the French state and Dongfeng and accompanying rights issue for existing shareholders.
The founding Peugeot family would lose control as its stake was diluted from 25 percent to 15 percent even after acquiring some new stock in the rights issue, the source said.
The effect would be even more dilutive for 7 percent-shareholder General Motors or any other existing investors that turn down the chance to buy new shares. Peugeot hopes to conclude the deal in January or February, according to the source.
In a move that may help secure the new funding from Dongfeng, Peugeot last week named former Renault No 2 Carlos Tavares as its next chief executive.
Dar explica-mi ce inseamna cuvantul HaKa ? :))))
HaKa? Este o porecla pe care eu am dedicat-o lui Hyundai-Kia. Evident, o folosesc cu sens de persiflare, fiindca nu pot sa inghit concernul coreean in perspectiva in care va surclasa la vanzari, in viitorul apropiat, corporatia mea de suflet, dar, pe de alta parte, il admir sincer pentru taria de caracter cu care isi urmareste scopurile.
Chevrolet dupa mine nu functioneaza, au "ingropat" Saab si Opel sufera.
Cum Europa in momentul de fata nu este pamantul fagaduintei pt constructori, gasesc normala miscarea. Am o singura dilema, daca vor pleca din Rusia