GM şi NASA au prezentat o mânuşă robotizată care te face mai puternic
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Parteneriatul dintre General Motors şi NASA a dat naştere unui nou obiect. După umanoidul Robonaut, GM şi NASA au creat K-Glove, un dispozitiv de asistare a prinderii umane, respectiv o mânuşă robotizată. Spre deosebire de alte tehnologii futuriste dezvoltate de constructorii de automobile, aceasta va fi folosită în producţia de serie, dar nu unde vă imaginaţi iniţial. Mai exact, cei de la GM consideră că mânuşa K le va uşura munca salariaţilor lor de pe linia de asamblare, care trebuie să-şi folosească forţele proprii pentru a asambla automobile.
Primul prototip al mânuşii robotizate a fost finalizat în martie 2011, iar cea de-a doua generaţie a fost lansată trei luni mai târziu. Modelul din imagini este un prototip alimentat cu o baterie litiu-ion provenită de la o unealtă electrică fără fir şi cântăreşte aproximativ un kilogram. Întregul proiect este dezvoltat de la proiectul Robonaut al celor de la NASA, care au creat robotul umanoid R2. Mâna lui R2 a fost transformată într-o mânuşă destinată folosirii umane şi mânuşa rezultată este destinată eliminării problemelor la nivelul tendoanelor din antebraţ şi a afecţiunilor tunelului carpian, ambele cauzate de acţiuni repetitive.
Cei de la GM spun că K-Glove este bună atât pentru un astronaut care lucrează într-un costum presurizat, cât şi pentru un lucrător în asamblare într-o fabrică de automobile.
Pentru a ţine o unealtă necesară la asamblarea unui automobil, un lucrător are nevoie să aplice o forţă de prindere de până la zece kilograme, dar noua mânuşă robotică îi reduce efortul cu până la 75%.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Porsche a pregătit o actualizare over-the-air pentru sistemele multimedia ale mașinilor sale. Odată cu noua actualizare, aplicația YouTube este acum instalată și poate fi accesată doar de pasagerii din față. (12.12)
-
BMW a lansat o nouă tehnologie de conducere autonomă, care permite mașinilor proaspăt construite să se conducă autonom în interiorul uzinelor. De această tehnologie beneficiază și Mini. (27.11)
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Acum sa facut doar un transfer de technologie pt industria civila.
Poza este clara pt multi si utilitatea unei astfel de scule la o linie de asamblu sau chiar si la schimbat rotile sau un mecanic de weekend este clara.
Mai bizar pt mine sunt acei barbati care nu au habar sa citeasca o harta de hartie sau sa se poata orienta pe strazi fara electronice.
Au ajuns multi handicapati la volan in zilele de azi.