GM vrea să revoluţioneze segmentul vehiculelor electrice şi să câştige teren în faţa rivalilor de la Toyota. Tocmai de aceea a investit aproape 7 milioane de dolari în compania Envia Systems, specializată în dezvoltarea bateriilor litiu-ion.
Se pare că ambiţia americanilor este pe punctul de a da roade, chiar Dan Akerson, preşedintele executiv GM, arătându-se foarte încântat de progresele făcute în acest domeniu. Într-o conferinţă susţinută recent, Akerson a declarat că Envia a reuşit să stocheze mult mai multă energie într-o banală baterie litiu-ion. Capacitatea acesteia a crescut şi poate asigura până la 160 de kilometri de rulare pur electrică.
Tehnologia ar putea fi îmbunătăţită în următorii ani, şi performanţele chiar dublate, a declarat Akerson. ”Cred că avem 50% şase să dezvoltăm o maşină care poate parcurge 320 de kilometri cu un singur plin de baterie.”
Actualul Chevrolet Volt, pionierul GM în domeniul modelelor electrice, oferă o autonomie electrică de 56 de kilometri, completată apoi de un motor cu combustie internă, care acţionează ca generator. Oficialii americani susţin că sunt puţine modele electrice care pot depăşi bariera autonomiei de 160 de kilometri. Ford Focus electric şi Nissan Leaf oferă această performanţă, însă ea poate varia în funcţie de temperatură şi alţi factori. Tesla Model S poate oferi o autonomie chiar şi de 480 de kilometri, dar bateriile sunt mai grele, iar preţul maşinii este unul destul de piperat.Cei de la Envia au declarat la rândul lor că au reuşit să dezvolte o baterie capabilă să înmagazineze energie mai multă. În plus, ei anticipează şi o reducere cu aproape 50% a costurilor de producţie şi implicit o ieftinire a modelelor de acest gen.
via NBC
- Urmatorii ani...
destul de ambiguu
Dupa toata tarasenia asta cum ca Volt ar fi un model electric (omitand in primele lor explicatii pompoase ca exista acolo si un motor termic) vestea asta imi miroase a spoiala ieftina.
Economisim benzina, potentam motorul termic (doohhh!), marim autonomia pe electric.....vanzarile uriase anuntate sunt doar pe hartie
Marketingul si-a spus cuvantul. Ii admir pe americani pentru asta. Daca astia isi propun sa ne convinga ca albul e negru si invers, multimea ii crede.
Parca suntem in anii 50'60, o vreme in care a fuma era un mod de viata ce iti asigura succes(uri). Publicitatea era atat de agresiva incat tot poporul credea ca daca suge dintr-o tigara ajunge un rockefeller
Ar fi cel mai eficient motor construit vreodata. Sau poate uiti de banutii pe care trebuie sa-i decartezi si companiiloir de electricitate.
Omisiunea cu buna stiinta se numeste minciuna
Si pentru ce as da cu 10.000USD pe un Volt cand ii pot economisi si sa ma indrept spre concurentul sau hibrid?
Volt o fi fost facut cu bani multi, dar pare-mi-se ca un mare fiasco. Am zis pare, pentru ca, sincer, as prefera succesul sau. Dar nu bazat pe minciuna sfruntata.
reusesc destui sa-l si depaseasca
Exista vreo eroare in propozitie?
Pe de alta parte sa cari un termic pentru a folosi exclusiv sistemul electric este ...da, ridicol. N-am auzit/citit ca vreun proprietar de Volt sa fii mers exclusiv electric doar pentru a intari Un punct de vedere, respectiv ...."daca faci cu Volt-ul in fiecare zi..."
Cel mult poti spune ca Volt are un tren de rulare electric, caz in care ma declar satisfacut (pentru ca asta e adevarul incontestabil). Dar asa cum spuneam in propozitia initiala: Termic+electric = hibrid.
Cu tot respectul, mi se pare ridcol sa spui ca volt este un automobil electric asa cum oricine poate perecepe, intelege si imagina un astfel de automobil: baterie + motor electric.
Despre Volt se poate spune cel mult ca este un hibrid in serie, iar GM a clarificat in fata presei motivele pentru care Volt poate fi considerata o electrica, principalul fiind acela ca rotile sunt antrenate permanent de un motor electric, la fel ca Leaf sau Tesla Roadster/Model S.
Iti respect opinia, insa eu raman la convingerea mea.
Sincer nu stiam ca definitia hibridului este aceasta. My bad. Ti-as multumi din suflet daca mi-ai arata calea spre o definitie oficiala a hibridului.
In acest caz, noul Prius plug-in va fi, deasemenea, o masina electrica. Dar ma indoiesc ca japonezii o vor populariza ca atare. Dar daca stau bine sa ma gandesc. poate tocmai aceasta definitie-explicatie a GM fata de copilul lor ii va face pe cei de la Toyota sa-si reboteze clasicul hibrid intr-o electrica. Asta pentru a-si gasi concurentul fata de care sa se raporteze.
Nu pot, in schimb, sa nu observ fatarnicia GM cand acestia se raporteza la concurentii sai: Leaf si...Prius. Ceea ce ma face sa ma gandesc ca ori nu stiu ce au construit, ori incearca niste fumigene pentru dezorientarea (sa nu spun prostirea) potentialilor clienti.
Anyway, cum opiniile sunt impartite si ...fixe am sa imi revad totusi opinia si despre ceea ce stiu legat de submarinele diesel sau cele...nucleare. Sunt absolut sigur ca, dupa definitia GM, cele Diesel sunt...electrice iar cele nucleare sunt cu...aburi.
Cel mai la indemana imi este WIKI:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_electric_vehicle
Toyota nu cred ca va avea curaj sa spuna despre Prius-ul plug-in ca este o electrica, deoarece autonomia pur electrica este relativ mica, de sub 20 de km daca bine imi amintesc.
La submarine nu ma pricep deloc - m-ar tenta sa incerc o analogie, dar ... mai bine nu.
cand ziceam de oficial nu era o ironie. Wiki nu poate fi considerata o referinta absoluta, cu toate ca articolul despre hibrizi este mai mult decat documentat si in nici un caz nu poate fi banuit a fi scris pe genunchi.
Cand pomeneam de Prius plug-in faceam referire la viitorul Prius care pe langa o autonomie largita va functiona asemanator cu Voltul. Practic vei avea posibilitatea sa eviti folosirea termicului. Asa ca ajungem la ceea ce spuneam: Prius un automobil electric (ridicol, nu?)
Have a nice day!
Stii prea bine ca mntsn are dreptate. Volt e considerata o masina electrica si gata.Te incapatinezi si o tii pe-a ta degeaba!
Ca si fan al electricelor NU CONSIDER ca Volt este o electrica. Si sunt sigur ca nici ceilalti fani ai electricelor gandesc astfel.
altfel nu inteleg de ce esti off-topic
merci
Argumente ti-a prezentat si mntsn,dar tu le treci cu vederea.
De exemplu,eu fac naveta la serviciu zilnic si parcurg aprox. 45-50 km,dus-intors.Gandeste-te ca pe distanta asta as fi rulat numai in modul electric cu VOLT si nu as fi fost nevoit sa pun un strop de benzina in rezervor.
Pentru cine nu parcurge distante mari,Volt e o masina electrica in toata regula.
Sper ca acum ai inteles.
Bye...
uite acum un an eram pe o motoreta cu pedale. Politaiul care m-a oprit mi-a dat amenda ca nu purtam vesta. Degeaba i-am demostrat ca rezervourul gol de benzina m-a transforma automat in biciclist, el nu si nu.
o zi buna
Ce nu stii tu e ca si pe bicicleta vesta reflectorizanta e obligatorie.
Politistul a procedat corect.
Volt ramane din unct de vedere tehnic un hibrid cu mod de functionare exclusiv electric (cu autonomie limitata) indiferent de argumentele pro sau contra, si in pofida maketing-ului agresiv menit sa convinga clientul doritor de sentimente ecologiste.
Nu sunt fan al tau, al vreunei marci auto sau tehnologii anume ci doar incerc sa-mi folosesc creierul facand abstractie de ceea ce vor sa-mi induca baietti responsabili cu prostirea maselor. Si din orice unghi ma uit, Voltu' asta are un ditamai "generator" pe benzina pe care (culmea) tre' sa-l foloseasca daca te-ai ratacit in drum spre casa si faci un ocol
Las-o asa, hai sa fim si crestini si sa urmam indemnul "crede si nu cerceta". Volt e ditamai electricul pentru ca asa vor americanii sa credem, si cinste lor ca sunt priceputi ca nimeni altii in modelarea perceptiei si comportamentului "sonsumerilor".
In plus stii bicicleta aia a ta cu motor? Nu e nici motoreta, nici bicicleta - ramane un cacat de bicicleta CU motor indiferent daca pedalezi de-ti ies ochii sau stai pe cur si faci fum impins de motorasul de drujba atasat.
Cam asa si cu Voltu': faina masina, silentioasa, merge pe baterie, este economica (scriu in foarte cunostinta de cauza) dar nu este un vehicul electric decat daca iti impui sa crezi asta in pofida evidentelor.
Noroc bun.
Spuneam ca aveti cu totii dreptate pentru ca:
-folosit in oras, in limita a 50km, Volt/Ampera este o masina electrica.
-o incarci la priza (punct de incarcare), deci e "Plug In"
-porneste motorul termic daca o treci pe "sport" si incepe sa consume si benzina
-daca vrei sa urci in Poiana Brasov (sau pe Timis) ar fi bine sa o treci in modul "deal"(hill) si porneste motorul termic sa dea curent.
-daca vrei sa folosesti masina la un drum Bucuresti-Brasov (sau invers) va consuma cca 6%, cat consuma Corsa in mod normal.
Succes!
Eugen Preda - Asociatia Plug In