GM pregateste un hibrid diesel-electric pentru Opel-uri
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
General Motors vrea sa lanseze un tren de propulsie hibrid diesel-electric pentru modelele Opel. Acest sistem este studiat de catre inginerii GM Europe la centrul din Torino, iar acesta ar putea fi introdus in productie in termen de cinci ani. Pentru moment, cei de la GM analizeaza toate posibilitatile, acestia luand in vedere atat sistemul implementat pe Chevrolet Volt, cat si hibridele asistate sau hibridele full.
Inginerii GM ar putea crea o versiune diesel a trenului de propulsie implementat pe Chevrolet Volt. Diesel-urile sunt mai potrivite decat hibridele actuale pentru rularea in mediul extra-urban, in timp ce hibridele pot sa ofere un consum de carburant mai scazut in mediul urban. Noul sistem va fi implementat pe Insignia sau pe Astra, ar trebui sa coste cu 1.000 de euro mai mult decat un hibrid conventional alimentat cu benzina, diferenta similara cu cea dintre motorizarile otto si diesel disponibile astazi. Pentru moment, diferenta de 1.000 de euro pe care incearca sa o obtina cei de la GM este o tinta dificila de atins.
Pe langa pretul mai mare, hibridele diesel-electric vor avea si o masa mai mare decat cea a omologilor alimentati cu benzina. Aceasta problema este clasica pentru toate modelele diesel si nu poate fi rezolvata momentan. Totodata, cei de la GM vor trebui sa izoleze si mai bine motorul diesel al hibridului, pentru a face eventuala comutare dintre propulsie diesel si propulsie electrica aproape insesizabila – la fel ca in cazul unui Toyota Prius.
Primul hibrid diesel din lume va utiliza un motor diesel de 1.6 litri, supraalimentat cu o turbina. Motorul respectiv este dezvoltat la centrul din Torino si va inlocui actualele propulsoare de 1.7 si 2.0 litri incepand cu anul 2012. Primele prototipuri ale acestui motor sunt deja testate in conditii de laborator de catre cei de la General Motors. Propulsorul diesel de 1.6 litri dezvoltat de inginerii GM va oferi un cuplu motor mai mare decat actuala unitate de 2.0 litri si o putere mai mare, care vor putea fi exploatate optim pentru un consum cat mai scazut de carburant alaturi de o transmisie cu rapoarte ceva mai lungi. Electronica noului motor este compatibila cu sistemele hibride, ceea ce va usura conversia acestui propulsor la viitoarea sa utilizare.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Opel in Romania
-
Opel Adam (2013-prezent) Preţ: 12.140 - 16.220 €
-
Opel Adam Rocks Preţ: 14.270 - 17.940 €
-
Opel Astra Preţ: 15.010 - 23.400 €
-
Opel Astra OPC (2012-prezent) Preţ: 28.110 €
-
Opel Astra Sports Tourer Preţ: 15.820 - 24.770 €
-
Opel Cascada (2013-prezent) Preţ: 21.750 - 29.865 €
-
Opel Corsa Preţ: 16.410 - 19.410 €
-
Opel Corsa (2014-prezent) Preţ: 11.110 - 18.540 €
-
Opel Corsa (3 usi) Preţ: 11.110 - 18.810 €
-
Opel Corsa Van Preţ: 12.010 - 12.210 €
-
Opel Crossland X Preţ: 13.350 - 20.700 €
-
Opel Grandland X Preţ: n/a - 33.300 €
-
Opel GTC Astra (2011-prezent) Preţ: n/a - 26.955 €
-
Opel Insignia Preţ: 20.400 - 35.400 €
-
Opel Insignia Country Tourer Preţ: 24.500 - 37.430 €
-
Opel Insignia Sports Tourer Preţ: 21.500 - 36.500 €
-
Opel Meriva facelift (2014) Preţ: 13.910 - 20.530 €
-
Opel Mokka X Preţ: 15.690 - 27.355 €
-
Opel Movano (2010-prezent) Preţ: 24.915 €
-
Opel Movano Combi (2010-prezent) Preţ: 28.525 €
-
Opel Vivaro Preţ: 20.955 €
-
Opel Zafira facelift Preţ: 20.720 - 27.680 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (19.12)
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
cel mai bun sistem este acesta hibrid, in momentul in care rulezi pe autostrada cu 80-120 km/h se incarca bateriile si cand intri in oras, locul in care se consuma ce mai mult, si locul in care este si cea mai mare poluare, si cei mai multi oameni care inhaleza noxe daunatoare sanatatii, rulezi numai electric pana la o viteza de 40-50km/h pe o anumita distanta, si acest fel reduci si noxele si consuma, DAR ca intodeauna exista un dar bateriile masinii tr schimbate la anumiti nr de km si tr reciclate pt ca si acestea contin substate periculoase precum plumb care polueaza mai mult decat polezi tu cu masina,la un schimb de baterii NU exista lucru perfect orice avantaj are si dezavantaje, uneori dezavantajele sunt mai mari decat avantaje, daca nu sunt calculate corespunzator
@MCD cam uiti de pretul de revanzare sau... ai de gand sa pastrezi masina pana va crapa? Calculezi diefernta de pret dintre modelele noi, mai pui la socoteala econmia obtinuta din consum dar mai trebuie sa calculezi si diferenta de pret in momentul vanzarii. Se cam inclina balanta in favoarea dieselului nu?