Analiştii din industria auto estimează că General Motors pierde aproape 49.000 de dolari pentru fiecare unitate Volt vândută, totul din cauza costurilor de producţie şi a politicii de leasing avantajoase pentru clienţi.
Esential
5000
de dolari ajunge să plătească un client de Volt în baza unui contract de leasign avantajos, care îi permite să conducă maşina vreme de doi ani.
General Motors pierde aproximativ 49.000 de dolari pentru fiecare unitate Volt vândută, estimează analiştii din industrie citaţi de Reuters. Producţia unui
Chevrolet Volt costă 89.000 de dolari potrivit analiştilor citaţi de Reuters, în timp ce reprezentanţii
General Motors spun că valoarea prezentată este departe de adevăr. Graţie contractelor de leasing menite să atragă cât mai mulţi clienţi în clubul proprietarilor de Chevrolet Volt, unii clienţi au ajuns să plătească doar 5.050 dolari pentru a conduce un Volt vreme de doi ani. O altă problemă a concernului american vine pe fondul ţintei de 40.000 de unităţi pe care vroia să le vândă în 2012, GM reuşind să vândă doar 13.500 unităţi Volt în primele opt luni ale anului.
Rezultatele slabe de vânzări ale lui Volt s-ar putea traduce prin potenţiale penalizări din partea furnizorilor, care aşteptau să livreze mai multe componente pentru acest model.
Costurile de dezvoltare ale lui Chevrolet Volt sunt estimate la 1.2 miliarde de dolari, mai puţin faţă de cele 10 miliarde necesare dezvoltării lui Toyota Prius sau cele cinci miliarde de dolari necesare dezvoltării lui Nissan Leaf. Din acest punct de vedere, cei de la General Motors se pot considera norocoşi, deoarece japonezii de la Toyota au început să înregistreze profit cu modelul Prius abia după apariţia celei de-a treia generaţie şi cu succesul acesteia în vânzări.
Experţii din industrie estimează că General Motors trebuie să vândă 120.000 unităţi Volt pentru a reduce costul de producţie al unui exemplar la 10.000 de dolari. Oficialii constructorului american spun că a doua generaţie a lui Volt, care urmează să fie lansată peste trei ani, va fi semnificativ mai ieftină, toate componentele de la bord urmând să aibă un preţ mai mic şi să ofere performanţe superioare din toate punctele de vedere.
Via MSN | Reuters
In schimb,marca Chevrolet ingrasa conturile concernului american.
E o gluma nu ?
Chiar si asa sa fie, e o chestie veche care se stie in industria auto, unele modele se fac doar ca sa le vanda pe celelalte.
Poti s-o privesti si ca pe o gluma, ne distram, dar poti sa te gandesti ca anumite firme au descoperit un alt tip de afacere si le pica bani din "ceruri", 2 notiuni opuse care depind una de alta, pierderile si profitul, la GM se pare ca nu sunt valabile, bravo lor, cu siguranta au un secret bine pastrat:)