"GM trebuie sa renunte la Saab, Buick si Hummer!"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa multe decenii suprematia la nivel mondial pe piata auto s-a schimbat. Compania General Motors a fost depasita de Toyota la vanzarile din primul trimestru al anului.
Trecerea companiei Toyota pe primul loc in lume, in fata GM, a cauzat o reactie de orgoliu din partea americanilor. A izbucnit un val de reactii la nivel national, mai multe voci din societatea americana venind cu critici la adresa organizarii si strategiilor puse in aplicare de GM. Fara indoiala ca General Motors are nevoie de un facelift major. Organizarea grupului american este facuta la nivelul si caracteristicile de acum 50 de ani. Spre exemplu, GM controleaza sapte branduri fata de doar trei pe care le detine Toyota (Lexus, Scion si Toyota).
Faptul ca americanii au mizat pe un numar mare de branduri pentru a avea o gama cat mai larga de oferte a fost un factor decisiv pana acum cativa ani si a mentinut GM in fruntea pietei auto.
Argumentul de baza inaintat de critici a fost ca, in prezent, GM are prea multe guri de hranit.
Multe dintre brandurile sale sunt neproductive, avand in vedere noile conditii economice de pe piata auto, costurile de productie si pretul petrolului.Alex Taylor III, editorialist la publicatia Fortune, a venit cu o solutie revolutionara. El sustine ca a venit timpul ca GM sa ia masuri drastice si curajoase. Taylor III a sustinut ideea ca americanii trebuie sa revigoreze serios brandurile Pontiac si GMC. Pentru GMC a propus transformarea lui intr-un brand exclusiv de vehicule comerciale. De asemenea, jurnalistul american a lansat o bomba propunand ca GM sa renunte definitiv la Saab, Buick si Hummer.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Emblematicul producător italian de supercaruri Ferrari a anunțat astăzi că veniturile și câștigurile sale de bază vor crește cu cel puțin 5% în acest an, după ce și-a îndeplinit obiectivele pentru 2024. (04.02)
-
Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Escalent, producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile mașinilor sale pentru a atrage clienți în Europa. (04.02)
-
Honda și Nissan și-au amânat planurile de fuzionare până la mijlocul lunii februarie. Inițial, cele două mărci trebuiau să dezvăluie aceste planuri la sfârșitul lui ianuarie. (04.02)
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- Audi revine la vechiul sistem de denumire a modelelor
- Flexis, noua marcă înființată de Renault și Volvo, prezintă 3 modele utilitare electrice
- Simbioză
- Noul Renault Filante Record 2025: concept creat pentru a stabili noi recorduri de eficiență
In al doilea rand GM detine un % ridicat din Toyota si deci financiar beneficiaza daca ei o duc bine.
GM a luat Saab deoarece era ieftin si Ford luase Volvo. Firmele din europa nu sunt profitabile dar sunt o sursa de inspiratie si usor de transferat componente fara impozite.
Din pacate GM este condus de economisti cu ochiul dupa profit in loc de un vis automobilistic. Putini stiu ca GM sa diversificat si in alte sectoare economice considerate mai profitabile care nu au legatura cu masinile. Greseala lor.